Forumdag Tholen (Zeeland)

Started by Troutbuster, March 26, 2012, 18:08:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Troutbuster

En nu maar hopen dat "onze"weersvoorspellers het bij het juiste eind hebben deze keer want.....

De temperaturen gaan oplopen!!
Dat betekent dat de vis eindelijk actief gaat worden op de forumdagstek!! ::bidden::

Ik hou de ontwikkelingen naulettend in de gaten en als het de moeite loont, nodig ik een ieder die zin heeft uit voor een dagje voorproeven! 8) 8) 8)

Berichten volgen!!


Gr

Jan
"Petri Heil"


Raymond

En dat geldt niet alleen voor de visvooruitzichten op de forumstek maar voor alle stekken in Nederland. Het wordt ook echt tijd voor hogere temperaturen... :D
::wtf::

leo

sluit me graag bij jullie aan ,zou van te voren wel eens komen kijken.

A{b}r{a}xa{s}

als ik iets weet geef ik je een seintje

Troutbuster

#104
Broeders
vandaag ff wezen kijken op het forumdag parcours (én het NK vliegvis finale parcours!!) en de vis komt LOS!!!!

Er waren 2 feeder vissers bezig en zij vingen aan de lopende band grove Brasem en mooie voorns!!

Op een 25 meter uit de kant (op 't randje van het taluud naar dieper water) kregen ze beet na beet!

Bijvangsten mooie baarzen en...... snoekbaars op de made!!

Terwijl ik bij een van de mannen aan het kijken was terwijl hij de zoveelste mooie platte drilde, kreeg hij beet op z'n 2e hengel.

"Mag ik" zei ik, en dat was geen probleem dus na de aanslag een 2e harde aanbeet en er volgde een zwaar bonkende drill!!

Naar meerdere malen, met maximale druk, door de slip gegaan te zijn, viel het "zware" een paar meter voor de kant weg en wat overbleef was een zwaar gehavende voorn van  pakweg 25 cm!!
De bloedende bijtsporen met een behoorlijke bijt radius, duidden op een grote bek van een snoekbaars of snoek!

Jammer dat ie niet mee kwam zei de visser nog!

Kortom de welkome warmere periode begint haar vruchten af te werpen en dat is goed nieuws ;D ;D

Goed nieuws voor de forumdag, maar zeker voor de 4 weken eerder te houden NK vliegvis finale!! ;)

Berichten van  vliegvissessies volgen z.s.m.!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Deze week 's avonds maar eens ff proberen of "ze" het op de vlieg ook al doen!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}


Troutbuster

Broeders!

Net terug van een avondsessie op het viswater bij Tholen

Noppes!! >:( >:(

Samen met Jan Kwisthout van Daddy Longlegs Breda een paar uur gevist
Jan Kwisthout was er al vanochtend en heeft eerst waardevolle diepte info vergaard met z'n bellyboat en dieptemeter

In de diepere delen (3 mtr +) volop vis te zien maar in de (beter bevisbare) ondieptes (nog) niks!!

Hhhhhhhhh..............

FF geduld dus nog :( :(

Gr

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

zinklijntje er aan dan maar :)

Troutbuster

Yep!!
Volgende sessie gaat de intermediate glass lijn erop!!

Laat het maar snel warmer worden want dat is het grootste probleem!

Gr

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

als de feedervissers ze al wel vangen zitten ze 'in de buurt', dan verwacht je tegen het riet toch ook wel een verdwaalde vis zou je zeggen

Troutbuster

#111
Op verdwaalde vissen is het lastig vissen Bas!! ;)

Ik vis liever op vissen die de weg goed weten! ;D ;D (naar het schepnet!! ;))

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Broeders!

Intussen een paar "trainingssessies" achter de rug m.b.t. de op handen zijnde NK Finale in Tholen en ik moet zeggen, het is nog taai, maar zo zoetjes aan komt de vis wat los!

Na wat verdwaalde Brasems en baars gevangen te hebben, gisteravond de eerste winde(tjes) gevangen!

Het koude voorjaar eist haar tol, en de vangsten komen maar langzaam op gang, maar ik heb goede hoop!

De forumdag valt gelukkig een stuk gunstiger in het jaar dan de NK finale dus dat komt wel goed!

Gr

Jan

[attachment deleted by admin]
"Petri Heil"


HappyFisherman

Heren,

Tot mijn grote spijt moet ik mij afmelden voor deze dag vissen. Het sproradische geval gaat voorvallen dat ik moet werken(!) op deze zaterdag...

Helaas pindakaas  >:(
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Jammer Bram volgende keer dan maar!

Gr

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Oeps, ik dacht dat het 2 juni was, maar dan is het TourOV4... Ik ben er dus (waarschijnlijk) wel bij ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Gisterenavond nog ff geweest en ik ben zeer positief gestemd!! ;D

Brasems "all over the place" driftig aan het paaien, zwaaiend met hun staarten!!
Vangbaar?? Altijd lastig maar te doen!!

De windes hebben dit paaigedrag ook door want ze komen, zei het nog "mondjesmaat" naar de kant

Gisteren 6 windes en 1 brasem gevangen, zelfs 2 windes op een droge palmer!! 8) 8)
Groot?? Niet echt maar mooie sterke vissen met een lengte tussen 20 en 30 cm!!
Wel veel groot spul zien draaien (Windes??) helaas op een te grote afstand, maar voor "werpkanonnen" haalbaar!!

Een paar dagen 't zonnetje op het viswater doet wonderen, en het wordt alleen maar beter!! ;D

(Brammetje, ik heb je OVB gezet!!)

Gr

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

wanneer gaan we 'trainen' ? ;)

Zeenimf

Als er vis is, die wil bijten .

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

A{b}r{a}xa{s}


Troutbuster

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on May 14, 2012, 16:53:15
wanneer gaan we 'trainen' ? ;)

Zondag wellicht Bas!!

Ik laat 't je z.s.m. weten

Vrijdag eerst naar Houffalize met L&E

Marry gaat vrijdag met Gerard van der Kooi, wellicht kan je met hun iets afspreken!?

Anders Jan Kwisthout ff bellen, die gaat ook regelmatig!!

Komt goed makker!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

Op dit moment staan er 20 mensen op de lijst, waarvan een aantal ondervoorbehoud.
Weten jullie al of je aanwezig kunt zijn de 23e ?
Dit ivm het regelen van een locatie voor de lunch tussen de middag.

A{b}r{a}xa{s}

lijst is aangepast...zijn nu 19 personen :)

Troutbuster

Vorig jaar zijn we met een groepje wezen vissen en hebben gelunched bij Hotel Zeeland
De keus was toen een brood(je) vlees of vis
Was super!
Alles erop en eraan!!

Ik zal eens voorzichtig gan informeren wat de mogelijkheden zijn
We moeten wel vooraf reserveren!!
Laat het allen maar weten broeders!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


DMeijer

Broodje zalm oid. als het maar bij mijn whisky past ;-)