Pike attack!

Started by Mike, October 29, 2012, 17:39:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

#25
Hoi Hendri,

Leuk filmpje!

Je had het in je post over het bewerken van filmpjes en ik zie ook dat je stukjes knipt freezed en muziek eronder zet.
Erg leuk !
Ik heb daar geen ervaring mee en ik ben ook niet bijzonder handig met computers, maar wil dat ook gaan doen.
Heb je misschien tips voor me, of is dat allemaal erg ingewikkeld?

Met wat voor programma kan ik dat bv doen?

Gr, Mike
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

hendri

Quote from: Mike on October 30, 2012, 21:02:29
Hoi Hendri,

Leuk filmpje!

Je had het in je post over het bewerken van filmpjes en ik zie ook dat je stukjes knipt freezed en muziek eronder zet.
Erg leuk !
Ik heb daar geen ervaring mee en ik ben ook niet bijzonder handig met computers, maar wil dat ook gaan doen.
Heb je misschien tips voor me, of is dat allemaal erg ingewikkeld?

Met wat voor programma kan ik dat bv doen?

Gr, Mike

ik bewerk idd het film materiaal, anders krijg je heel schokkerig beeld. ik doe het op mn imac en dan zowel met imovi als final cut pro (al moet ik wel zeggen de laatse is heel uitgebreid maar daar moet ik nog heel veel me oefenen. imovie is wat dat betreft iets makkelijke.
als je je filmpje op youtube zet, kun je hem daar ook nog bewerken, meestal doe ik hem via youtube ook nog een keer stabiliseren.

als je echt wil weten hoe je er een beetje mee aan de gang moet, kun je beter cornico (marten) ff vragen. misschien wil die je wel meer uitleggen. ik doe zelf het meest gewoon door uit te proberen.
ps, muziekje er onder kan ook via youtube.

Mike

#28
Ok bedankt.

Ik had trouwens ook eerst bij YouTube de optie aangevinkt om het beeld te stabiliseren, maar ik had het idee dat het daardoor minder scherp werd.

Gr, Mike
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

hendri

ja word er wel minder scherp van, maar beter dan dat getril enzo.

tukkerrutger

gaaf! wij hebben thuis ook zon contour hD of zo, misschien maar een keer proberen :)

Cornico

#31
Quote from: hendri on October 30, 2012, 21:40:54
........als je je filmpje op youtube zet, kun je hem daar ook nog bewerken, meestal doe ik hem via youtube ook nog een keer stabiliseren.
.......
Toch ziet het er prima uit Hendri. ::goodjob::
Misschien nog even wat crossfades van 1 sec. tussen de stukjes zetten waar nu in zo'n 3 gevallen de overgang iets te abrupt is.

Het stabiliseren via Youtube heeft tot nadeel dat nu de hele video wordt gestabiliseerd.
En daarmee een wat minder scherp beeld geeft omdat het stabiliseren altijd inzoomen op het beeld n.a.v de grootste schok betekent met gelijkblijvende resolutie.
Omdat het omzetten door Youtube naar hun eigen type Flash bestand ook ten koste gaat van de scherpte, is het beter in je software alleen die delen te stabiliseren die dat echt nodig hebben.

Maxxy

heb redelijk wat pogingen gezien om visserij met mini cam's vast te leggen, maar dit ziet er echt super uit!!
vandeweek toch nog maar even de spullen pakken en op pad!

::goodjob:: ::goodjob::

Gerrit72



::goodjob:: Mooi filmwerk!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Nigel

ziet er inderdaad erg gaaf uit zeg!

fdb197

ben daar toevallig deze periode ook mee begonnen
heb een paar pluggen gekocht en hier de dreg afgehaald
er een oogje ingebogen zodatik er zoeen andere streamer aan kan hangen
voor de streamer een balpen veer met een kraaltje zodat de streamer er niet af kan vallen
heb er ook al redelijk succes meegehad
had een mooie foto maar deze was te groot