Kabuto glass hengel

Started by Alex, January 31, 2013, 11:06:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alex

Hallo allemaal.
Ik ben Alex en nieuw op dit forum.
Vliegvis al heel wat jaartjes en bouw sinds vorig jaar af en toe een hengeltje af waarbij mijn voorkeur naar glass hengels uitgaat.
Net iets zachter en zoveel fun om mee te vissen.

Inmiddels is mijn tweede glass vliegenhengel is klaar.
Ditmaal een viertje van de (in het wereldje) wereldberoemde hengelbouwer Kabuto.
Blankje in september via Facebook besteld, eind november geleverd. Hiernaa een bestelling bij Rec in the USA gedaan.
Wat avondjes knutselen en voila een unieke hengel voor de polder maar zeker voor de duitse beekjes.
3 delig 7 ft 6 lang en niet eens zo heel zacht, beetje vergelijkbaar met mijn VPS light, wellicht net iets zachter.
Ben benieuwd of hier meer glass liefhebbers rondhangen.






maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Sieger

Haha toeval bestaat niet zeggen ze... en dat blijkt....

"Toevallig" is er net een topic opgestart over de "oude lullen" die nog steeds met glass vissen...  ;D  Ik had er gisteren net een link naar Kabuto geplaatst, ik vind ze zo geweldig mooi, maar tot nu toe is het er nog niet van gekomen een blank te bestellen.... Ben ook bang dat ik zelf zo'n hengel niet kan afbouwen....

Ik heb zelf nu 2 Hardy JET hengels uit de jaren 70... voor die tijd mooie lichte en redelijk snelle hengels.... Ik vind het vissen mat glass en cane nog steeds iets bijzonders, waarbij het gevoel, werpen en het drillen van een vis toch een aparte sensatie blijft....

Al pak ik ze de laatste tijd wat minder... Het is een van mijn favoriete manieren van vissen....

Re: waarom splitcane of glas hengel



Sieger

Beertje

Er is helemaal niets mis met glashengels.Ik heb zelf nog een 10 gr spinhengel van Jan schreiner, fantastisch ding.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Alex

Sieger

Momenteel bied Kabuto weer een batch blanks aan levering in april
Het is wachten op de details volgen elk moment.
Als je er een wil moet je snel reageren meestal zijn ze in een dag weg
Als hij een 2 of 3 aanbied overweeg ik er een
Wat betreft het afbouwen;
Niet bang voor zijn heb zelf kantoorhandjes maar via internet is zoveel te vinden is goed te doen
Vooral niet haasten en stap voor stap en als je vragen hierover hebt kan ik ze vast voor je beantwoorden
Gewoon doen!

Alex

maurice

zou het bijna vergeten,

Alex welkom en mooie hengel
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gerrit72



::goodjob::


Erg mooie hengel!

EN WELKOM!

Grtn Gerrit (ook glas liefhebber ;))
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Sieger

Quote from: Alex on January 31, 2013, 12:19:49
Sieger

Momenteel bied Kabuto weer een batch blanks aan levering in april
Het is wachten op de details volgen elk moment.
Als je er een wil moet je snel reageren meestal zijn ze in een dag weg
Als hij een 2 of 3 aanbied overweeg ik er een
Wat betreft het afbouwen;
Niet bang voor zijn heb zelf kantoorhandjes maar via internet is zoveel te vinden is goed te doen
Vooral niet haasten en stap voor stap en als je vragen hierover hebt kan ik ze vast voor je beantwoorden
Gewoon doen!

