La Vis - Herault

Started by wh82, June 16, 2015, 12:44:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wh82

Iemand hier weleens gevist op "La Vis", bovenloop van de Herault? Ziet er redelijk veelbelovend uit en ik ben van de zomer in die buurt.

Arie de Vries

Geen ervaring op die rivier, maar ben benieuwd naar jou ervaringen!
Groet, Arie

gijsie20

Ook geen ervaring, maar het ziet er schitterend uit mag ik wel zeggen.

wh82

Dat vind ik ook. De brug en waterval bij St Laurent le Minier zien er goed uit alleen lijkt het er op dat het 's zomers ook een hotspot voor zwemmers is. Ik ben winterfoto's van mooie forel tegengekomen.

gijsie20

#4
Dat van die zwemmers zag ik ook. In zulke gevallen zal je wel een stukje moeten lopen opzoek naar rustige stekken, of wellicht heel vroeg zijn in de ochtend, nog voor dat de badgasten er zijn.

Zit ook gestreepte/zebra forel zo te zien.  8)

Hier nog twee filmpjes:
https://www.youtube.com/watch?v=gUaD29737T8

https://www.youtube.com/watch?v=Tn_EkbDW9bc

Glas helder water! Wellicht kom je via die site nog wat meer info tegen.

Groet

wh82

Thanks gijsie, had ze inderdaad ook gezien. Wat nog het lastigst is wordt een goede plek vinden waar niet teveel zwemmers zijn en je ook niet met jachtgeweer weggejaagd wordt omdat mensen vinden dat je op hun terrein loopt. Ik denk dat het toch bij Saint Laurent le Minier wordt of verderop bij Cirque de Navacelles. Daar tussenin is het echt moeilijk bij het water komen.

DavidS

Als je bij Cirque de Navaselles gaat, moet je stroomopwaarts van de waterval gaan, het water is daar redelijk diep of de Gorges langs het oude aquaduct volgen stroomafwaarts, daar zijn putten/grotten tot 80m diep.

wh82

Thanks voor de info David! Ben erg benieuwd of je wellicht een mooie plek kent waar mijn gezin in de buurt ook nog een beetje bij het water kan zitten (kleine kinderen dus zwemmen is geen must, ondiep is prima).

DavidS

Quote from: wh82 on June 19, 2015, 14:05:28
Thanks voor de info David! Ben erg benieuwd of je wellicht een mooie plek kent waar mijn gezin in de buurt ook nog een beetje bij het water kan zitten (kleine kinderen dus zwemmen is geen must, ondiep is prima).

aan de waterval van Cirque de navacelles zelf, het cafe met terras en uitzicht op de waterval, werd indertijd door een Belg gerund met Stella Artois, daar zit het vol baders/badertjes en is het niet diep, maar voor de waterval is het dieper (kwestie van debiet ,denk ik), wij gingen ons daar altijd wassen tijdens oefeningen.

Stroomopwaarts heb je ook nog Vissec, toen een niet of amper bewoond dorpje met de Vis die heel breed en ondiep was, misschien zit daar ook wel vis? En in Saint-Jean de Bueges heb ik ooit de forel zien zwemmen terwijl wij overleving deden, maar wel veel toeristen met bootjes daar.

wh82

Thanks! Ik ga eens die richting op kijken. Wel een eindje rijden maargoed, we zijn toch al een eind van huis dan.