Assen eo

Started by jan114, September 08, 2013, 17:21:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jan114

Voor de mensen uit assen en omstreken vissen jullie wel eens in de norgervaart en de klonievaart, was er vanmiddag en de vangsten vielen mee, maar ik zie nooit iemand anders hier vliegvissen heb ik geluk gehad of is dit normaal

Inderk

Er wordt daar idd weinig gevist met de vliegenhengel.
Terwijl het een zeer goed water is voor o.a. (ruis)voorn en snoek.

Ik vis er bijna nooit omdat het voor iets te ver is om zo even een uurtje te gaan vissen
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Gerrit72


Ik vis er graag (juist omdat er weinig gevist wordt).
Norgervaart is wel altijd druk, maar heeft een mooie witvisstand.
Voor vliegvissers ideaal met die lage kant en kort gras.

Kolonievaart is veel rustiger, maar heeft hogere kanten en vaak weelderige bermbegroeing, lelies en plompen, wat soms wat moeilijker vist. Maar de rust daar maakt dat goed.

Drenthe heeft echter veel van dat soort verlaten vaarten, heerlijk vissen daar...
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jan114

Zeg Gerrit als je er vist vis je dan aan de drukke kant of aan de stille kant

Rossie69


Gerrit72



Jan, altijd aan de stille kant.

In het verleden viste ik met een oude glashengel vaak met de pen aan de drukke kant.
Vooral de Norgervaart is de laatste jaren zo druk bevist dat de karper zich daar nog amper laat zien.
In het verleden zag (en hoorde) je ze daar overal. Nu nog weinig. Door met een pennetje aan de drukke zijde te gaan zitten, kon je ze nog wel eens verrassen.

Het is echter niet zonder gevaar (ook weet ik niet of het wel is toegestaan ???).
Met een vlieghengel zou ik het nooit doen, het is voor jezelf gevaarlijk, maar automobilisten zouden ook kunnen schrikken.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

weerwolf

schrikken??? je houdt ze daarmee scherp! hahahaha

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Gerrit72



Jawel, maar zij jou ook  :( Er zijn namelijk velen die toeteren (van schrik, verontwaardiging of balorigheid?)
Ik weet niet waarom, maar weet wel dat het me flink de keel uithing. Je schrikt je de pleuris.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jan114

Dat heb ik dus ook als ik aan de drukke kant sta, ik vis ook het liefst aan de stille kant.

Inderk

Nou Gerrit, even de snoektour op je naam zetten en de locatie is al bekend  8)
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Gerrit72



Goed idee! (en dan gaan we allemaal aan de drukke kant staan  ::KOOL:: )
The only difference between men and boys is the price of their toys.

MarcV

Norgervaart ben ik ook wel eens te vinden, maar persoonlijk blijf ik het oranjekanaal het mooist vinden. Hier zijn zo nu en dan ook nog wel mede vliegvissers te vinden :-)

jan114

Dat zijn dan vaak vissers die lid zijn van de club uit nieuw amsterdam die hebben het oranje kanaal als hun thuis water, en dan niet vergeten de mensen uit beilen die wonen ook lekker dichtbij

Gerrit72


En de mensen die de moeite nemen er hen te crossen (zoal ik  :))
Ook al woon ik in Assen, ik vis graag op het Oranjekanaal ri Emmen.
Lekker rustig daar...
The only difference between men and boys is the price of their toys.