Forumdag Tholen (Zeeland)

Started by Troutbuster, March 26, 2012, 18:08:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

"Petri Heil"


Zeenimf

Jan, laten we nu op het zelfde adres verblijven ,wordt gezellig bij de Generoal.

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Troutbuster

#52

Wordt zeker gezellie daar!!

Ik zie je

Gr

Jan

edit Herman: even de quote weggehaald, was het vorige bericht...
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

maar niet TE gezellig he,
dag er op moet er nog serieus gevist gaan worden
(ghehehehehhehe)

A{b}r{a}xa{s}

Staat er bij :)

Je kunt ook her en der vanaf de kant vissen dus als het water echt koud zou zijn is dat altijd nog een optie.
Maar wadend zijn de stekken toch wel mooier !
Behalve de temperatuur zijn stevige schoenen ook aan te raden want, zoals Jan al ergens zijn, er liggen stenen op de bodem.

Troutbuster

Geloof me Barbless, in juni, en met zulk ondiep water, is het echt niet koud!! ;)
Een waadpak, of minstens lieslaarzen is toch wel een must!
Wel zo geriefelijk en toch net ff beter dan blote benen! ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


vliegvisgek

jan wat voor een vliegen adviseer je me :-[ ben een echte forel visser he putten ;) en zo vandaar de vraag dank je jan vr gr jeroen ;D

A{b}r{a}xa{s}

Red Tags :)

Zonder gekheid, de 'standaard' verzwaarde en onverzwaarde nimfjes (het is langs de rietkanten ondiep, dus onverzwaard moet je zeker bij je hebben).
Hare's ear, pheasant tail, red tag, copper john, vlokreeftjes. Maar spidertjes zou ik zeker ook meenemen. Als de winde er zit, palmers. En eventueel voor op het diepere water wat kleine streamertjes voor een passerende roofblei.

gerrit

jan zet mij er maar bij
anders is peter zo aleen
grrrrrrrrrrrrrr gerrit
Quote from: peter on March 26, 2012, 22:38:41
Nou Grun Gerrit kom op met je reactie

Bas en Jan ik kom heel graag genieten

peter

HaHa Ben altijd alleen ,jij loopt toch altijd weg HiHi
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

gerrit

ben ook niet zo vanatiek als jau ;D ::) ;D
Quote from: peter on March 30, 2012, 22:41:35
HaHa Ben altijd alleen ,jij loopt toch altijd weg HiHi

peter

HaHa Dacht eerder dat jij dat was bent Vriendje
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

gerrit

duuuuuuuuuu ;) maar niet als ik dorst heb ;D ;D ::proost::
Quote from: peter on March 30, 2012, 22:51:00
HaHa Dacht eerder dat jij dat was bent Vriendje

peter

 ::foei:: ::foei:: ::scheet:: :-*
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Troutbuster

Gerrit je staat erbij hoor!!

Jeroen, Bas heeft je al tekst en uitleg gegeven wat betreft de te gebruiken vliegjes aldaar!

Een ontbrak nog, de Ritz-D red tag versie, een vanger vanjewelste!! niet alleen Winde (is er massaal rond die tijd!) maar ok de grotere Brasems zijn reeds gesneuveld aan de Ritz-D red tag!  (dat "red taggie" doet 't em natuurlijk!!  ;))

Succes allen en tot ziens in Tholen (morgen 01-04-12 ff voorvissen, berichten volgen)

Gr

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

pff...had ik om 8 uur al een sms met het bericht wereldvangsten !!
Helemaal opgetogen, dacht dat de vis LOS was...yihaaaa...
blijkt Jan op 50meter hier vandaan de beek aan het leeg vissen te zijn :)
Heb hem maar een koffie aangeboden...was toch wel beetje frisjes aan de waterkant.

Troutbuster

Wereld vangsten? nou ja in aantallen wel en dat is best geinig! ;D
Het formaat van de voorntjes is niet bar groot, gemiddeld 10 tot 12 cm, met een paar uitschieters (meestal de blankvoorns) tot 15 à 16 cm.
Ennehh bedankt voor het bakkie Bas! ;)
Trouwens, ik had een 20 tal voorntjes op de red tag goudkop #16 gevangen en een evenzo groot aantal op een bootsmannetje #18 !!!
De aanbeten op t bootsmannetje waren duidelijker en harder dan op t red taggie!! (zou het dan toch........) ;)

Aan het eind van de ochtend toch nog ff naar de forumdagstek in Tholen gereden maar geen vis te bespeuren! :(

Het is domweg nog te vroeg!

Een paar weken nog en dan......... :P 8)

Gr

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

mooi, ik ga zometeen nog even aan de waterkant een lijntje strekken...kijken of ze nog steeds bijten :)

Troutbuster

En?? zaten "ze" er nog!
Red Taggie?? ;D ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

zaten er wel, stuk of 15 gevangen....op een kleine copper john :)

Troutbuster

Op een "Red Taggie" had je er waarschijnlijk meer gehad, maar ja dat zal je nooit weten natuurlijk ::) ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

Jan, mag je in Tholen ook 'in de buurt van de boten' vissen ?   *smile* ...als daar de kanjers nu wel al liggen te zonnen, moet daar gevist worden...toch ? :)

Troutbuster

Ja Bas dat mag!
Alleen zullen de booteigenaren het niet zo fijn vinden telkens een goudkop tegen hun boot te krijgen!
Maar het is wel een feit dat de brasems momenteel het sneller opgewarmde water stijf tegen de jachten opzoeken!
Een collega van me heeft een zeilboot in de haven liggen en daar zwommen vorige week minstens 40 dikke tot zeer dikke Brasems rond!
Dan bedoel ik brasems van minimaal 55 en maximaal 75 cm!!\

Maar, gewoon ff wachten en dan zoeken de het ondiepere water op wat wij kennen en dan.........

Prijsschieten!! ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


JOLP

Hallo Sieger,


Je mag mij ook op de lijst zetten voor Tholen. Ik woon in Breda dus het is om de hoek. Dit jaar in de omgeving van Breda nog niets gevangen.
De lucht is koud en het water bruin en als je een keer een school rietvoorn ziet dan lijkt het of ze blind en doof zijn voor alles wat er door het water huppelt , hinkelt of schrijdt

Groet John

Sieger

Ik denk dat je JAN bedoelt, maar hij zal je er ongetwijfeld bij zetten....  ;D


Sieger