Jouw laatste vliegvisaankoop revisited

Started by Gert, December 14, 2012, 23:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

gijsie20

#1325
Twee weken geleden gekocht nieuwe waadschoenen:


Ik had al hoppers, was ik super tevreden mee maar dan met vilt. Nu met die gummi zolen gekocht.

Twee weken geleden ook gelijk geprobeerd op de rivier in het buitenland, maar man man wat glad op de stenen in vergelijking met vilt!!
Nat pak gehaald  :-\
Daarom vandaag maar deze tungsten studs van Orvis gehaald, komend weekend weer een nieuwe vuurdoop voor de schoenen  :)

Mike

Idd echt verschrikkelijk die rubber zooltjes  >:(
Toen ik begin vorige maand in Sloveniƫ was vergat ik de 1ste dag de vilt zooltjes mee te nemen en moest ik wel met die dingen vissen. Wat een ellende is dat zeg!!
Je bent gewoon 95% van je concentratie kwijt met niet op je smoel gaan  ???
Ik probeer ze wel altijd mee te nemen voor als ik terug loop.
Meestal loop ik een paar km stroomopwaards en loop ik daarna over de weg terug. Vilt zolen slijten heel rap op de weg en daarvoor zijn de rubber zooltjes wel perfect. Maar voor t vissen zijn ze gewoon rampzalig.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

p.forel

Blijf toch vreemd. Ik ben van vilt naar rubber gegaan jaar of 8 geleden en ik vind het top
Zeker nu met de alu studs 

Zo heb je dus voor en tegenstanders blijkt wel

Joost S.

Heb nieuwe karpervliegen, drijvende. Zelf van alles geprobeerd, maar krijg niks fatsoenlijks 'gebonden'.


Nu zal het toch wel gaan lukken onderhand? 1ste en 2de jaar nul karpers gevangen. Nul!

Heb me wel voorgenomen niet eigenwijs op weer dezelfde stek te gaan. Eerst maar eens wat makkelijkere stekken, en dan komen die andere jongens later wel aan de beurt. Zij hebben gewonnen...

Maar hoe zat het ook al weer? Als je 3 jaar blankt moet je je hengels in leveren he?

Haha, ;-).

Floor

Ik heb al geruime tijd een ander type waadschoenen van vision met (dezelfde) gummi zool maar met studs en die bevallen uitstekend zowel in als uit het water op vele soorten ondergrond dus, wellicht dat het met je nieuwe studs beter gaat.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

gijsie20

Ja hoop ik ook. Wat Mike zegt, ipv lekker te waden was ik eigenlijk alleen maar geconcentreerd om niet weg te glijden en waar ik mijn voeten neer zet. Met mn oude viltschoenen wandelde ik op mn gemak door het water.
Ben benieuwd hoe het met de studs gaat, heb nog geen ervaring met studs.

Marco B

Voor die met alg begroeide stenen, en dan vooral van die begroeide lavaplaten zoals je die bijv. in de Ahr vaak hebt, is niets zo goed als vilt. Daar kan geen rubberzool tegenop.

Ook 'vibramzolen' met of zonder studs kunnen hier niet tegenop. Maar 'vibramzolen' met studs is volgens mij wel het beste alternatief omdat die op vrijwel iedere andere ondergrond beter grip geven dan vilt.
Enige probleem is wat mij betreft: iedere vibramzool is van rubber, maar niet ieder rubber is van vibram, en daar zit echt verschil in. Ik heb het idee dat veel fabrikanten meeliften op het huidige succes van vibramzolen en zelf een eigen, al dan niet speciaal ontwikkelde, zool op de markt brengen. Vibram zolen voor waadschoenen zijn speciaal ontwikkeld voor waden qua samenstelling (oa de hardheid van het rubber) en profiel en dat kan een behoorlijk verschil maken.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

p.forel

Op alg begroeide keien of platen zijn die alu studs een uitkomst ik glip en glij niet meer
Al vond ik de star studs van simms ook gewoon goed
In oostenrijk vis ik zonder studs daar zijn de keien zonder alg en geeft de rubberzool voldoende grip

Mike

Met studs zal t een hele verbetering zijn idd.
Zelf ben ik intussen ook aant rondkijken voor nieuwe waadschoenen.
Ik twijfel tussen Korkers met verwisselbare zooltjes of Simms G4 met vibram en studs.
Nadeel van de Korkers is dat ze minder robuust zijn en ik sloop ze nogal rap met mn geklim en geklouter.
Nadeel van de studs is weer dat ze zo knarsen op de stenen.
Ik heb toch sterk de indruk dat je daarmee vis verjaagd op rustige stukken.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

p.forel

#1334
Die alu studs knarsen niet slijten wel meer als die tungsten studs
De G4 heerlijke schoen vind hem eigenlijk wel iets te hoog
Hoop dat ze er met volgende waadpakken iets beter rekening mee houden

Vis verjagen. Vang ze nog steeds voor de voeten

FSCHAMP

Ik heb de G4 BOA boots van Simms en ik ben best te vreden, zelfs zonder studs (zaterdag nog op de Rur geweest bij een waterstand van 60 cm en ik heb niet echt problemen gehad), maar ik ben wel van plan om de studs aan te brengen.

