Prijsvraag fazantstaart veren

Started by catchem, May 09, 2012, 14:51:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Rossie69


catchem

Quote from: hendri on May 10, 2012, 16:18:25
56??

Hendri heeft het goed. Gefeliciteerd.  ::top::

Als je mij een PB-tje stuurt met je adres krijg je 3 fazantstaart veren opgestuurd. Je kan een groene, zwarte en naturel krijgen, maar drie naturel mag ook, zeg het maar.

forel


Rossie69

wil geen spel breker zijn maar 32 was ook al geraden door Gerrit 72 .maarja die heeft meerdere keren gegokt.
Dus kan zekers de prijs naar H3.

toch ???

Gefeliciteerd.

wordt delen jonge


bij


Rossie69

Bij je slaapt man :)

Hendri heeft gewonnen.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

bij

Quote from: Rossie69 on May 10, 2012, 19:48:42
Bij je slaapt man :)

Hendri heeft gewonnen.

Whhhahahaha zei je wat ben net wakker  :)

hendri

Quote from: catchem on May 10, 2012, 18:03:35
Hendri heeft het goed. Gefeliciteerd.  ::top::

Als je mij een PB-tje stuurt met je adres krijg je 3 fazantstaart veren opgestuurd. Je kan een groene, zwarte en naturel krijgen, maar drie naturel mag ook, zeg het maar.

pb is onderweg, alvast bedankt.
leuke actie, was gewoon ff gokken. ;D

Gewo


peter

Hee Kokkie van harte was je bijna voor HaHa scheelde niks
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

harlin

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gerrit72


Hendri gefeliciteerd!  ;D Ik deed wel mee, maar wat kan je eigenlijk met fazantenstaartveren ????

Heb zelf nog staartveren liggen van buizerd, kwikstaart en ekster (roadkill), misschien kan iemand aangeven wat er met staartveren gebouwd kan worden (heb net Gert zn vice binnen, kan ik aan het knutselen :)).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

catchem

#65
Fanzantstaart veren worden veel gebruikt voor staartjes, lijfjes, wingcase, vleugels, pootjes, eigenlijk bijna alles wel.
De bekenste is wel de Pheasanttail Nymph.

Wat je met die ander staartveren kan doen weet ik niet precies, maar de fibers zijn altijd wel te gebruiken voor staartjes, lijfjes en wingcase.
Ik geloof dat Eksterstaart veren gebruikt worden bij klassieke zalmvliegen.

Gerrit72


Bedankt voor de uitleg, zal het eens bestuderen en zodra ik tijd heb eens wat proberen ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

René van Dam


A{b}r{a}xa{s}

René, vlgs mij ben je net te laat met raden en heeft Hendri gewonnen

Gert

Quote from: Gerrit72 on May 11, 2012, 19:18:12
Bedankt voor de uitleg, zal het eens bestuderen en zodra ik tijd heb eens wat proberen ;D

Gerrit,
De PTN is een van de simpelste vliegen om te binden, maar vooral ook een hele goeie vanger. Zowel voorn etc. als forel in de riviertjes, en ook heel veel andere "bijvangst" kun je verwachten.
Hier een duidelijk filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=ORK-eDbWQbk
Voor de meest simpele versie heb je alleen haak, binddraad, lange fibers van een fazantenstaartveer en een stukje koperdraad nodig.
Maar je kunt ook het kopje dikker maken door er dubbing onder te doen, en als je 'm zwaarder wilt hebben een goudkopje (ff googelen op "gold bead pheasant tail nymph").

Waar je goed op moet letten: het koperdraad moet je de andere kant op wikkelen ten opzichte van de fibers.

Gaat vast wel lukken - zelfs met "mijn" vice ;D

Groet,
Gert