Welkom philipdo

Started by Vliegvissers.nl Team, March 06, 2012, 16:05:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo philipdo welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


philipdo

hallo vliegvissers van de lage landen :)
even een korte voorstelling:

mijn naam is Philip, ik ben 57 en woon in West-Vlaanderen, Belgiƫ. Ben al ruim 40 jaar gepassioneerd roofvisser en jaag op snoek, snoekbaars, baars en roofblei met ultralicht materiaal ( 3 en 5 grams hengeltjes en spinners maatje 00, 0, 1 en max 2). De dril van een metersnoek op een vijfgrammer geeft een geweldige kick die door niets geƫvenaard wordt. Reeds geruime tijd volg ik ook diverse vliegvisfora op het internet en ik raak maar niet uitgegeken op de prachtige vliegvisfilms. Vliegvissen is nog meer een technische sport dan spinneren en dat spreekt me wel aan. Hoewel ik op alle fora lees dat er geen allround vliegvishengel bestaat, heb ik iets gekozen dat er naar mening dicht tegen aanleunt: een 9 voet Scierra Matuka #5, met bijhorende reel Scierra D-Lite en een WF 5 lijn. Ik ben momenteel duchtig aan het oefenen op mijn grasperk om mijn werptechniek te verbeteren. Ik ben ervan overtuigd bijzonder veel te kunnen opsteken op dit forum, gezien de enorme knowhow en ervaring die hier aanwezig is.

groeten,

philip

HappyFisherman

Welkom Philip en veel plezier op het forum!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

Hoi hoi Philip, welkom op Vliegvissers.nl,
veel plezier hier toegewenst !

Beertje

Welkom Fhilip,
Leuk dat je op oudere??? leeftijd bent gegrepen door het vliegvis virus.Om je zelf geen foute werp techniek aan te leren (moeilijk weer af teleren) is het verstandig je aan te sluiten bij een vliegvis vereniging.Vaak kun je daar (gratis) werples krijgen.

Veel plezier gewenst met je nieuwe tak van de hengelsport.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

philipdo

Bedankt mannen voor het warme welkom !
@Beertje: ik heb van de winkelier waar ik m'n set gekocht heb twee uur werples gehad. Eigenlijk komt het voor een groot deel ook op het gevoel aan, een beetje zoals ultralicht spinners... alleen met onbeweeglijke pols nu :). Voor de rest ben ik momenteel veel aan het oefenen en zal ik ook eens zien of er hier een club in de buurt is.

grts, philip

Plantje

Pssst....ik ben stiekem ook van mening, dat je met een #5 of #6 van zo'n 9 voet een aardige allround hengel hebt!  8)

philipdo

hallo Plantje,

dat dacht ik ook. Voor snoek wordt het mss iets moeilijker, niet door de grootte van de snoeken maar ik kan enkel maar kleine baarsstreamertjes wegzetten. Aan de andere kant heb ik al een aardig aantal snoeken tss 80 en 105 cm gevangen, en steeds op kleine spinnertjes. Dus dat zal ook wel loslopen :)

grts,

philip

Plantje

Ik gebruik zelf een #6. Ook voor het wegzetten van behoorlijk grote streamers!

Veel rust in het werpen is dan erg belangrijk. Laat de lijn het werk doen. En geef de streamer vooral veel snelheid met je linkerhand (striphand) en niet met je rechterarm (dus niet met de hengel).

philipdo

bedankt voor de tips !

grts,

philip

forel


Zeenimf


Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry