Jouw laatste vliegvisaankoop revisited

Started by Gert, December 14, 2012, 23:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rosingkamp

Een Greys GR50 #4. Mag mee op vakantie naar Frankrijk halverwege volgende maand. Een Scientific snoertje erbij gekocht.


Verzonden vanaf mijn iPad

PdH

#1351
Voor komend weekend, Een Barrio GT 90  WF 5F  ( zoals beschreven in het " nieuwe lijnen " topic) en wat  verse leaders in een paar klasses.



Laat nog wel weten of de lijn zijn reputatie waard is. Vooralsnog een goed gevoel.
grtn, Peter.

merijn1982

Hoe bevalt die gr50?? Ik ga van de week kijken voor een gr30 of wellicht een gr50... even kijken wat me het beste ligt
Tight lines!!

rosingkamp

Quote from: merijn1982 on April 19, 2016, 22:25:17
Hoe bevalt die gr50?? Ik ga van de week kijken voor een gr30 of wellicht een gr50... even kijken wat me het beste ligt

Hallo Merijn,

De Greys 50 bevalt me goed voor hetgeen ik die gebruik. Niet al te grote vis op wat kleinere watertjes. Gewoon proberen wat het beste ligt. Verder is mijn #4 twee meter lijn en tweedelig, dus makkelijk mee te nemen. Voor het wat zwaardere werk gebruik ik een Hardy Shadow #6.
De Greys heeft best een snelle actie en is m.i. Een beste hengel voor een aardige prijs. Sukses met je aankoop deze week en veel plezier ermee.
Groten,
Henk

merijn1982

Dank je voor de terugkoppeling. Ik ga het morgen uitgebreid testen en zal dan kiezen voor de 30 of 50
Tight lines!!

jo flyfishing

ik heb een 7' #3 gr50 die ik in de Ardeense tunnels en andere kleine riviertjes naar volle tevredenheid gebruik.
Er ligt een wel een 4 lijntje op, gooit iets makkelijker op de korte afstanden, en kan nog als het wat verder moet.
hier in gebruik op de Kyll met 38cm brownie  8)
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

merijn1982

Tight lines!!

merijn1982

Ik had toch wat meer te besteden dus heb de greys laten schieten voor een orvis clearwater #6 '9,6. Ook nog een spoel voor me loop xact reel en wat klein materiaal. Morgen de hengel testen op de koperen plas

Tight lines!!

iMarco



Ticket trondheim voor een lang weekend kvennan... [emoji2]

FrancoisCKX

Quote from: rosingkamp on April 17, 2016, 14:37:53
Een Greys GR50 #4. Mag mee op vakantie naar Frankrijk halverwege volgende maand. Een Scientific snoertje erbij gekocht.


Verzonden vanaf mijn iPad
Ik denk over hetzelfde, misschien zelfs een #3. Ben benieuwd hoe je de combi gaat vinden. Bij Temming gekocht?

rosingkamp

Ik woon aan de oostgrens en heb wat hengels uitgeprobeerd bij Raven en uiteindelijk ook gekocht. Heb hem nu uitgeprobeerd in Heelweg en ook aan een beekje bij Eibergen (Ramsbeek) Gaat goed maar voelt wel wat anders aan als mijn Hardy Shadow #6 maar dat is logisch, toch?


Verzonden vanaf mijn iPad

PdH

Heb mijn laatste aankoop nu eindelijk omgezet in een echte hengel.
Een RX6 blank #4 8ft . De foto kreeg ik niet lichter, maar hij is donker blauw.
Wilde een keer een 4-delige maken, en moet hem nog uitproberen.



grtn, Peter.

John


gijsie20

Ik heb 2 jaar geleden ook een rx6 blank afgebouwd, maar dan een 2 of 3tje geloof ik, leuke blank!
Ik vind je lakwerk netjes zo op de foto's.
Ben zelf minder fan van de vorm/kwaliteit van je handvat.

