Kikker

Started by HappyFisherman, March 15, 2011, 20:56:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

HappyFisherman

Het is zover... Het wordt echt voorjaar, want ik heb de eerste kikker al weer gezien van dit jaar!


De achterpoten van zonkerstrips en een klein beetje flash. Het lijfje is van reehaar (zelf ontkleurde spul) en de pootjes van rubber legs. Het kopje is een plastic popperkopje, waarvan het achterste stukje is verwijderd. Alles wat niet groen was heb ik groen zitten kleuren met Promarker (inclusief mijn vingers).
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Muisers


Hij is mooi geworden. Kijk, dat zou ik weer niet klaar krijgen.

Zo'n staart...is die niet lastig bij een popper?  Ik kan me indenken dat die zwaar wordt in 't water.

Johan

leuke kikker man.
ik heb vele leuke uren beleeft door te vissen met een kikker.
ik moet wel eerlijk zeggen dat je meer aanbeten mist dan dat je er verzilvert, maar de aanbeten zijn zeer geweldadig.
tegenwoordig maak ik ze op tube's.

johan

Arno

plopper de plop dat zijn mooie exemplaren.

Gr Arno

HappyFisherman

Tubes! Wat een superidee :D Ben ik toch mee aant klooien de laatste week :)
Jan heeft wel een goed punt. Die zonkers die drijven niet, maar daardoor dacht ik alleen de achterkant van de kikker in het water komt te hangen (in het echt ook zo). Ik ben benieuwd hoe dit vist en vooral die aanbeet! Dan liever 10x een misser op een plopper dan helemaal geen beet toch ;)?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

GuusGeluk

Super mooie dingen hoor ! Ik ga het deze zomer ook eens proberen met poppers..... Lijkt me erg heftig :-)

catchem

deze poppers heb ik speciaal voor het gesloten aasseizoen gebonden


harlin




zit een bewust beginners foutje in ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Henry

Kermit zal hier blij mee zijn.  ;D. creatief genoeg.

A{b}r{a}xa{s}

wel mooi gemaakt, maar of ze vangen...wie weet !

HappyFisherman

Gaaf man! Ik kan niet wachten tot ik mijn creatie nat kan maken en volgens mij moeten deze ook vis opleveren!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: HappyFisherman on May 13, 2011, 09:11:49
Gaaf man! Ik kan niet wachten tot ik mijn creatie nat kan maken en volgens mij moeten deze ook vis opleveren!
geen hartverzakking krijgen als tie met grof geweld van het oppervlak wordt geplukt he ! ;)

douPel


Harlin,
mooie creatie. Die kan ook nog wel door voor een mol! of als je de voorste poten eraf haalt (en de ogen), voor het silhouet van een pulletje.

Ik trap toch de open deur in: wat is de beginnersfout en waarom heb je hem verzwaarde ogen gegeven, of is het niet de bedoeling dat ie blijft drijven? Hoe heb je de poten gemaakt (en waarvan?

harlin

Quote from: douPel on May 13, 2011, 13:03:41
Ik trap toch de open deur in: wat is de beginnersfout en waarom heb je hem verzwaarde ogen gegeven, ?
douPel, Lin heeft dat ding gemaakt.
En er stond ook bij van een bewust beginners foutje.
Lin was in het begin zomaar wat aan het  binden voor haar zelf, met het idee om wat met eigen probeersels te creĆ«ren.
De kikker zit dan ook op een eigen gemaakte waterlelie, wat er op deze foto niet goed uit komt.
Die verzwaarde ogen zijn er bewust op gebonden omdat ze het qua kleur wel mooi vind staan.
Komt bij dat er toch niet mee gevist zou worden.

Poten lijkt net schuimrubber, maar komt uit een doos waar het als versteviging diende aan de inhoud, lijkt net een soort zacht plastic.

Ze heeft een heel hoekje met allerlei decoratie bindsels waar niet mee wordt gevist.  ;)
Links en rechts kom je door het hele huis wat tegen waar niet mee te vissen valt.
Ook omdat niet alles op een haakje is gebonden.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

douPel


Nou, van mij mag je meer van haar (? ik ken lin niet) creaties laten zien. Ik vind het wel inspirerend ;)

De vraag naar naar de bewuste beginnersfout was meer een controle op mezelf :)

HappyFisherman

Kikker heeft een vriendje:



Snel in elkaar geflanst met 6 veren en een popperkop. Zo licht mogelijk en de haak bovenstaand, omdat ik het het zo mooi over wierbedden kan vissen :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

brian

ben benieuwd als je door dit niet veel mist..  maar verder ziet ie er leuk uit! plop plop

hendri

heey bram volgens mij is je kikker blind. :D
ben wel benieuwd of het werkt die haak op zn rug.

brian

maar draait de haak dan niet om? omdat de haakpuntzwaarder is

HappyFisherman

Dacht ik eerst ook, maar die popperkop zorgt er voor dat ie "altijd" zo in het water komt. Oh ja, dat ik aanbeten ga missen (als ik die ga krijgen...) is een feit, maar het gaat me in dit geval ook meer om de aanbeet dan om het daadwerkelijke vangen! Lijkt me echt wel heftig :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Patrick(WF)

Die Poppers zien er mooi uit. Ik moet ze ook maar eens af gaan maken.
Heb de kopjes al op de haken gelijmd maar nu nog spuiten en afbinden.  :D
Groet Patrick

christianvt

Ook even iets geprobeerd, body alleen ernstig verkloot..

1.

2.

3.

A{b}r{a}xa{s}

je kunt de body altijd nog 'schoonmaken' en opnieuw bekleden :)

christianvt

inderdaad, maar waarmee kan ik hem het best bekleden? Deerhair mischien?

A{b}r{a}xa{s}

hij drijft al, ik zou geen hertenhaar pakken...
probeer eens marabou :) en een enkel hackleveertje bovenop ofzo
of (EP) fibers