Welkom Robinksy

Started by Vliegvissers.nl Team, March 08, 2016, 19:19:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo Robinksy welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


Robinksy

Hallo allemaal. Ik zal me introduceren:

Ik ben Robin de Vries, 33 jaar. Ik woon ik Tolbert. Dit is een dorp ongeveer 15km ten westen van Groningen. Ik ben sinds m'n jeugd al actief visser. Dit is me met de paplepel ingegoten. Tot m'n 16e is voor mij een ontdekkingsreis geweest voor allerlei vormen van visserij: Witvis, snoek, baars, zeelt en graspkarper. Eigenlijk alles wat er in het kanaaltje rondzwom in het dorp waar ik woonde. Vanaf m'n 16e ben ik me gaan toewijden aan de karpervisserij. Nachten lang aan het water.... Dit waren mooie jaren, maar op een gegeven moment was voor mij de beleving er een beetje af. Het werd me te druk aan de waterkant en de vangsten werden er niet beter op. In 2012 heb daarom ik een boot gekocht en ben me gaan richten op de roofvis. Met name op de grotere wateren als het Lauwersmeer.   

Vorig jaar heb ik een tijdje in Engeland gewerkt. Ik heb toen wat roofvisuitrusting meegenomen om daar in de weekenden te kunnen vissen. Na het eerste weekend pionieren in Noord Engeland kwam ik tot de conclusie dat bijna alle wateren het opdruk "FLY ONLY" hadden. Omdat ik toch wel nieuwsgierig begon te worden, ben ik eens op het internet wat informatie gaan inwinnen over de vliegvisserij. Bij toeval kwam ik uit bij de Noord Nederlandse Vliegvis Vereniging. In april 2015 zou daar een cursus gaan starten. Ik had toen nog niet besloten aan deze cursus deel te nemen. Twee week later werd ik jarig en was het cadeau van m'n vriendin, je raadt het al: Een deelname aan de cursus bij de NNVV.   

Eenmaal aan deze cursus gevolgd is alles in een stroomversnelling gekomen: Zo ben ik lid geworden bij de NNVV en ben vrij kort na de cursus al in Engeland gaan vissen op de rivier de Tyne (onder begeleiding van een Gillie). Daarna zijn we op vakantie geweest naar Noorwegen. Daar heb ik vooral op het zoute water veel plezier gehad met de vliegenlat.
Ook ben ik erachter gekomen dat een bellyboot ook erg leuk kan zijn. Zowel op de plas van de vereniging als op het openbare water. Mijn vliegvisserij richtte zich in eerste instantie voornamelijk op forel. Daarnaast heb ik m'n eerste snoek op de lat (gelijk ééntje van over de meter!) en een aantal snoekbaarzen weten te strikken. Verder ben ik het afgelopen najaar een weekje in Oostenrijk geweest. Ook dit was een hele beleving op klein snelstromend water.

Wat mij in eerste instantie nog niet zo interesseerde was de delicate visserij op voorn. Bij toeval kwam ik een mede NNVV lid, samen met een aantal andere leden op dit forum op een avond tegen aan een water bij mij in de buurt. Ik zag toen dat met licht materiaal ook kleinere vis een leuke sport kunnen geven. Inmiddels ben ik tot de conclusie dat dit een hele leuke toegankelijke en effectieve manier van vliegvissen is. Op dit moment misschien wel de leukste...

Het verenigingsleven bij de NNVV zorgt ervoor dat ik weinig tijd over heb en veel leuke dingen kan doen . Ik probeer aan zoveel mogelijk activiteiten deel te nemen. Zo ben ik op de vaste bindavonden van de partij en probeer ik aan de dagtipjes vissen mee te doen. Verder ben ik in januari begonnen met het bouwen van mijn eigen hengel: Een #1 op een CTS blank. De eerste hengel heb ik onder begeleiding gebouwd. Daarnaast heb ik, geheel op eigen kracht, een hengel op een glasfiberblank afgebouwd. Gezien ik nog meer ideeën heb, wordt het hengelbouwen waarschijnlijk een hobby in de hobby. Inmiddels ben ik ook bezig m'n werpskills op orde te krijgen door deel te nemen aan de cursus werpcertificaat van de VNV-RANO. Gewoon leuk om te doen en erg leerzaam!

De tripjes voor 2016 staan al redelijk vast: Een lang weekend naar het OVM, een weektripje naar Tjechië en een vakantie om Denemarken en Zweden aan te doen. 

Tight lines!

Arie de Vries

Moi Robin,
Van harte welkom hier op het vliegvissers forum
Groet, Arie

Plantje

Welkom op het forum!

Velen ontdekken de visserij op "polderforel" in de gesloten tijd. Het is een schitterende visserij!

Beertje

#4
Welkom Robin.
Leuke introductie verhaal, je hebt je er niet met een Jantje van Leiden afgemaakt. ::goodjob::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

gijsie20

Welkom Robin!

Leuke uitgebreide introductie!

HappyFisherman

Welkom en veel plezier op het forum.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

obi-130

welkom robinksy 8) 8) 8)

edjuhhh

Welkom Robinsky.
Goed bezig hoor.
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

Raymond

Welkom Robin, veel pezierige en leerzame momenten hier op het forum gewenst.
::wtf::

wh82


merijn1982

Welkom! Leuk om te lezen dat je op de tyne  hebt gevist. Ik heb daar ook me eerste wilde beekforelletjes gevangen maar ook zeeforel en een zalm ( die laatste 2 wel met een werphengel en flying c )
Tight lines!!

Gerrit59

Welkom op dit forum Robin!

Gerrit