Nieuw stefanR

Started by StefanR, June 23, 2016, 13:30:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StefanR

Nieuw hier en wil me even netjes voorstellen.

Allereest wat over mezelf.
Ik ben stefan afkomstig uit pernis, rotterdam (ja, daar bij de shell ja) 27jr oud, procesoperator van beroep, gelukkig getrouwd, 2 lieve hondjes en een hele grote liefde en passie voor het merk Saab (3 stuks in bezit).

Dan, hoe kom je bij vliegvissen?

Nou eigenlijk is het begonnen op vakantie 3 jaar geleden. Sta ik op een camping in luxemburg en zit ik een beetje te vissen met me vaste stokje (vang natuurlijk niets, maar ach het is vakantie he). Stapt er opeens een man naar het water met een wat later bleek een vliegvis hengel. En die man begint tog te zwiepen met die hengel [emoji15] . Nog nooit eerder gezien. Ik lette totaal niet meer op me eigen dobbertje (er zou toch niets bijten) en zat maar te kijken hoe de beste man bezig was. Heen en weer, heen en weer en dan weer starend naar het water. Uiteindelijk mijn eigen hengel op de kant gelegd en eens naar de man toe gelopen.

En nu maar hopen dat het een nederlander is want mijn duits is niets en mijn frans nog veel minder als dat.

Gelukkig was het een nederlander, pfff opluchting, lekker spraakzaam en welwillend. De beste man wou me er best alles over vertellen. Na 5 min kreeg ik het aanbod om het eens te proberen met zijn hengel. Dat leek me erg lastig was mijn antwoord waarop de man zei, ach zelfs mijn vrouw kan het (laat haar het niet horen). Dus ik begon een beetje te ziepen en te zwaaien en na flink veel aanwijzingen, verrek het ging niet eens slecht volgens hem.

Na 5 min proberen was ik verkocht. Ik moet en zou het ook gaan doen. Nou lag de caravan al vol met hengels (bijna alle soorten en manieren van vissen wel een keer gedaan) maar er moest een vliegvisset komen. Volgens de man kon je in een winkeltje 3 dorpen verderop wel een leuk startsetje halen. Dus gelijk erheen gegaan en een setje gehaald voor ong 60euro was het toen en een paar vliegjes.

Terug op de camping begonnen met zwiepen en dan 3 uur en een erg lamme arm me eerst visje. Ja het was echt een visje nog lang geen 10cm. Maar ik had de smaak te pakken.

Sindsdien ben ik eraan verkocht en doe ik haast niets anders meer tijdens de vakanties. De campings worden er op uitgezocht.

Daarbij vermeld dat ik op dit moment aanwezig ben op Camping Bissen in luxemburg (wel bekend hier).

Scaramouche

Welkom Stefan, erg herkenbaar hoe het virus je heeft aangetast :-)

En in de Rijnmond heb je heel veel keus om met de vlieghengel vis te vangen dus je kunt nog jaren vooruit!
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Gerrit59

Welkom op dit forum Stefan

Gerrit

Herman

Welkom! Marc al gespot op de camping?
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

goswit

Welkom op het forum.  Dat je kon Oh dat wist ik maar een boekwerk schrijven nee.
Niemand is van het forum aanwezig Alleen dieo ph uit boxmeer maar daar heb je niks aan.

Nu takke weer 38 graden in de volle zon.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

HappyFisherman

Welkom en veel plezier op het forum (en de camping).
Vliegvissen is bevlogen vissen...

JB

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

StefanR

Bedankt voor het warme onthaal hier.

Goswit heb ik hier al mogen ontmoeten en al veel mee staan praten en geleerd. Marc niet gezien, schijnt er niet te zijn.

Plekken thuis om te vissen weet ik eigenlijk helemaal niet. Heb het de afgelopen jaren zo druk gehad dat ik daar niet gevist heb en het alleen op vakantie deed. Het zou fijn zijn als iemand me eens een paar mooie plekken voorstelde.

Overigens vergeet ik nog te vermelden dat het arca 5/6# beginners setje een week geleden plaats heeft gemaakt voor een nwe. Namelijk een Flextec streamtec 9ft #5 met Okuma SLV 5/6 reel.

Raymond

Welkom Stefan!  ::welkom::

Veel plezier hier...! :D
::wtf::

merijn1982

Welkom! Je hebt ook leuk water in je omgeving dus leef je uit
Tight lines!!

FSCHAMP

Welkom en nog veel lees plezier hier op het forum
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Arie de Vries

Moi Stefan, welkom op het forum
Groet, Arie

johan1965

Mooi verhaal StefanR, hopelijk raak je niet van het virus af[emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk