Kyllburg, 10, 11 en 12 augustus 2011

Started by Gert, September 02, 2011, 13:58:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Als vervolg op dit verslag, met dank aan Herman:
Kyllburg, 11 en 12 augustus 2011
heb ik er nog een kleine aanvulling en wat plaatjes aan toe te voegen.

Ik was er al op dinsdag, de 9e, en toen m'n tentje stond kwam er net iemand teruglopen in vv outfit. Dus gelijk maar ff gevraagd of het wat was. Bleek een Duitser te zijn, Thilo, die tegenwoordig in Belgie woont en z'n eerste vliegvisavontuur had beleefd die dag, maar nog niet "erfolgreich". Hij had alleen maar via de telefoon instructies gehad van een maat uit Berlijn, en hij vond dat het werpen hem wel goed afging. Dus ik stelde voor om de volgende dag samen op pad te gaan om hem de verdere kneepjes bij te leren.
Nou, dat werpen was ook nog niet echt geweldig dus daar eerst maar wat aandacht aan besteed. Gelukkig pakte hij het vrij snel op en kon z'n lijn redelijk op het water krijgen. Dus toen zelf maar even wat verderop gestaan en meteen 2 mooie vissen gevangen, een kopvoorn en een vlagzalm.





Daarna maar weer terug Thilo, om de beginnersfoutjes er meteen "uit te slaan" want zoals bekend: die leer je anders moeilijk weer af. En hij begon na een klein uurtje al te piepen over pijn in z'n arm en hand.
Maar zowaar wist hij ook zijn eerste vliegvis(je) te vangen – zo trots als een aap met 7 lullen natuurlijk, En ik ook wel een beetje.... is toch leuk als je "leerling" resultaat boekt. (Het visje hangt voor zijn borst - goed kijken ;)).



Aan het eind van de dag was het zelfs 2-2 want hij had er later nog een alvertje bijgevangen.
De volgende dag ging hij naar een forellenvijver in de buurt want hij had zijn vriendin beloofd om met vis thuis te komen. Maar wel een vijver waar je niet mag vliegvissen. Rare jongens, die Duitse Belgen of Belgische Duitsers. Had ik het hem daarvoor uit staan leggen....

De volgende dag dus met Herman, Bert en Klaas op stap. Dit was die eerste forel die ik haakte, vrijwel gelijk met Klaas. Helaas was m'n camera nog niet op temperatuur, dus was de lens een beetje beslagen.



Hoewel de tweede niet erg lang op zich liet wachten, was de lens inmiddels geacclimatiseerd:



Bert ging ff alvertjes pesten, en wilde deze foto's graag als bewijs dat hij ze wel netjes in de bek ving, ondanks de grootte van de nimf:





En de volgende dag dus alleen met Herman op pad geweest voordat ik mijn avonturen in Tsjechie ging voortzetten. Maar dat wordt een ander verslag.





O ja, en 's avonds toen Herman weg was nog ff wat sterke verhalen aan moeten horen van een hele vervelende man... Hij begon al met: het water staat veel te hoog, daarom zijn de vangsten niet zo goed.... Huh? Hoog?
En hij had er wel 40 kunnen vangen die dag, had hij tegen zijn vrouw gezegd. Waar of niet vrouw? Zegt ze: ja, dat heeft hij echt gezegd. Hij had er wel 40 kunnen vangen zegt ie.  :o
Ja, als je alle missers meetelt misschien? Op die manier had Bert er ook wel 10 kunnen vangen het eerste half uur - hij miste steeds dezelfde ;D 8)

Mannen, het was me een waar genoegen!
Helaas ben ik met de filmpjes nog niet verder gekomen, dus die houden jullie nog te goed. Nu eerst de boel op orde hebben voor Oostenrijk.

Groet,
Gert

 

HappyFisherman

Netjes dat je zo'n wildvreemde nieuweling helpt!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gert

Quote from: HappyFisherman on September 02, 2011, 16:11:57
Netjes dat je zo'n wildvreemde nieuweling helpt!

Ach ja, toen ik zijn uitrusting van dichtbij zag dacht ik al: die kan ik maar beter een eindje op weg helpen. Had zo'n getrokken leader van 1,5 meter of zo en daar meteen de vlieg aan geknoopt, dus op een tippet van 0,30 mm zeg maar. En een doosje met 12 van die Chinese kermisvliegen.
Was een fanatiek roofvisser die het vliegvissen ook wel eens wilde proberen. Nou, dan moet ie het ook goed uitgelegd krijgen anders krijg je al gauw van die verhalen dat het vliegvissen maar niks is.
EN hij had koud bier ;D

A{b}r{a}xa{s}

ahaaaa voor een pilsje ben jij wel te porren dus  ::proost::

mooie foto die onderste !!

hendri

moooi verslag, mooie vissies en een koud biertje is altijd ok!!


Rossie69

hmm heb ik het weer verkeerd aan gepakt koffie en bier en fris weg gegeven.
en dan ook nog dingutjes verteld.

en ook nog op sleep genomen.

damnn doe ik het toch steeds verkeerd.

hou mn klep de volgende keer maar.

::vinger::

owja Gert mien jonge mooi stukkie hoor.
ja Bert die vangt van alles.

laat die mannen maar mooi lopen.

mooie foto,s 

mis de eiffel nu al

Gert

#7
Hier is alsnog het filmpje (hoop althans dat het zichtbaar is - op m'n werk in ieder geval niet, heeft blijkbaar met QuickTime te maken).
Is soms een beetje langdradig misschien - is toch nog niet helemaal mijn ding om er iets moois van te maken, want er gaat een hoop tijd in zitten die ik er niet echt voor over heb tot nu toe. Maar misschien komt dat ooit nog eens.

http://s268.photobucket.com/albums/jj39/Gert_Huyser/?action=view&current=Kyll2011.mp4&mediafilter=videos

Groet,
Gert

Edit: heb toch maar een direkte link gemaakt naar Photobucket, want ik krijg het anders niet voorelkaar.
Vraag me wel af hoe anderen dat doen tegenwoordig - de filmpjes die ik al eerder had geupload doen nu ook moeilijk :(

Herman

via via lukt t wel, maar moet eens kijken of het lukt om een rechtstreekse koppeling te maken....
Zie wel dat ik, slap excuus was een beetje moe, wel wat aan mijn techniek moet werken..... Gelukkig heb je maar 2 minuten film van mij  8)
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Herman

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..