A&M windcutter-wf9f--yellow---orange-

Started by jeroenV, June 17, 2014, 18:41:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroenV

Heeft iemand per ongeluk deze nieuwe A&M lijn al getest? Ik krijg die van mij morgen binnen. De prijs is zeker interessant vergeleken met een Running lijn, shooting head en Tip.

Hoe vis je met deze lijn? Als Skagit / Scandi of Traditional Spey?

Wiel Sloveniƫ

Volgens mij had je deze vraag beter gesteld voordat je de lijn bestelde..........  :-[  :-\

iamveenstra

misschien is het handig als er, los van het feit dat hij dit misschien had moeten uitzoeken voordat hij de lijn kocht, ook serieuze antwoorden komen op zijn vraag.
Het is immers een forum waarop dit soort vragen gesteld kunnen worden? Wat hij had moeten doen zal mij iets minder interesseren.
Ik wilde het toch even noemen, omdat de topicstarter nu niet echt verder komt.
Ik weet het in ieder geval niet, daarvoor heb ik te weinig kennis. Ik begrijp je terminologie ook niet, daarvoor ben ik teveel beginner.
Het enige dat ik ervan kan zeggen is dat uitproberen vaak een redelijk goede manier is om een lijn te leren kennen.
Ik hoop voor je dat er iemand is die je verder kan helpen.
greetzz
Eer was was was, was was is...

jeroenV

Nou ik heb de lijn eigenlijk niet gekocht maar krijg deze als service na het ontvangen van een verkeerde lijn. Deze was er nog niet tijdens mijn eerste bestelling dus heb om deze gevraagd.

bij

Misschien kun je je vraag aan de leverancier vragen wat je met de lijn kunt.

JB

Quote from: jeroenV on June 17, 2014, 18:41:08
Hoe vis je met deze lijn? Als Skagit / Scandi of Traditional Spey?


Ik heb de windcutter van RIO, zal niet zoveel schelen qua opbouw van de lijn.
Gewoon dubbel strippen en wegzetten als een normale WF lijn.  ;)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

jeroenV

@JB: op een dubbelhands vlieghengel?

golddigger

Ik heb deze lijn in een #6
Heb hem gebruikt op een enkel handige hengel
Nu heb ik een imitatie rio gold(ook van A&M)
Voor enkelhandig vind ik deze fijner
Perry

JB

Quote from: jeroenV on June 18, 2014, 19:20:33
@JB: op een dubbelhands vlieghengel?

JeroenV,

de topic begon met "A&M windcutter-wf9f--yellow---orange-" hieruit haalde ik niet dat het om de spey uitvoering ging.
Maar in dat geval en gezien de lengte van de "kop" zou ik zeggen de traditionele spey worpen.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

sexyloops

ik zou zeggen enkele grains te licht  misschien voor op dubbelhandig

en lengte te kort voor een echte spey lijn   en te lang voor een Scandi   en als skagit  zeker veeeeeeel te lang

JB

Quote from: sexyloops on June 19, 2014, 16:13:26
ik zou zeggen enkele grains te licht 

Stonden die ergens vermeld?
Misschien wel geschikt voor mijn switchrod!
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

sexyloops

#11
Ik heb deze lijn in een #6
Heb hem gebruikt op een enkel handige hengel

nu ken ik Perry een klein beetje   maar die gooit echt geen  6# spey lijn op zijn enkelhandige 6#

6# is ongeveer 160 grain   dubbelhandig spey /scandi /skagit 6# ergens rond de 430 grain   ach je merkt het bijna niet

jeroenV

#12
Quote from: JB on June 19, 2014, 21:19:56
Stonden die ergens vermeld?
Misschien wel geschikt voor mijn switchrod!

Enkel dit, ik heb dus de #9:



Ik denk dat het een Traditional Spey is voor dubbelhands hengels of een normale WF lijn voor single hand met een beetje meer wicht in de top. Als ik moest gokken zou ik voor het laatste gaan maar dan is het dus geen SPEY lijn.

Raymond

Is volgens mij wel degelijk een spey maar dan wel eentje met een korte head. Maar als je nu eens het gewicht kan achterhalen, heb je veel verklaard. Want zoals Bert al schrijft, het verschil tussen lijnen voor een- en tweehandige hengels is nl. echt enorm...
::wtf::

sexyloops

9# speyhengel van 14ft ongeveer  heeft als Traditional Spey lijn toch wel 60 ft belly nodig    kom je toch wel iets te kort  meer een short head spey line dus

ga er maar van uit dat het enkelhandige lijn is

Gerrit72


Ik gebruik deze lijn in 7#.
Bij mij was op de verpakking Spey doorgestreept en stond
er dus alleen windcutter.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jeroenV

Nou ik was toch van plan weer een enkelhandige erbij aan te schaffen (2e hands). Als ik opzoek ga naar een #9 kan ik het meteen testen en heb ik ook iets voor de snoek.