Welkom Henry

Started by Vliegvissers.nl Team, May 02, 2011, 22:15:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo Henry welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


Henry

#1
Hi all.

Een kleine voorstelling geven van mezelf. Ben zojuist 44 geworden, woonachtig in Gouda, waar we dus redelijk veel en mooi polderland hebben. Nou me naam staat er al voor ;).
Waarom mezelf inschrijven op een forum als dit. Wel jaren geleden heb ik zeer vaak de vliegenstok vast gehouden en daarmee mogen spelen. Door allerlij omstandigheden is dat in het slop geraakt en sinds een aantal weken begint het weer te kriebelen. Sindsdien ben ik mezelf weer aan het in lezen op o.a dit forum. Informatie opdoen omtrend hengels, reels, lijnen enz enz. Zie het wel vaker dat men door de vele bomen het bos niet meer zien. Ook op dit gebied trouwens weer. Ja de vaste stok , matchhengel  heb ik nog steeds in bezit, maar wil gewoon weer wat actiever bezig gaan zijn dan alleen stomweg naar een pennetje staren. Ook het karpervissen ( lui ) heeft mijn aandacht gehad de afgelopen weken. Maar zoals gezegd wint het actiever bezig zijn van het luie domme gestaar. ( niemand nu proberen te ergeren of te provoceren , ieder zijn hobby en heb dit ook jaren met redelijk veel plezier gedaan ).

Ook jullie enthousiasme en wat ik zo mee heb zitten lezen ( ik lees me altijd even in voordat ik mezelf inschrijf op een forum) ook jullie kennis heeft mij in ieder geval zeer enthousiast gemaakt.

De benodigde spullen gaan een dezer dagen aangeschaft worden, maar de broodnodige twijfel is toch wel onstaan. De te kopen hengel  ( niet alleen voor mij , maar zoonlief van 20 wil er nu ook een ), wel of geen basis cursusje volgen, etc etc.

Zoals jullie zien zullen er nog genoeg vragen van mijn kant , jullie kant op komen in de benodigde sub forums.

Mochten er nog vragen opmerkingen endergelijke zijn dan hoor ik ze graag en zal ze zo eerlijk mogelijk beantwoorden.

harlin

Quote from: Henry on May 02, 2011, 22:35:55
Hi all.

Een kleine voorstelling geven van mezelf. .......
De benodigde spullen gaan een dezer dagen aangeschaft worden, maar de broodnodige twijfel is toch wel onstaan.
De te kopen hengel  ( niet alleen voor mij , maar zoonlief van 20 wil er nu ook een ), wel of geen basis cursusje volgen, etc etc.
Mooie voorstelling Henry. ::welkom::

Is er geen vliegvisclub bij je in de buurt waar je wat hengels uit kan proberen.
Het kan aardig persoonlijk zijn hoe een hengel aanvoelt.
Je kan wel zomaar wat kopen, maar als het niet lekker in de hand ligt, gaat de lol er snel af.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Henry

Dank je Harlin.
Nou de bedoeling is om een dezer weekenden naar Rotterdam overschie te rijden en daar eens me licht op te steken. het was overigens wel even schrikken als je ziet wat een beetje hengel al snel kost.
Geloof dat een dichts bijzijnde vliegvis club hier in de buurt Spijkenisse is.

harlin

Heb zelf een paar van orvis, als ie kapot gaat heb ik voor €45 een complete nieuwe.
Heb die gekocht omdat ik niet echt voorzichtig ben.  ;)

Heb ook hengeltjes van €80, waar ik lekker mee werp, en het meeste gebruik in de polder.
Zou in het begin geen al te dure lijn kopen, kan altijd nog als je je lijn verknalt hebt met oefenen.

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

HappyFisherman

Hij kan het ook niet laten he :D

Welkom Henry, veel plezier hier en ik hoop dat je je weg kunt vinden (Tight Lines is wel een goed stel hoor!) in de wondere wereld van vliegvissen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Henry

Dank jullie voor de reply's. Ik wilde in overschie even gaan snuffelen aan de diverse hengels, lijnen en reels en tja uiteindelijk zal er toch ook weer zelf gebonden gaan worden.
Over een club heb ik nog niet eens nagedacht , maar het paviljoen stormvogel ken ik zeer goed, ook ooit nog eens zeer enthousiast de duiksport beoefend, waarbij ik de forellen in het Oosvoornse meer op een andere manier kon bewonderen.. Ga er zeker even rondkijken op de pagina.
Tja hengels reels endergelijke , ik heb nog niet eens een prijs in me hoofd weet wat straks me budget is en ja ben een echte hollander, wil zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld.
( nu ga ik denk ik de meest gekke opmerking ooit maken )  :D , Me laatste vliegenhengel was een "hardy" die ooit hier in de hengelsportzaak van Gouda ( toen Verzijl sport) , voor ruim 900 oud hollandse guldens in de schappen lag, deze had gekocht ( tijdens de opheffings uitverkoop) voor slechts 250 guldens, en weg heb gedaan voor het schamele bedrag van 100 gulden, slechts een keer of 4 mee gevist.

Moet nog even geduld hebben , kreeg ik te horen, de komende weekenden mag ik heerlijk werken , 6 daagse werkweken dus weinig tijd om de nodige dingen te ondernemen, maar als ik zo het weer zie en langs de polders rij begint het mij in ieder geval weer flink te kriebelen.

ik zal nog niet echt veel reageren op topics die geopend worden, gewoonweg omdat mijn kennis nog van een zeer laag niveau is , dat er waarschijnlijk meer onzin uit komt dan zinnig geklets.

A{b}r{a}xa{s}

don't worry Henry.....er wordt hier wel vaker onzin en gekkigheid uitgekraamd :)

Henry

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on May 03, 2011, 17:18:48
don't worry Henry.....er wordt hier wel vaker onzin en gekkigheid uitgekraamd :)

Dat had ik al redelijk meegekregen. Gelukkig wordt er niet direkt op ingesprongen van je bent nu offtopic bezig. Die sfeer beviel me dusdanig dat ik dus ben blijven hangen  ;)