de ideale streamerhaak?

Started by wouter veuger, June 24, 2012, 11:50:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

hallo collega vliegvissers,ik ben redelijk nieuw in de vliegvisscene en het forum.

na jaren fanatiek op andere vissoorten te hebben gevist,heb ik mij nu  op het vliegeren gestort en dan met name met de streamer op snoek.ik ben ook begonnen met het maken van streamers,
omdat ik al behoorlijk lang zelf spinners bouw,van ultra light tot cowgirls,heb ik wel enige feeling.

omdat ik alleen nog in het bezit ben van een #6/7 hengeltje,kan ik niet met enorme konijnen gaan slingeren...
nu bouw ik dus streamertjes van zonker en bucktail,tot een cm of 12, deze laten zich nog goed werpen,ik bind deze op een gamakatsu worm haak maat 1 die normaliter veel voor het dropshotten gebruikt wordt. dit is een mooie dundradige en scherpe haak,die ook lang scherp blijft, op welke haken binden jullie zelf?,ben op het internet wel diverse streamerheken tegengekomen,de ad swier pike hook vond ik er wel mooi uitzien,de matzuo streamerhaak vond ik erg langstelig...

ik heb ook een paar EP streamers besteld,schitterende dingen,maar het valt mij op dat bij de grotere maten(15 cm +) enorm dikdradige haken gebruikt worden,hebben jullie niet het idee dat dit nadelig is voor de inhaking?

ik heb zelf wel de weerhaken platgeknepen,ook met het oog op een eventuele "zelfhaking",ik ben tenslotte nog een rookie ::)




ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

leo

bouw mijn streamers ook altijd op die dunnere haken, zijn sterk genoeg en hebben een mooie opening om voldoende haakkans in je bindsel te garanderen. wel is het zo dat bij grotere streamers het gewicht te weinig kan worden zodat extra verzwaring nodig is.ook grotere prooi
grotere vis dus sterker en dan kan deze haak toch te zwak zijn.ken je water en zijn populatie en je kan het zelf invullen   





marc

#2
grt marc

Rene V.