Voorn vissen in en rond Assen

Started by Gerrit72, May 15, 2014, 23:36:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72


Vanavond was het zover. BJ en ik hadden afgesproken samen op pad te gaan met de vliegvishengel. Het weer was perfect, weinig wind en een lekker zonnetje. Gezien de vangsten van afgelopen week (soms in slechts een half uur), moest het een waar vangst festijn worden (zo dacht ik...).



Op een mooie rustige stek gingen we ons geluk beproeven. In de lucht allerlei soorten insecten, moeilijk dus om een keuze te maken wat zou scoren, maar met de vangsten van afgelopen week, zouden die mega-vangers wel vis opleveren (toch...).



Wat we ook probeerden, er kwam weinig respons. Her en der was voorn te zien, maar niet echt overtuigend. Af en toe een voorzichtige aanbeet, die we helaas misten. Op een gegeven moment zag ik twee mooie bruisplakkaten. Snel een 7# gepakt en een flinke bloedworm imitatie met de trage stroom mee laten voeren richting bruisplakkaat. Super spannend de indicatorvlieg door het plakkaat te zien gaan, terwijl de bloedworm dus dicht bij de vis eronder moest zijn. De twee vissen bruisten op hetzelfde stuk mooi voort en het lukte meerder keren er mijn aasje er dicht langs te manoeuvreren. Helaas geen enkele reactie (alleen mijn bonkend hart). Brasem, Zeelt, Karper...ik zal het nooit weten ze deden het helaas niet en het bruisen hield op.

Wat ga je doen als het helemaal niet wil? Verkassen dan maar, op weg naar een betere plek.



En zowaar...ook daar ging het niet makkelijk, maar BJ pakte zijn eerste voorn op een bruin droog vliegje.
Wat kun je dan blij zijn met toch een vangst (ook al is het een guppie  :))



BJ zijn A&M gunsmoke, prima reeltje.



En mijn vertrouwde Orvis Tight Loop.

Een mooie avond, ondanks de taaie visserij, maar gelukkig niet visloos naar huis.
Onder het genot van een biertje de visavond nog even afgesloten, helemaal goed.
BJ bedankt, moeten we maar eens over doen  ;D



The only difference between men and boys is the price of their toys.

BJ

No worries Gerrit. Ondanks de tegenvallende aantallen was het weer als vanouds ::duim::

Serieus vissen, een beetje ouwehoeren en ter afsluiting ons vast biertje.

Laat de warme zomeravonden maar komen.

Ik sta morgen weer aan de waterkant...als is het maar een uurtje.

BJ :)

Bert J.

Heerlijk toch? Lekker genieten aan het water 's avonds, vooral als de wind gaat liggen.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

wouter veuger

prachtplaten gerrit,vooral de bovenste vind ik erg mooi!

ik proef de beleving ::agree::

Plantje

Inderdaad: het genieten van de rust en de ontspanning is veel belangrijker dan de grote aantallen vangen. In ieder geval "iets" vangen is altijd wel zo prettig...

Gerrit72


Bedankt voor de leuke reacties. Vangen is voor mij niet noodzakelijk om een mooie visavond te hebben.
Omdat BJ al lange tijd geen hengel meer in de hand had gehad, hoopte ik juist voor hem wel op motiverende vangsten.
Ondanks dat dit niet lukte, heeft BJ toch genoten (en dat kenmerkt toch de ware visser  ;)).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gerrit59

Inderdaad Gerrit,

Bij mij staat het vangen ook niet voorop, alhoewel ik daar op voorhand natuurlijk wel voor ga. Vissen is voor mij ook synoniem aan natuurbelevenis.
Gisteravond bijvoorbeeld heb ik ook nog even met een #5 op voorn/brasem en baars gevist in de polder. Ik ging eigenlijk alleen om een bepaalde hengel/lijn combinatie uit te proberen. Het was een prachtige avond en bijna windstil. Echt heerlijk als je - zoals ik - door je werk de hele dag binnen zit. Wat is er dan mooier om in een heerlijk rustige omgeving van de natuur te genieten! De vis had geen trek, maar ik heb wel een paar keer een flinke snoek zien kruisen en jagen. Zodra dat weer mag ga ik nog wel een keer terug om een streamer door dat kanaal te trekken!
Ik prijs me nog altijd gelukkig dat ik in zo'n waterrijke omgeving woon.

Gerrit72


Die snoeken, daar kan ik me al helemaal op verheugen.
Even zelf wat streamers knopen en maar wachten tot we weer mogen  ::)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

FSCHAMP

Mooie plaatjes.

