pech voor de één, mazzel voor de ander :vervolg!!!!??

Started by sjoerd, August 21, 2016, 11:45:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Tsja, wie het topic heeft gelezen over de snoek die mijn gehaakte winde pakte. Dit is een soortgelijk voorval, dat helaas voor
de snoekbaars niet goed afliep.
Gisteravond ging ik met Menno nog even een uurtje naar de Ijssel.
Menno pakte al snel een fraaie snoekbaars van 70 cm.Zijn pr. Mooie sterke vis op het stromende water


de streamer mooi in de bek.

Deze mocht weer zwemmen

een half uurtje later haakte ik ook een snoekbaars.De kenmerkende bonken op de hengel waren duidelijk genoeg. Dan ineens zit er geen beweging meer in de vis. Raar, zit de lijn achter een steen? Is de vis tussen de stenen gezwommen? Ik blijf druk houden en na enige tijd, komt er dan toch weer beweging in de vis. Wauw, dit lijkt een monster.de hengel staat in een beste boog en met moeite krijg ik lijn binnen. Als na enige tijd de vis aan de oppervlakte is, en een kolk slaat, valt het formaat mij tegen. OK een leuke glasoog van 55 cm blijkt het te zijn maar de dril voorspelde heel wat anders.

Menno maakt even een foto maar dan bij het onthaken zien we dat er grote gaten in de vis zichtbaar zijn en dat deze bloedt.

Een (grote??) snoek heeft kennelijk mijn snoekbaars gegrepen tijdens de dril, die hierdoor uiteindelijk dood ging.Terugzetten was geen optie dus de vis maar meegenomen voor consumptie.
Rare zaken gebeuren er de laatste weken tijdens het vissen in de IJssel. Steeds is er een snoek bij betrokken. Vissen saai?? Ik dacht het niet.
In ieder geval was het in dit geval pech voor twee, de snoek had geen prooi en de snoekbaars liet het leven.

j.klopper

nog geen "last" van Meerval?Op de Maas wemelt het er van schijnt het.

Menno_siemensma

Ze zullen er ongetwijfeld zitten die meerval, maar vooralsnog geen een gevangen of iemand een zien vangen.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gerrit59

Mooie belevenissen Siemenma's, alleen jammer van die snoekbaars.
Maar dat is ook de gang van de natuur.
Ik denk dat een snoek dat flikt, maar wie weet...

Gerrit

sjoerd

Quote from: Gerrit59 on August 21, 2016, 14:45:45
Mooie belevenissen Siemenma's, alleen jammer van die snoekbaars.
Maar dat is ook de gang van de natuur.
Ik denk dat een snoek dat flikt, maar wie weet...

Gerrit,

in ieder geval zitten er grote snoeken want Menno pakte vanmiddag eentje aan de streamer van 1.01 meter! Beste bak, mooie dril maar hele slechte foto van mij omdat de (waterdichte) camera nat werd bij het landen van de snoek, waarbij de haak net eruitviel toen ik de snoek landde, dus die mocht even niet ontkomen. Daarna cameralensje wel drooggemaakt maar helaas toch mistige opname.Grrrr.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit59

Quote from: sjoerd on August 21, 2016, 16:32:08
in ieder geval zitten er grote snoeken want Menno pakte vanmiddag eentje aan de streamer van 1.01 meter!

Ai, ai.......
Dat was al een topklassering voor de Gouden streamer geweest.

Gerrit

sjoerd

Quote from: Gerrit59 on August 21, 2016, 20:58:06
Ai, ai.......
Dat was al een topklassering voor de Gouden streamer geweest.

Gerrit

Jazeker, dat zei ik later ook tegen Menno. Maarja ten eerste: niet aan gedacht, dus geen meetlint langs de vis gelegd maar even snel gemeten en teruggezet. Ik was al blij met die mooie vangst voor Menno en ten tweede is het goed terugzetten belangrijker.
Hoe korter de vis uit het water hoe beter!

Menno_siemensma

Quote from: Gerrit59 on August 21, 2016, 20:58:06
Ai, ai.......
Dat was al een topklassering voor de Gouden streamer geweest.

Gerrit
Komt vast nog wel een bak uit die uit de kluiten gewassen beek ;)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.