Beroepsvisserij en zonnepanelen in het Oostvoornse Meer

Started by Franky Boy, January 30, 2020, 12:23:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Hans-oet-remunj

Of dit betekent dat ze in Rotterdam onverantwoord bezig zijn door geen test te doen ?

just my five cents...

Complexe materie, weinig B mensen, veel belangetjes en subsidiepotjes die opmoeten... Komen vaak vreemde oplossingen uit..

Je komt er in elk geval goed mee weg  binnen het huidige politieke klimaat. "want als je niks doet vergaat de wereld binnen een paar jaar"

::hulp::

Ja zeker, het is wel eens warmer. Maar hoeveel, en waar komt het nu door.

De hele wereld is momenteel hysterisch omdat men van die Co2 klimaat modellen gelooft die suggereren dat de wereld over 20 jaar vergaat en dat het allemaal door de mens komt,  Het zijn voorspellingen obv modellen waar bv de invloed van zonnevariaties, dynamiek in wolken of  oceaan circulaties zwaar onder gemodeleerd zijn.  Niet omdat die invloeden er niet zijn maar omdat we de mechanismen nog niet goed snappen tellen ze niet mee in de berekeningen van die modellen. "wat we niet snappen zetten we niet in het model". En dus is de invloed van dergelijke natuurlijke oorzaken vrijwel 0. Maar klopt je model dan wel.

Is natuurlijk zwaar discutabel, beleid maken obv dergelijke modellen. Modellen die niet eens goed zijn in de temperatuur reconstructie van het recente verleden worden gebruikt om te voorspellen hoe het er over 20 jaar uitziet. En ook de meetgegevens worden zwaar gecorrigeerd, altijd maar dezelfde kant op totdat het plaatje past. Want meen maar niet dat je naar ongecorrigeerde thermometer metingen kijkt. Kan ook niet want er zijn niet veel meet huisjes die100 jaar op de zelfde locatie met dezelfde meetmethode in het zelfde huisje in een ongewijzigde omgeving meten...."Metingen die niet passen moeten wel meetfouten zijn."

Iedereen is inmiddels gebrainwashed vanuit de opleiding, dus is er alleen maar die kokervisie, ook vanuit nogal wat wetenschappelijke instituten. Weinig ruimte voor andere ideeen.

Maar nu de gletsjers wat smelten komen er bv ineens restanten van hele bossen onder dat ijs vandaan, van een jaar of 5000 oud.  Hoe kan dat toch .... Het is nog NOOOIT zo warm geweest....

Grote kans dat het grotendeels een natuurlijke cyclus is die we nog niet snappen
"Mister hockeystick" michael mann blijft maar doordrammen.. hoewel zijn hockestick verhaal al grotendeels lek is geschoten (statistisch onverantwoorde grafiek). Hoe kan dat.... Waarom blijft dat verhaal maar doorhobbelen. 

Ik denk dat het komt omdat de klimaat discussie (en daarmee samenhangend de energie omslag) al lang niet meer wetenschappelijk bepaalt is,,,

Ik nodig elke politicus of descundige uit  die 15 jaar geleden  aangaf dat de noordpool nu gesmo;lten zou zijn, uit om komende zomer daar eens een weekje te gaan kamperen. Met alleen zwembroek.  ;)

Niet dat ik hier op een klimaatdiscussie uit ben. Maar 97% van de wetenschappers....ja ja..dat is een politieke uitspraak, geen wetenschappelijke. Weet dat er > 38000 wetenschappers hebben aangegeven dat ze niet achter  klimaat alarmisme staan.  Staat alleen niet in de krant.

Om terug te komen op het al dan niet testen van zonnepanelen op het ovm:

In een dergelijk  politiek / journalistiek klimaat is dit m.i. niks vreemds onder de zon dus. 


Energiebeleid is prima. Klimaat is niet stabiel, is het nooit geweest.
Maar wat we nu doen slaat door.

Dit past helaas volledig binnen de momentane klimaataccoord waan.
Daar doe je helaas  niks aan, en eea zal helaas nog wel even duren.

Oostvoorne kan daarmee geslachtofferd worden. Slechte zaak maar wat doe je daar aan...
In een tijd dat mensen binnenkort gedwongen van het gas moeten.....

Bizar, maar het kan nog erger.. Zie bv de plannen met al die waterkracht centrales in de Balkan...





