Larva lace

Started by Useless, January 08, 2012, 15:40:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Useless

Weet iemand waar ik nog larva lace kan kopen?
Kom het in Nederland nergens meer tegen.

vliegvisgek

heb ook een aantal zakjes rood en geel maar waar gebruik je het eigenlijk voor ben meer van de streamers enzo forel visser he :P

Useless

Ik gebruik het voornamelijk om heel snel buzzers mee te binden.

vliegvisserdorian

gister nog een zakje larva body gekocht maar dit zal wel wat anders zijn of niet???

jelle

#4
Uni flexx 1680 kom ik op uit
Dit is een elastische draad
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Wilco

Volgens mij is dit hetzelfde
UTC Vinyl Round Rib
en dat kan je bij veel shops verkrijgen. Zo ook bij mijn poolse vrienden van Taimen.
http://www.taimen.com/nl/nl/product/utc-vinyl-round-rib-small_2560/90111

jelle

of misschien is dit dit iets voor jou
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Useless

Quote from: jelle on January 08, 2012, 17:18:09
of misschien is dit dit iets voor jou
Ziet er goed uit Jelle. Dank voor de tip.

vliegvisgek

oke dank je nu weet ik dus wat ik er mee moet  ;D

jelle

Quote from: Useless on January 08, 2012, 17:28:47
Ziet er goed uit Jelle. Dank voor de tip.
graag gedaan :)
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens


vliegvisserdorian

of gewoon wedstrijd elastiek maar dat is wel wat duurder

Useless

Quote from: gerrit on January 08, 2012, 19:22:27
mischien is dit wat je zoekt
http://www.kralenwinkel-online.nl/gekleurd-elastiek-mix-color-0-8-mm-10-rollen-a-7-meter
grrrrrrrrrrrrr gerrit
Nee helaas Gerrit. Larva lace is hol en kun zowel om de haak heen winden als over de haak heen schuiven. En voor dat laatste gebruik ik het voornamelijk. Stukje larva lace over de haak schuiven, segmenteren met je binddraad, kopje maken en met epoxy of bug bond bewerken en klaar. In 3 minuten draai je even een buzzertje in elkaar. Werkt lekker snel.

renew

Hi Marco,
ik gebruikte ook altijd larva lace maar omdat het zo moeilijk te krijgen was overgestat op simpel sieraad elastiek van xenos. Kost een euro per zoekje van 10 meter of zo. Als je er wat zilvertinsel onder doet krijg je een transparant (een beetje) uiterlijk. Kleuren: zwart, wit, roze, licht olijf, paars, rood en bruin. Maak er tegenwoordig ook een spider/buzzers van. Elastiek lijfje en een soft hackeltje ervoor, perfect voor de zomer op de winddrift gevist. Een idee van Sjaak je kent hem wel. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Cu
rene

renew

shit je had net gepost. Ja dat larva lace is hol maar met dat xenos elastiek kan je een heel goed gesegmeteerd lijfje krijgen door meer of minder kragt erop uit te oefenen. Een voordeel is ook dat je het kan splitsen. Dus als je vooraan een stukje laat zitten en je trekt er een haak een paar keer er door heen, heb je meteen de uitwendige ademhalings organen of achteraan een staartje (voor de buzzer/spider).
Cu
rene

Useless

Hoi rene, dank voor de info. Ik ga het maar eens uitproberen. Grtz

vliegvisserdorian

als je hol zoekt, bij rien rothfuz in delft hadden ze zaterdag ook nog wat zakjes hangen, ik had een dorzichtige meegenomen maar ik heb eigenlijk niet gezien of ze ook nog andere hadden

gerrit

#17
maak deze ook in 3 minuten



Useless als je dit spul wilt proberen stuur me een pb met je adres
dan heb ik nog wel wat oom te proberen
grrrrrrrrrrrrrrr gerrit
Quote from: Useless on January 08, 2012, 20:02:01
Nee helaas Gerrit. Larva lace is hol en kun zowel om de haak heen winden als over de haak heen schuiven. En voor dat laatste gebruik ik het voornamelijk. Stukje larva lace over de haak schuiven, segmenteren met je binddraad, kopje maken en met epoxy of bug bond bewerken en klaar. In 3 minuten draai je even een buzzertje in elkaar. Werkt lekker snel.

Useless

Vliegje op zich is niets mis mee Gerrit. Maar het is wel een totaal andere buzzer dan ik voor ogen heb. Het mooie van larva lace vind ik, dat je afhankelijk van wat je als ondergrond gebruikt, zo'n mooie glans op de body krijgt en dat mis ik bij jouw buzzertjes.

gerrit

heb je ook een voorbeeld van wat je bedoeld{ FOTO}
grrrrrrrrrrrrrrr gerrit
Quote from: Useless on January 09, 2012, 01:07:23
Vliegje op zich is niets mis mee Gerrit. Maar het is wel een totaal andere buzzer dan ik voor ogen heb. Het mooie van larva lace vind ik, dat je afhankelijk van wat je als ondergrond gebruikt, zo'n mooie glans op de body krijgt en dat mis ik bij jouw buzzertjes.

Useless

Heb nu even geen tijd voor foto's. Moet zo naar een sollicitatiegesprek wat op zich al vrij uniek is op mijn leeftijd. Normaliter krijg is nooit uitnodigingen. Maar als je even googled vind je voorbeelden te over van wat ik bedoel. Of misschien ben ik wel te kritisch maar goed, ik gebruik graag de vliegen waar ik in geloof en waar ik al jaren goede ervaringen mee heb.

Sieger

Quote from: Useless on January 09, 2012, 11:51:50
Heb nu even geen tijd voor foto's. Moet zo naar een sollicitatiegesprek wat op zich al vrij uniek is op mijn leeftijd. Normaliter krijg is nooit uitnodigingen.

Het zal toch niet gebeuren Marco dat ......  ::)


Sieger

Useless

Quote from: Sieger on January 09, 2012, 12:52:15
Het zal toch niet gebeuren Marco dat ......  ::)

Pfff, ben net terug nadat ze me een uur lang hebben doorgezaagd. Vond het toch eenvoudiger toen ik nog als personeelsboer aan de andere kant van de tafel zat.
Geloof dat ik me rot zou schrikken als ik de baan kreeg; ben net een beetje gewend aan mijn huidige leventje  ;).
Maar goed, aan het eind van de week weet ik het.
En Klaas, bedankt. Ik kan wel een succesje gebruiken.

vliegvisserdorian

maar hoe dik is die lava lace dan die jullie gebruiken, met die ik heb zit een #4 binnen 5 wikkelingen vol :o

Team

snel een buzzer maken???????       zie NAIAD.CH  vlugger kan niet.       Peetershengelsport.

Team
NUNC  AUT  NUNQUAM