@ P.forel : Heb je een foto van de alu studs? Waar kan je ze verkrijgen?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>


Gerrit59

Dan kun je altijd nog Rummikub gaan spelen :) :)

Gerrit

Beertje

#1338
Vandaag 2 Reebok oren gescoord en diverse veren van een nijlgans bij een jager. :)
Kon ook een hele reehuid krijgen, maar had geen trek om deze te behandelen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

FSCHAMP

- leaderloop 30 lb 15 cm Yellow/green
- leaderloop 30 lb 7 cm Clear
- 50 stuks Gold Bead 4 mm
- Magnetic Net Release
- WF3F
- " HF2" Wooden Ghost Net
- Pike Hooks Size 4/0
- Pike Hooks Size 6/0 
- Articulated Shank 35 mm
- Articulated Shank 55 mm

Zo, mijn verloren net is weer vervangen en we kunnen er weer tegenaan.


Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gerrit59

Quote from: FSCHAMP on April 14, 2016, 22:15:38
- leaderloop 30 lb 15 cm Yellow/green
- leaderloop 30 lb 7 cm Clear
- 50 stuks Gold Bead 4 mm
- Magnetic Net Release
- WF3F
- " HF2" Wooden Ghost Net
- Pike Hooks Size 4/0
- Pike Hooks Size 6/0 
- Articulated Shank 35 mm
- Articulated Shank 55 mm

Zo, mijn verloren net is weer vervangen en we kunnen er weer tegenaan.

Het roofvisseizoen is net gesloten Gino...
Begin je nu al met je voorraad snoekstreamers op orde te brengen? :) :)

Gerrit

Marcel

ik heb laatst een nieuwe shimano 5 delige #6/7 gekocht, zonder koker of foudraal, maar wel met handvat nog in plastic een beetje een impuls inkoop maar ik denk dat ik er met de baars op het kanaal bij mij in de buurt :o

merijn1982

6/7 is vrij zwaar voor baars hoor. Of ga je met snelzinkende lijnen aan de gang?
Tight lines!!

FSCHAMP

Quote from: Gerrit59 on April 15, 2016, 10:37:37
Het roofvisseizoen is net gesloten Gino...
Begin je nu al met je voorraad snoekstreamers op orde te brengen? :) :)

Gerrit

Yep, ik bind in de zomer mijn snoekstreamers en deze zaken had ik nog niet of wou ik uitproberen en als je dan toch iets moet bestellen, kan je het gelijk laten meekomen, dit scheelt in transport kosten. En aangezien ik een nieuw schepnet nodig had.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gerrit59

Mooi dat je weer aan de slag kunt Gino!

Gerrit

Floor

Je kunt tenslotte nooit teveel van dat spul hebben 😉
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Gerrit59

Quote from: Floor on April 15, 2016, 22:05:28
Je kunt tenslotte nooit teveel van dat spul hebben 😉

Heb ik ook wel eens gedacht...
Maar op enig moment denk je: zoveel streamers ga ik nooit gebruiken.
Vaak komt het er op neer dat je de streamer gebruikt waar je de beste resultaten mee boekt.

Gerrit

Floor

Quote from: Gerrit59 on April 16, 2016, 00:15:36
Heb ik ook wel eens gedacht...
Maar op enig moment denk je: zoveel streamers ga ik nooit gebruiken.
Vaak komt het er op neer dat je de streamer gebruikt waar je de beste resultaten mee boekt.

Gerrit

Dat klopt helemaal maar, dat binden blijft toch zo verrekte leuk.
Nieuwe patronen, nieuwe technieken.... En dan inderdaad vaak die zelfde vlieg aan de lijn.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Gerrit59

Inderdaad, binden is een leuke hobby.
Op enig moment zul je een keuze moeten maken met welke vliegen je vist. Je kunt niet alles binden...
Internet (Youtube) is wat dat betreft een onuitputtelijke bron om een keuze te maken.

Gerrit

Marcel

Merijn, ik zit idd aan een snelzinkende lijn te denken, maar zoals ik al zij, is het een impuls aankoop geweest, dus miss verkoop ik het weer door want ik vind het ook redelijk zwaar  ::agree::, denk er nog even over na, is nu toch gesloten tijd.