Welkom markpiet

Started by Vliegvissers.nl Team, August 05, 2013, 22:22:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo markpiet welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


markpiet

Mijn naam is  Mark Pieterse.

Ik vis al sinds dat ik als kleuter mijn zwemdiploma behaalde. Eerst met een bamboestokje en later uitgebreid naar diverse andere vismethodes. mijn hele jeugd was ik aan de waterkant te vinden en dat heeft mij nooit meer losgelaten. Ik geniet vooral van het vissen zelf maar heb uiteraard meer plezier als er ook wat gevangen wordt.
Vliegvissen doe ik pas sinds een paar weken. Deze methode was bij mij onbekend en leek mij erg lastig. Maar op een vakantie vorig jaar in Noorwegen (waar mijn zus woont) leek het mij toch wel een handige methode. Ik viste er 2 weken met allerhande kunstaas op forel in diverse meertjes maar kon er maar 1 tot een aanbeet verleiden. Wat ik wel zag waren tientallen springende forellen die naar elke vlieg hapte die binnen bereik kwam. Zodoende nam ik mij voor om het vliegvissen onder de knie te krijgen. Na het volgen van een introductie cursus en het kopen van het basismateriaal (hengel, reel, lijn en vliegen) ben ik al enkele malen een uurtje op pad geweest. ook de eerste vangsten heb ik al geboekt. Het gaat maar om een viertal ruisvoorns. Maar dat was toch voldoende om me te besmetten met het vliegvisvirus.

Ik hoop hier op het forum nog heel wat te leren.

[attachment deleted by admin]
groeten van Mark
><((((0>

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

oebele


Beertje

Welkom Mark.Dat is handig,een zus die in Noorwegen woont.Heb je in iedergeval een logeer adres. :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.