::offtopic:

:De opening op snoek en snoekbaars is dit nu vanaf zaterdag 24 mei of pas vanaf zondag 25 mei?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Plantje

31 mei mag je weer op snoek en (snoek)baars vissen. Althans: je mag weer grotere streamers gebruiken. Je mag nu ook met streamers van kleiner dan 2,5cm op baars en wat dan ook vissen.

http://www.sportvisserijnederland.nl/vispas/visserijwet_en_regels/binnenwater/?page=gesloten%5Ftijden

Tot aan de laatste zaterdag van mei. Dat is dit keer de 31e

Inderk

Mooie visserij Gerrit!

En idd mooie foto's!

Weet jij hoe de vangsten momenteel zijn op de Norgervaart?
Oranjekanaal valt momenteel zwaar tegen. :-(

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


jan114

Nou Henk norgervaart en de kolonievaart het houd niet over.
Matig tot slecht en vaak een cm of tien.

Inderk

Dat is wel balen zeg!

Ik heb de laatste tijd niet zo veel te klagen hoor!
een paar vangsten van de afgelopen maand denk ik..... Leuke sport op een 9ft #3
Gevangen op een Ritz-D







Droge vliegjes.... PALMERS!!!


"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Gerrit72


Henk, Kolonievaart en Oranjekanaal vallen mij ook tegen. Norgervaart heb ik nog niet geprobeerd.

Dus als jij even noteert waar jij die mooie vissen hebt gevangen, dan weten we allemaal waar we heen moeten  ;D

Mooie vissen Henk, dat zijn de betere formaten! Rond Assen blijft het nog even zoeken. Voorlopig zijn het vooral visjes rond 10 cm. De enige echt grote ruisvoorn die ik haakte schoot helaas los. Dus uitdaging genoeg om de betere vissen te vinden, het moet ook niet te makkelijk worden :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Plantje

Op Baggelhuizen kun je ook mooie ruisvoorns vangen!

Beertje

#15
@Gerrit, heb je de duikerwants al gebonden en mee gevist?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gerrit72


@ plantje, een dezer dagen ga ik daar denk ik wel heen (kan BJ zijn nieuwe waadbroek testen).

@ beertje, nog niet, vandaag tig skinns in de magnetron gedaan en weer gedroogd. Genoeg materiaal dus, binnenkort ga ik er eens voor zitten.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jan114

Ik heb al leuk gevangen in beilen in een vijver aan de nachtegaal 2 het is de vijver bij de loopbrug over lindhorst homan kanaal

Inderk

#18
Nou Jan114, daar vang ik wel veel ! Maar geen echte uitschieters qua formaat.
Had daar zaterdagavond ruim twintig in een uurtje. en allemaal op een ..........palmer.

Misschien eens een keer afspreken om samen eens te gaan?

Dan vertel ik waar ik de mooiere maten vang.... en ach, iedereen mag het weten....
Linthorst Homan kanaal, Beilervaart, Oranjekanaal, etc....

Ik kan niet wachten tot 'ze' er weer zijn!
Zoeken en uren maken, soms weken blijven hopen.... en dan opeens spot je er een paar.....

En tsja, dit soort momenten zijn niet af te spreken, voor een ieder geldt veel tijd investeren en zoeken....
Ga lekker op pad met je hengeltje en Turen in het water..... zoeken.....
Ik doe het ook, en soms wordt het investeren beloond, soms ook niet...
Geweldig als ze dan je vlieg van het oppervlak pakken.

Zoek de ruisvoorn...........


En dit is em! een metertje of tien bij mij vandaan geplukt tipje 0.10..
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


BJ

Laat idd even weten als je gaat @Gerrit72.

Ben deze week helaas wel druk met werk en de Avond4Daagse maar wie weet kunnen we nog een uurtje zwiepen.

BJ

ruud r.


Gerrit59


Beertje

Als het kan, een stuk of tien van deze! :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

wouter veuger

prachtige baksteen voorn henk!

en mooi beschreven,het is idd zoeken,turen,zoeken en nog meer turen, des te groter de voldoening als je dan uiteindelijk een paar van die gouden vlekken spot!

afgelopen weekend was het hier ook zo,95% van het water was geen enkele teken van leven te bekennen,en dan na weiland nummer 8 doorgestruind te hebben,stuit je ineens op een plek waar het barst van de activiteit...

schitterend, en voor mij is dat ook de essentie en het plezier  van het vliegvissen. ::agree::

Flyweight

Leuk verslag heren!

Ik zou graag eens een dagje/avond met jullie mee gaan. Het is voor mij niet ver naar Assen en altijd leuk om ervaringen te delen.


Groeten Rick