fazanten staart drogen

Started by Beertje, December 13, 2011, 15:43:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Hallo allemaal,

Ik heb een paar fazanten staarten gekregen van een jager.Hij heefst ze er mooi afgesneden zo dat de veren nog aan elkaar zitten.

Mijn vraag is:hoe kan ik het vlezige deel drogen.Ik heb weleens gehoord van zout en zaagmeel.Maar hoe dat precies moet weet ik niet.Wie wel!!!!

Groeten Beertje.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Jan Damman

Bij vliegvismateriaal staat een topic van Rossie over het prepareren van huid met veren.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

sjoerd

Ik zou de veren maar gewoon losmaken. je kunt immers toch maar één veer tegelijk gebruiken en daar kun je heel wat vliegen mee binden. Losse veren kun je ook makkelijker opbergen. Dus m.i. heen noodzaak tot het bewaren van een stuk vlees aan de veren.
Maar wil je het toch, Met een mesje al het vet en ander weefsel verwijderen en de huid met zout en aluin insmeren.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rene V.


Aangereden fazanten behandel ik als volgende,voet erop,bosje staartveren eruittrekken,dan borstveren plukken en enkele nekveren.Thuis even laten drogen als het heeft geregend daarna in sealbags proppen.Gaat al jaren goed en heb je tekort,je komt altijd wel weer een platte fazant tegen of Neee dat bedoel ik niet.

Rene V.

Rossie69

staartveren gewoon het vlees weg knippen in zilverfolie wikkelen,en in een plastic zak of wat voor zak ook.
dan op wintersport sturen de komende 6 a 8 weken,na 4 weken even een paar uur er uit,en dan weer invriezen.

hierna een stuk motpapier of motbal of vlooienband stukje,erbij.
niks aan de hand.
maar we gescheiden houden van je dure gekochte spullen.