Welkom wouter veuger

Started by Vliegvissers.nl Team, May 09, 2012, 17:30:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo wouter veuger welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


siempie


Gerrit72


WELKOM! ;D VEEL PLEZIER OP DIT FORUM!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

ola ,dank voor de reacties,en excuses voor de late reactie van mij,was errrg druk lately.

ik ben dus wouter,ben 30 jaar en vis al vanaf mijn 13de op van alles maar later hoofdzakelijk op karper ,met de pen en op afstend,ik heb altijd al willen leren vliegvissen,maar als jong gastje was dit te duur.

sinds kort ben ik in het bezit van een eerste vliegvis setje ,waar ik afgelopen weekend mijn eerste snoek mee gehaakt heb op een zelfgemaakte streamer,helaas loste hij,maar WOOOWWW ik ben verkocht!

hoop nog veel te kunnen leren op het forum.

A{b}r{a}xa{s}


Zeenimf


Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Gerrit72


Wouter, op dit forum genoeg streamervissers die je evt met raad (en daad) kunnen bijstaan.
Zelfgemaakte streamers zijn leuk om te maken en leveren ook bijna altijd vis op (snoek is
niet zo kieskeurig...als het maar beweegt ;)).

Een echt goede streamer is de Ep streamer. Door de kunststof fibers vliegt in 1 zwiep het water
eruit, waardoor je een lichte (maar toch grote) streamer makkelijk kan wegzetten. Zonker is wat
zwaarder, maar ook daar zijn mooie streamers van te maken (genoeg bindfilmpjes op internet ;D).

Veel plezier op dit forum! Heb je vragen, trek dan a/d bel (zat expertise op dit forum).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

ben

Welkom Wouter, hoop dat je veel met Zwiepen gaat vangen, en effe vol houden dan komt het vanzelf!!!

wouter veuger

bedankt allen voor de leuke reacties,ik ben inderdaad druk bezig met streamers maken,dit gaat wel goed.
ook omdat ik al jaren zelf spinners maak heb ik wel een beetje ervaring.
ik maak ze nu met zonker en bucktail,en soms nog een paar echte veren erbij,niet te groot want anders wordt het lastig werpen met mijn hengel.

ik heb ook een paar EP streamers gekocht bij dyckers en deze werpen ook goed,het enige wat mij opviel is dat bij de grotere modellen wel een dikke haak is gebruikt,hebben jullie dit nooit als nadeel ondervonden?

in het najaar wil ik voor een nieuw setje gaan kijken,en dan zal ik ongetwijfeld een beroep doen op jullie expertise!

tot die tijd zal ik mijn huidige#6/7 tje flink misbruiken en hopelijk wat mooie snoeken gaan vangen! 8)

Erwin

Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

forel


Gerrit72


Wouter, de ideale streamerhaak daar ben ik nog niet. Idd worden soms hele dikke gebruikt.
Je zou een 'new topic' kunnen openen, met een verzoek om info over de ultieme haak.

Ik verwacht dat er genoeg forumleden zijn die er een mening over hebben.
Maurice bijvoorbeeld is een fanatieke streamer bouwer. Succes!

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Plantje

Ik heb ook van die dikke streamerhaken. Enige nadeel vind ik dat ze weerhaakloos zijn; verder zijn ze wel prima.

Ik geef er altijd de voorkeur aan haken met weerhaak te kopen en voor eerste gebruik de weerhaak tot een hobbeltje plat te drukken. Dan schiet de vis iets minder snel los, maar je hoeft niets stuk te trekken bij het onthaken.

Of de vis de haak ziet doordat deze zo dik is? Nee, dat lijkt me niet.