pike rod en reel

Started by greg, June 06, 2015, 19:46:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

greg


Nu ik steeds meer mensen over zie stappen naar het snoeken met streamers, wil ik mijn horizon ook verder gaan verbreden en ben daarom
op zoek naar een redelijke snoek vliegenhengel met reel.

Budget is max € 150,- maar heb geen flauw idee naar welk merk type actie of etc. moet zoeken?

Heb hier ook totaal geen ervaring mee.

Ben bang dat het budget iets aan de te lage kant is maar kijk naar aanbiedingen en struim de tweedehands markt af.

Wie heeft er wat tips en kan wat ervaringen delen met het gebruik van snoek vliegenhengels.

Groet Gregory


merijn1982

Kijk eens op marrktplaats. Word geregeld nog wat aangeboden voor niet teveel
Tight lines!!

HappyFisherman

Welke soort wateren ga je afvissen Gregory?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

greg

woon zelf in de krimpenerwaard en wil het dicht bij huis houden dus voornamelijk dus polderwater, slootjes van max. 10 à 15 meter breed

HappyFisherman

Dan heb je in mijn ogen voldoende aan een #7 met een drijvende lijn. Korte Belly is dan wel prettig, zodat je je streamers goed weg kun krijgen. De actie van je blank ligt aan jezelf, wat jij het prettigst vindt. 
Onderlijn 30/00 tot 35/00 van twee meter of zoiets en een goeie onderlijn. Streamers hoeven op dat water niet megagroot, maar de afstanden die je maakt des te groter.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

greg

Quote from: HappyFisherman on June 06, 2015, 20:55:57
Dan heb je in mijn ogen voldoende aan een #7 met een drijvende lijn. Korte Belly is dan wel prettig, zodat je je streamers goed weg kun krijgen. De actie van je blank ligt aan jezelf, wat jij het prettigst vindt. 
Onderlijn 30/00 tot 35/00 van twee meter of zoiets en een goeie onderlijn. Streamers hoeven op dat water niet megagroot, maar de afstanden die je maakt des te groter.

korte belly ? zijn dit speciaal voor de snoekerij vlieglijnen ??


wouter veuger

Quote from: greg on June 06, 2015, 21:25:27
korte belly ? zijn dit speciaal voor de snoekerij vlieglijnen ??

Er zijn speciale snoeklijnen met een korte dikke Belly,die ervoor zorgen dat je met weinig valse worpen de lijn kan laten schieten,deze lijnen zijn van gerenommeerde merken en kosten vaak best veel.

Ik gebruik ze ook,maar in mijn bescheiden optiek heb je hier echter vooral baat bij bij het gebruik van grote streamers in winderige omstandigheden.
De polder situatie die jij schetst kun je ook prima uit de voeten met een "normale" wff lijn.

greg

die orvis lijkt me wel een leuk setje is inclusief lijn

heb zelf de clearwater van orvis en ben er content mee!

wouter veuger


maurice

Vergeet niet de juiste # te selecteren.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

FSCHAMP

@ Wouter : Als je wat rond kijkt op het internet, kan je de lijnen met korte belly speciaal voor het snoekvissen ook goedkoper kopen. Ik heb twee jaar terug er eentje voor de prijs van 20 euro (verzendkosten inbegrepen) gekocht in Engeland voor mijn #8/9 en deze doet het zeer goed.

@ Greg : de set is zeker niet slecht om te starten voor die prijs.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

wouter veuger

#12
Quote from: FSCHAMP on June 07, 2015, 10:34:41
@ Wouter : Als je wat rond kijkt op het internet, kan je de lijnen met korte belly speciaal voor het snoekvissen ook goedkoper kopen. Ik heb twee jaar terug er eentje voor de prijs van 20 euro (verzendkosten inbegrepen) gekocht in Engeland voor mijn #8/9 en deze doet het zeer goed.

@ Greg : de set is zeker niet slecht om te starten voor die prijs.


Uiteraard kun je ze goedkoper vinden Gino,ik bedoel meer te zeggen dat ze in vergelijking met een wf lijn van AM altijd duurder zullen zijn.

Vanuit budget oogpunt gezien zeg maar :)

FSCHAMP

Wouter ze kostte maar 5 à 6 euro meer en daarvoor wil ik ze toch niet wisselen met deze van A&M

Maar ieder zijn keus hé.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

wouter veuger

#14
Zoals gezegd heb ik ook enkele speciaal,voor de snoekvliegvisserij ontwikkelde lijnen in gebruik,en deze zijn zeer zeker aan te bevelen.

Echter heb ik afgelopen herfst en najaar de snoeken in enkele kleinere watertjes bestookt met een setje waar ik een AM lijn op had liggen,met relatief bescheiden streamers (tot een cm of 17) en niet al te ver hoeven werpen (tot een meter of 15) voldoet deze echt goed.

maar zoals je zei,ieder z'n meug,en ik prijs mij gelukkig dat ik voor verschillende situaties een setje heb staan :)