eerste creatie

Started by kelt, December 28, 2013, 19:21:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kelt

ik denk dat ik een streamer heb gemaakt. ik vind het zelf goed gelukt. hij is 5,5 cm de haakmaat weet ik niet, gebruik ze meestal voor het karpervissen.

dit ding is bij elkaar gebeund met haren uit een kussen en het oranje spul uit een wollen deken. alles is bij elkaar gebonden met garen uit een naaimachine.

graag jullie mening, zou ik hiermee kunnen vangen

[attachment deleted by admin]

BV

Je kan met alles vis vangen!
Alleen met sommige vliegen meer als met anderen.
Wapperen de haren mooi als ze door nat zijn of klit alles samen tot één dun lang sprietje. Want het verschil tussen "een vlieg" en "een goede vlieg" is de actie die de vlieg in het water heeft.

Ik zou de achterkant wat inkorten, anders krijg je staartbijters die je niet haakt.

Zinkt deze vlieg of blijft hij drijven?

kelt

Ik heb hem nog niet te water gelaten omdat ik nog even een leader in elkaar moet knutselen.

er zit geen loodkopje, dus ik denk dat deze zou gaan drijven net onder het wateroppervlak.
ik hoop dat de haren gaan wapperen. maar is het heel erg als het een "klit"word

HappyFisherman

Zou jij er in trappen als je een snoek was?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

BV

Bram,
een snoek heeft toch geen voeten...
Haakje is denk ik ook te klein om goede kans te hebben om stevige snoek vaak te halen.

Kelt :  als de haren samen klitten zit er geen actie in de vlieg en zal hij iets minder goed "presteren".
Je kan als de haren wat stug zijn achter de eerste vleugel een een verdikking maken zodat de haren wat meer omhoog staan.
Maar het allerbeste ;  ga zeker eens langs op een bindavond, daar mag je vaak wel een vice lenen

kelt

deze was in heet eerste opzicht niet bedoeld voor snoek maar voor in de zomer op roofblei in de ijssel waar ik 100 meter vandaan woon.
of misschien op baarsjes.

HappyFisherman

Je bent ook van harte welkom de 18e in Apeldoorn!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

catchem

ik denk dat het wel vis gaat opleveren. Als hij teveel blijft drijven kan je altijd op je leader, vlak voor de vieg een loodhageltje knijpen.

kelt

o ja dat is natuurlijk ook nog een optie dat loodje. thanks
maar je zou met deze op zich baars mee kunnen vangen roofblei en winde op de ijssel