Baitfish for pike

Started by Ron, August 29, 2013, 11:33:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ron

Baitfish for pike



De materialen die ik hier voor gebruik zijn
1:Gamakatsu octpous size 1/0
2: 3d ogen 5mm
3:congo hair : Yellow/Orange/Black

BV

mooi gedaan ,
Maar is  haak 1/0 niet erg klein voor snoek? 

wouter veuger

fijn patroontje ron,mooie spul he dat congohair ::agree::

enige nadeel van dit soort synthetishe streamers vind ik dat ze weinig tumult geven onderwater.

in enkele poldersystemen waar ik geregeld vis,is het water niet heel erg helder,en ik merk dat ik daar beduidend minder actie krijg op synthetishe streamers als op streamers met een deerhairkop,of wijd uitstaand bucktail dat lekker veel water verplaatst.


op helder water zijn het wel toppers!

Sieger

Dat 'probleem' heb ik ook een beetje Wouter. Je moet ze eigenlijk naar binnen 'jerken'.... Tsja...

Maar als je ze anders bind dan de EP-methode krijg je wel meer water verplaatsing. Je zou bv de streamers van David Wolsoncroft-Dodds kunnen proberen. Die bouwt zijn stremaers ook met synthetisch materiaal maar veel breder.... Doen het prima...

http://www.flyfishforpike.co.uk


Sieger

Ron

BV @ dat valt wel mee ,ik maak ook snoek streamers met deze haken .
http://www.spanglefish.com/hookeyeandfly/index.asp?pageid=387161

wouter veuger @ deze streamers bewegen goed in het water .



wouter veuger

aan het bewegen zal het niet liggen,maar omdat ze opgebouwd zijn uit zeer weinig materiaal glijden ze min of meer geruisloos door het water,waardoor de snoek (in troebeler water) minder goed opmerkt.

het verschil met een hertenharenkop is enorm in dat opzicht,die veroorzaakt een waterverplaatsing waar de snoek niet omheen kan.
maar nogmaals,in helder(der) water zijn ze erg goed.

@sieger: onlangs heb ik een paar streamers gemaakt met congohair,waaronder ik eerst een soort "geraamte" van bucktail heb gemaakt,waardoor ze ook een veel grover profiel kregen,rateltje inbinden kan natuurlijk ook.

dat gezegd hebbende moet ik bekennen dat ik binden met deerhair/bucktail/mooie hackleveren etc. toch wel leuker vind omdat je er wat meer kanten mee op kan.

ik heb onlangs ook  een paar mooie tubeflies gemaakt van een combinatie van natuurlijke en synthetische materialen,als ik tijd heb zal ik eens een fotootje plaatsen.



Heintje Davids

Sinds ik dit soort streamers ook veel breder en voller ben gaan binden voldoen ze wat mij betreft prima. Heb sindsdien niet meer het idee dat ik er minder aanbeten op krijg. Wat wel een klein nadeel is dat de streamer hierdoor weer wat zwaarder wordt en het voordeel van licht, synthetisch materiaal een beetje teniet wordt gedaan, maar nog altijd een stuk beter werpbaar dan bontstreamers.

wouter veuger

bontstreamers vis ik ook niet meer mee,dan is de lol er na een uurtje wel af  :(

dikke synthetische streamers of van bucktail/hackles/flah  vind ik zelf goed te doen,ik vis wel met een #9.

Rossie69

mischien een tip

een rammelaartje erbij inbinden.

we willen niet meer zonder ;)