Franky Boy

Gisteren zijn door duikers vier grote dode forellen in de fuiken van W. den B. aangetroffen. >:(
Deze fuiken zijn al in drie weken niet gelicht en geleegd!
Dat je dat niet met een halve orkaan doet, kan ik begrijpen, maar ook de stille periodes tussen de stormen heeft hij niet benut... ???

vdKaa

In dat geval;

Tegenwoordig hebben duikers vaak een onderwatercamera of een zgn Go Pro bij zich. Laat ze deze fuiken in de aangetroffen toestand fotograferen of filmen. Bij digitale camera's wordt datum/tijdstip in het zgn EXIF data opgeslagen. Deze foto's kunnen dan als bewijs aan betrokken overheidsinstanties/opsporingsdiensten worden overhandigd.

Met behulp van computerprogramma's is te controleren of foto's niet digitaal zijn bewerkt. De foto's moeten dus niet nog even in bv. Photoshop worden nabewerking om hem wat helderder te krijgen.
Fouten zijn kansen om iets te leren

Menno_siemensma

Quote from: Franky Boy on February 26, 2020, 11:49:43
Gisteren zijn door duikers vier grote dode forellen in de fuiken van W. den B. aangetroffen. >:(
Deze fuiken zijn al in drie weken niet gelicht en geleegd!
Dat je dat niet met een halve orkaan doet, kan ik begrijpen, maar ook de stille periodes tussen de stormen heeft hij niet benut... ???
tijd om in de pen te klimmen richting de instanties mensen!
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Franky Boy

Quote from: vdKaa on February 26, 2020, 12:18:55
In dat geval;

Tegenwoordig hebben duikers vaak een onderwatercamera of een zgn Go Pro bij zich. Laat ze deze fuiken in de aangetroffen toestand fotograferen of filmen. Bij digitale camera's wordt datum/tijdstip in het zgn EXIF data opgeslagen. Deze foto's kunnen dan als bewijs aan betrokken overheidsinstanties/opsporingsdiensten worden overhandigd.

Met behulp van computerprogramma's is te controleren of foto's niet digitaal zijn bewerkt. De foto's moeten dus niet nog even in bv. Photoshop worden nabewerking om hem wat helderder te krijgen.

Dat fotograferen of filmen lukte helaas niet.
De mazen van de fuiken zijn nu na een week (laat staan drie weken) flink met algen begroeid waardoor je er zelfs met moeite doorheen kunt kijken, laat staan fotograferen. :(
Die begroeiing maakt ook dat de overlevingskansen van de vissen flink afnemen, omdat de doorstroming van de fuiken met vers water bemoeilijkt wordt.

sjoerd

Duikers hebben toch altijd een duikersmes bij zich🤔🤔🤔...............case closed.
Maar even serieus, dit is niet gewenst, dode forellen in fuiken. Hoe moeilijk kan het zijn  om een dusdanig net voor de fuikopening te bevestigen zodat paling wel maar forel  en platvis en watervogels NIET in de fuik kunnen zwemmen.🥅🥅🥅

sarca2

Quote from: Hans-oet-remunj on February 24, 2020, 18:49:58

just my five cents...

Complexe materie,

Niet dat ik hier op een klimaatdiscussie uit ben.


Ik ben het niet met je eens maar zullen we het bij die laatste zin houden?
::new::

Mike

Quote from: sarca2 on February 27, 2020, 18:16:16
Ik ben het niet met je eens maar zullen we het bij die laatste zin houden?

https://www.youtube.com/watch?v=E7xqqk6nybg&t=13s

Kijk en luister hier maar eens goed naar...
Klimaat gepeupel is een grote hoax om ons heel veel geld uit de zak te kloppen.
Je hoeft niet lang te zoeken om te beseffen dat er geen moer van klopt wat ze ons "proberen" wijs te maken.
Warmer wordt t toch wel, doen we helemaal niks aan en t is ook onze schuld niet.
Bekijk t van de positieve kant. Over 50 jaar kunnen ze misschien wel bonefish uit zetten op t Oostvoornse meer  8)
Als je hier trouwens geen discussie over wilt, had je beter die post achterwege kunnen laten.
Ik werd getriggerd  ???


EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Gert

Doe me maar ff een samenvatiing Mike. want de eerste 7 minuten heeft me nog niet veel wijzer gemaakt dan dat iemand opgepakt is en niet weet waarom.....

vdKaa

Quote from: Franky Boy on February 26, 2020, 18:35:05
Dat fotograferen of filmen lukte helaas niet.
De mazen van de fuiken zijn nu na een week (laat staan drie weken) flink met algen begroeid waardoor je er zelfs met moeite doorheen kunt kijken, laat staan fotograferen. :(
Die begroeiing maakt ook dat de overlevingskansen van de vissen flink afnemen, omdat de doorstroming van de fuiken met vers water bemoeilijkt wordt.

