Welkom Jouke

Started by Vliegvissers.nl Team, April 20, 2016, 23:33:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo Jouke welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


Jouke

Ik ben Jouke, kom uit het hoge Noorden maar woon inmiddels in Duitsland. Vind vliegvissen de mooiste visserij die er is. Helaas is het voor mij een visserij die ik slecht beheers, en ik vang in de regel erg weinig. Mijn materiaal is in orde. Het lukt me vrijwel niet een visje aan de schubben te komen. Des te blijer ben ik als het wel lukt!
Mijn probleem: vis ik met de droge vlieg dan krijg ik veel aanbeten maar mis vrijwel alles. Vis ik met de nymphjes dan krijg ik helemaal geen aanbeten :(.

Ik had al eens een account op dit forum met exact dezelfde gebruikersnaam, maar helaas is dit account verdwenen.

Ik hoop veel te kunnen lezen en leren op dit Forum.

Groet Jouke

Beertje

hallo Jouke. Er zijn hier vast wel mensen die je kunnen helpen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Wader

Hallo Jouke,

Vanwaar kom je uit "het hogen noorden"?
Ik woon op de Gronings/Friese grens, en vis zelf hoofdzakelijk in de westelijke helft van de provincie Groningen en in Friesland.
Meestal toch met nimfen, en af en toe droog als de omstandigheden er naar zijn.
Ik ben geen "super visser" en "altijd vanger", maar meer een vliegvisser die naast de vangsten ook geniet van de omgeving, de rust, en de ruimte in de polder, op meren en zandafgravingen.
Mss wel leuk een keer ergens in "het hoge noorden" af te spreken .....??

HappyFisherman

Welkom terug en veel plezier op het forum.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit59

Welkom terug op dit forum Jouke.
Er zullen toch ook vast wel Deutsche fliegenfischers zijn die je verder kunnen helpen? En anders wel Hollanders.. :) :)
Veel succes!

Gerrit

Arie de Vries

Hoi Jouke,
Van harte welkom terug
Groet, Arie

Jouke

Bedankt voor jullie reacties. Ik blijf stug proberen.

Ik heb gestudeerd in Groningen, maar woon nu in Oldenburg. Hier gaat het vliegvissen me nog slechter af als in groningen. Ik heb nooit les gehad, ben gewoon begonnen met vissen en heb gedacht die vangsten komen wel. Dat viel tegen. Vorig jaar is het me na bijna een week proberen in Frankrijk gelukt een Forelletje in een beek te vangen.  ;D

Wat me opvalt is dat over het vliegvissen op Winde, Brasem, baard of Voorn eigenlijk helemaal niks aan informatie te vinden is. Youtube barst van de forellenfilmpjes, maar het voornvissen is volstrekt onderbelicht.

Beertje

Dat er relatief weinig over voorn vissen met de vlieg op internet staat is wel juist. Maar in grote lijnen verschilt het ook niet zoveel van vissen op forel. Al is het type water wel anders.Het beste kun je "als het wat warmer wordt en de vis wat meer boven in gaat zwemmen" kijken of je vis ziet.Als dat het geval is weet je tenminste dat je niet voor joker staat te werpen. Nu gaan experimenteren met verschillende vliegen, de wijze van strippen,diepte enz. Dan moeten ze komen die vangsten. Er zijn ook verenigingen die een website hebben, daar wil ook nog wel eens info op staan.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Raymond

Welkom terug Jouke. Probeer eens met een andere vliegvisser mee te gaan, dan maak je veel sneller stappen dan dat je alles zelf probeert te leren. Dat is namelijk zoiets als zelf het wiel overnieuw proberen uit te vinden.

Succes!
::wtf::

Plantje

Het was mij ook al opgevallen dat er relatief weinig te vinden is over het vliegvissen op voorn. Eigenlijk is er vooral ook gewoon weinig te vinden over specifiek vliegvissen in Nederland. En dat is jammer! Er is zo veel mooi water te vinden in Nederland! En waar in Nederland op heel veel water de drift van een vlieg (want weinig (snel) stromend water) niet zo belangrijk is zijn er andere technieken die hier weer heel succesvol kunnen zijn!