nieuwe snoekhengel,maar welke....??

Started by wouter veuger, July 09, 2012, 16:35:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

beste vliegviscollegas,sinds een paar maandjes ben ik ernstig verslaafd geraakt aan het streameren op onze vriend esox.

nu vis ik inmiddels een paar maandjes met mijn shakespeare beginners setje :simpel reeltje en een 9 ft #6/7 hengeltje.
nu is dit best prima vissen met kleine eigenbouw streamertjes en EP streamers tot een cm of 12.

maar ik zit lekker te knutselen,en heb best een paar leuke bucktail/zonker streamers gebouwd die feitelijk te zwaar zijn voor mijn hengeltje.
ook wil ik als ik er een dikke meterbak op krijg de vis niet kapot hoeven drillen.

er moet dus iets zwaarders komen,in eerste instantie wilde ik een #8 maar omdat ik dat eigenlijk te dicht bij mijn huidige stokje vind zitten,en ik in de komende jaren wellicht ook nog wel eens een karpertje wil gaan vangen aan de vlieg,heb ik besloten dat het een #9 moet worden.

ik heb er enkele op het oog,en ben benieuwd of iemand hier er ervaring mee heeft...

het gaat om de : - loop booster, 8,8 ft #9.
                           - vision big dadddy, 9 ft #9
                           - bfc pike fly 9 ft #8/9
                           
als iemand hier eventueel ervaringen mee heeft,zouden jullie die dan met mij willen delen?

of als je een andere mooie stok weet die niet te stug is (hij moet wel rond die hengel) laat het me maar weten!

alvast bedankt! :D

wouter veuger

vandaag mijn nieuwe setje opgetuigd!

het is voor mij geworden de nieuwe booster van loop( het blauw/groene model) 8,8 ft #9
met daarop een vision deep reel in de grijze uitvoering...

wat een puik stokje is dat zeg.superstrak,maar wel een mooie full curve,hopen dat ik er van het weekend nog even tussenuitkan om te zwiepen! :D

Sieger

Top hengel Wouter....! Hoop dat hij veel snoek mag opleveren....  :D


Sieger