Dat op zich lijkt mij al bewijs genoeg dat de fuiken niet goed beheerd en niet op tijd geleegd worden.
Fouten zijn kansen om iets te leren

Gert

Quote from: Gert on March 01, 2020, 09:28:52
Doe me maar ff een samenvatiing Mike. want de eerste 7 minuten heeft me nog niet veel wijzer gemaakt dan dat iemand opgepakt is en niet weet waarom.....

Ach laat ook maar, heb die Zeilmaker ff gegoogeld en zag dat "zelfs" Geen Stijl schrijft dat het een foute vent is.
https://www.geenstijl.nl/5151710/ans-boersma-met-baard/

Ja, temperatuur stijgt. Wel of niet door invloed van de mens. Maar jij en ik, en velen met ons, klagen wel dat er overal veel minder vis zit dan vroeger. En ik ben er van overtuigd dat dat door invloed van de mens is. En jij ook volgens mij, Mike (?)

sarca2

Quote from: Mike on February 29, 2020, 20:11:46
https://www.youtube.com/watch?v=E7xqqk6nybg&t=13s
Als je hier trouwens geen discussie over wilt, had je beter die post achterwege kunnen laten.
Ik werd getriggerd  ???

Ik ben de discussie over dit thema niet begonnen, maakte alleen gebruik van de mogelijkheid om een ander geluid te laten horen door te zeggen dat ik niet dezelfde mening als Hans heb. Volgens mij zijn er genoeg andere media waarin dit soort dingen aan de orde komen. Ga daar de discussie aan als je een mening wilt uitdragen zou ik zeggen. Laten we het hier over vliegvissen hebben.
::new::

Franky Boy

Boeiend allemaal... :) :o
Laten we het hier liever over de beroepsvisser hebben.
Hoeveel mensen hebben al een brief naar het Waterschap Hollandse Delta gestuurd?
Of schrijft men liever hier wat op dit forum? ;D

Streamer

Je kan schrijven wat je wil, het boeit ze daar echt geen reet. Het WHD is een vastgeroeste organisatie, met een hele diepe lade in een bureau waar al die brieven in verdwijnen. Doornbos, Bonjer het maakt allemaal niet uit, ze zijn vooral met de boeren bezig, verzilting is het toverwoord.
Heel soms lees je het woord recreëren, daaronder verstaan ze ook de vissport. Dat deze naar de knoppen geholpen word door bepaalde personen doet er niet toe.
IHYT

Mike

Ik begrijp dat dit misschien niet de plek is om deze discussie te voeren. Echter kwam het ter sprake en die zonnepanelen in ovm maken er ook onderdeel van uit en verder heeft ook invloed op de visserij denk ik dus, tsja...
Mocht het echt niet wenselijk zijn kan het forum beheer er wat van zeggen dan stopt het wmb.

Ik zal proberen het kort en relevant te houden.

Ongeveer een jaar geleden kreeg ik een brief van de Gemeente dat mijn wijk als pilot zou gaan fungeren en of ik mijn woning even gasvrij wil maken.
Ik heb daar een kosten schatting van laten maken en die loopt al vrij rap naar de €15.000,- of zelfs nog een stuk meer.
U begrijpt denk ik dat ik dat liever investeer in 2 mooie tropische vistrips.
Vanaf dat moment is het mij nogal gaan bezig houden en heb ik getracht informatie van beide kampen tot mij te nemen en enigszins objectief te beoordelen. Na bijna een jaar discussies volgen, fact checken en informatie vergaren moet ik zeggen dat de "pro co2 reductie" kant vooral uitblinkt in dingen verdraaien en paniekzaaien.
De kant tegen de absurde plannen vind ik een stuk meer uitblinken in logica en feitelijkheden.

Als we nu bv alleen eens kijken naar het plan om een kwart van de Noordzee even vol te bouwen met windmolens.
Velen van jullie zullen hier aan de kust of ergens anders wel eens onder hebben staan zeebaarzen oid.
Het zijn me potverdikke nog al een gevaartes zeg. Een enorme stalen constructie met een voet van een diameter van bijna 16 m. 100 meter hoog met 3 wieken van 30 meter lang met een partij pestherrie en trillingen waar je bang van wordt. En het ergste nog, overal karkassen van dode vogels.
En daar willen ze een kwart van de Noordzee mee vol plempen.
Probeer je even in te denken wat voor een bizar plan dat is en wat voor gevolgen dit zal hebben voor de biotoop.
Al die gigantische gaten in de zeebodem met die enorme stalen, trillende buizen. En dan ook nog pal in migratie routes van verschillende soorten trekvogels. Vergeet ook niet dat deze dingen ook nog aangesloten worden aan enorme stroomkabels die op of door de zeebodem helemaal terug naar land moeten.  Ik kan alleen maar gissen wat voor rampzalige consequenties dit nog meer zal hebben voor de flora en fauna in, onder en boven zee.
Het gegeven dat verschillende milieu organisaties dit een goed plan vinden leek mij bijzonder vreemd.
Zodoende kwam ik bij het filmpje wat ik eerder poste terecht.
En ja, ik vind het ook een eng mannetje maar ik heb goed naar de informatie geluisterd en ik hoor daar toch wel heel veel details die zeer zorgelijk en ontluisterend zijn.