Rena

Quote from: iMarco on May 07, 2016, 21:28:58


Ticket trondheim voor een lang weekend kvennan... [emoji2]


Kijk goed bezig!
Vliegen naar Hell en terug  ::wtf::

Fijne tijd om te vissen in de Glomma.
Ga zelf ook regelmatig rond die tijd, hangmat mee, kampvuur en vissen maar...

Supert!

PdH

Quote from: gijsie20 on May 14, 2016, 19:29:36
Ik heb 2 jaar geleden ook een rx6 blank afgebouwd, maar dan een 2 of 3tje geloof ik, leuke blank!
Ik vind je lakwerk netjes zo op de foto's.
Ben zelf minder fan van de vorm/kwaliteit van je handvat.

ja dat kan. De vorm vind ik zelf wel prettig, maar hij had idd wel wat gladder gekund.
Ga ik bij de volgende keer weer verbeteren. Dit is mijn 3de blank die ik tot een hengel omgetoverd heb.
grtn, Peter.

gijsie20

Bedoelde het ook als positieve/ opbouwende kritiek. Zo heeft een ieder zn voorkeur vwbt model/ dikte etc.
Als het jou bevalt is het prima he!

PdH

Ik heb het ook als positief opgepikt. Opmerkingen zijn altijd welkom.
grtn, Peter.

Woenos

Een Orvis Clearwater #2 met een Nautilus FWX 1/3. Dit is mijn prikstokkie geworden zeg maar.

Gerrit59

Geen doorsnee setje!
Succes er mee.

Gerrit

Marco B

Omdat zowel mijn Eka-mes als (en dat vond ik nog veel erger  :'() mijn Abel op onverklaarbare wijze uit mijn 'mancave' waren verdwenen, moest er een nieuw mes komen.
Uiteindelijk is het deze geworden. Een mes dat precies voldoet aan datgene waar ik 'm o.a. voor gebruik. Hij moest zwaar genoeg zijn om als 'priest' te gebruiken en razorsharp.

En wat mij betreft voldoet dit mes prima aan beide eisen; voldoende gewicht om komende zomer incidenteel een visje uit zijn lijden te verlossen en dermate scherp dat je je er letterlijk mee kunt scheren. Een Buck 110 Folding Hunter, misschien wel het meest verkochte mes ter wereld.

Met een lemmet van 9,5 cm misschien een beetje te groot voor dagelijks gebruik, maar dat neem ik voor lief.





Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Gert

Quote from: Marco B on May 21, 2016, 11:36:23
Een Buck 110 Folding Hunter, misschien wel het meest verkochte mes ter wereld.
::goodjob::
En misschien ook wel het meeste gekopieerde. Maar wel zelf ook scherp blijven hè Marco, anders ben je 'm zo weer kwijt.

Marco B

 ::agree::
Heb er van geleerd Gert. Mijn hengelkamer is vanaf heden 'verboden voor onbevoegden'!
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

merijn1982

Een tijd geleden bood Hidde zijn oude waadjas aan. Er was weinig tot geen interesse en wilde hem zelfs weggooien. Gelukkig kon ik voor alleen de verzendkosten deze jas van hem overnemen!
De jas had wel een opknapbeurt nodig want een zak was kapot. De knopen verroest of miste, hij was vuil en niet meer waterdicht. Ik had de jas toen ik hem vorig jaar winter kreeg eigenlijk gelijk weggelegd om 'm na de winter op te laten lappen, dit was ik eigenlijk vergeten tot vorige week. Ik heb de jas naar een naaiatelier gebracht die ook stomen. Daar zijn alle knopen vervangen. De zak weer keurig gemaakt en is alles nagelopen of er nog meer gemaakt moest worden. Verder is de jas gereinigd en weer waterdicht gemaakt. Voor 48 euro heb ik weer een jas die als nieuw is en weer jaren mee kan!

Hidde nogmaals bedankt!!
de opgeknapte jas

Deze zak lag er half af. Niks meer van te zien!

De nieuwe drukknopen
Tight lines!!

Zweden1963