En al deze maatregelen voor een resultaat waarvan iedereen (ook de voorstanders) zeggen dat het zo klein zal zijn dat het amper meetbaar is.  ::wtf::

En zo zijn er nog tig dingen die ik bijzonder vreemd vind maar dan heeft t helemaal weinig meer met onze hobby van doen dus zal ik t hier maar bij laten.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Streamer

Ik denk dat het alles met onze hobby te maken heeft. Ook met de hobby's van vele anderen, vogelaars, wandelaars, fotograven en nog veel meer mensen met een buiten hobby.
Even voor het gemak, wij hobbyisten zien de vernietigende kracht van rondvliegende wieken, de herrie die deze maken, de schaduwen die voorbij flitsen en de landschap vervuiling die deze ondingen veroorzaken.
De burocraten die een knieval maken voor de geitenwollensokken brigade komen amper buiten en bepalen.
Veel gebeurd ook nog eens zonder dat de juiste papieren en vergunningen in orde zijn, als het er eenmaal staat of ligt dan zal geen rechter het in zijn hoofd halen om de investering teniet te doen. Angstig dat ze voor de groene lobby zijn.
IHYT

Franky Boy

Vandaag van de juridische afdeling van het waterschap een reactie ontvangen.
De beantwoording van de brief (waarin ik het probleem van/met de beroepsvisser had aangekaart) vraagt meer aandacht dan verwacht.
Zij streven er naar om mij eind van deze maand inhoudelijk te kunnen berichten.
Mijn brief is in ieder geval nog niet in een diepe la verdwenen. ::)
Iemand die al een soortgelijke reactie heeft ontvangen?

Streamer

 Maar een fatsoenlijk antwoord laat op zich wachten. Wat is er nou zo moeilijk aan ? Gewoon uitstellen, zoals ze daar met alles doen.
IHYT

Franky Boy

Iemand mijn artikel over de stand van zaken in de laatste uitgave van De Nederlandse Vliegvisser gelezen?
Meningen?
Suggesties?

paul de bruijn

Quote from: Franky Boy on June 17, 2020, 14:10:19
Iemand mijn artikel over de stand van zaken in de laatste uitgave van De Nederlandse Vliegvisser gelezen?
Meningen?
Suggesties?
Ik heb het inderdaad gelezen.Ik ben bang dat het Oostvoornse meer binnen afzienbare tijd verleden tijd is.Blijkbaar is de visserij van zeer ondergeschikt belang,behalve voor die idioot die een vergunning krijgt om netten neer te zetten.Maar dat is typisch voor deze tijd blijkbaar.Jammer,ik woon niet om de hoek,maar vond het altijd wel een mooie uitdaging.Maar gezien de waterplanten die er nu staan,denk niet dat ik die kant nog op ga.

Franky Boy

Even over het lopende onderzoek naar de visstand in het Oostvoornse Meer door een gerenommeerd onderzoeksbureau.
Dat onderzoek zal door het slechte weer nog een paar dagen in de komende week of weken uitlopen.
Ik had weinig vertrouwen in dit onderzoek door de slechte ervaringen met de resultaten van voorgaande onderzoeken.
Maar dit onderzoek is in ieder geval veel intensiever en diepgaander (letterlijk en figuurlijk!) dan de voorgaande onderzoeken.
Ik ben nu iets meer benieuwd naar de resultaten...  8)
Bijgaand een kaartje met de plaatsen waar de verschillende vismethodes zullen worden toegepast.
[attachment id=1 msg=182417]

Menno_siemensma

trekken ze met die netten ook een boel van die wierbende weg? Altijd mooi meegenomen :P  ::goodjob::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

wh82

Quote from: Menno_siemensma on November 02, 2020, 23:49:23
trekken ze met die netten ook een boel van die wierbende weg? Altijd mooi meegenomen :P  ::goodjob::
Ze zitten nergens dicht bij de plekken waar je het nodig hebt als ik het zo zie..

wh82


Franky Boy

Nee, het officiële rapport komt pas begin 2021  ::)
Wordt eerst door het waterschap bekeken en hopelijk goedgekeurd.
Ik heb wel vragen uitstaan bij het onderszoeksbureau of er redelijk wat is gevangen en welke soorten er zijn gevangen. Dus geen details van het onderzoek, want brengen ze nooit voortijdig naar buiten.