Alex

Had ik gezien Alex.. bedankt.... Wie weet... ;)


Sieger

wouter veuger

ziet er mooi uit zeg, ikzelf heb geen ervaring met vliegenlatten uit glas,

maar ik mag ook graag met de pen op karper vissen en heb wel 2 oude glas penhengels staan waaronder een "richard walker carp no1"
van hardy, prachtige hengel en een genot om mee te drillen!

ik sluit niet uit dat ik ooit nog eens ergens een vlieghengel uit glas vandaan haal ;)

Alex

Quote from: wouter veuger on January 31, 2013, 16:06:56
ziet er mooi uit zeg, ikzelf heb geen ervaring met vliegenlatten uit glas,

maar ik mag ook graag met de pen op karper vissen en heb wel 2 oude glas penhengels staan waaronder een "richard walker carp no1"
van hardy, prachtige hengel en een genot om mee te drillen!

ik sluit niet uit dat ik ooit nog eens ergens een vlieghengel uit glas vandaan haal ;)

Prachtige hengels die Hardy's
Heb ik ook 1 gehad met zo'n champignongreep (kurk) weet niet of dit een no1 of 2 is
Pen nu met een sportex float maar ja toch liever voor glas wie weet loop ik er nog tegenaan
Mooi met mn centerpin.
Kabuto is overigens totaal onder glas dan dat we gewend zijn, modern s glas.
Taai strak maar wel zacht met veel power en backbone ( heel apart)

wouter veuger

ja het ziet er echt heel fraai uit,het is ook gewoon een mooi slank blankje, de oude holglas karperhengels zijn toch altijd behoorlijk dik en zwaar.

ik pen overigens meestal met mn cjw hengels,die hardy stok is wel erg licht (1 lbs test) namelijk,alleen geschikt voor knolletjes ;)

zijn die kabuto blanks ook te verkrijgen in versies die geschikt zouden zijn voor een penhengel? lijkt me wel een gaaf project om zelf te doen.
en in mn jonge jaren heb ik eens stage gelopen bij de meester zelf (cor spinhoven dus)
het is er alleen nog steeds niet van gekomen om echt een eigen hengel af te bouwen.

wellicht een interessant project voor in de toekomst.

Alex

Helaas Wouter max #5 8ft
Maximale lengte voor glas vliegenhengels is over het algemeen 8ft6 hoewel er steeds meer switch rods van 10 ft opduiken
Loop al een tijdje met n plan om van een 4 delige Batson switch blank 10 ft6 een lichte penhengel te maken (carbon)
Ik houd het handvat dan wat korter
Deze zijn niet zo duur ( rond de €100) en verkrijgbaar bij Fishbone rodshop in belgie in aftma 5 t /m 8

Kan een leuk projectje zijn
Denk ook na over een combi van deze blank
Lange 5 of 6 vliegenhengel met inteekbaar handvat licht penhengel voor centerpin maar zit n beetje met de keus van de ogen

Alex


en in mn jonge jaren heb ik eens stage gelopen bij de meester zelf (cor spinhoven dus)
het is er alleen nog steeds niet van gekomen om echt een eigen hengel af te bouwen.

wellicht een interessant project voor in de toekomst.
[/quote]

Zonde Wouter, bij de meester stage lopen en er niets mee doen ;D

MarcelN

Quote from: Beertje on January 31, 2013, 11:41:16
Er is helemaal niets mis met glashengels.Ik heb zelf nog een 10 gr spinhengel van Jan schreiner, fantastisch ding.
Klopt als een 'bus' ;D ik heb de 3-5-10 glas voor de spin en 2Gr. Rapier, maar ook de #3-#5 glas van Schreiner én de #2Grafiet, dát is een fijn stokkie, daarmee is elke dikke voorn een karper ;)

ben

Mooie spullen, mooi verhaal!!! ::goodjob::

Alex

Ze zijn vanaf vandaag weer beschikbaar viavde kabuto website of zijn facebookpagina

http://kabutorods.com/


I started taking order for the April delivery rod blank!!

7033(7'0"#3 3pc) : 5 quantity
7043(7'0"#4 3pc) : 5 quantity
7643(7'6"#4 3pc) : 5 quantity
8053(8'0"#5 3pc) : 10 quantity

Blank color : translucent white(un-painted)
Price : $175+$35(w/wshipping)
Payment method : Paypal
(Please make a payment within 3days after placing your order)

Sieger

Mail is de deur uit...  ;D


Sieger

Alex

#17
Quote from: speycast on February 01, 2013, 18:22:42
glas vist heerlijk zeker in de lichtere klasse   

soms komt mijn oude glas  uit de koker  al grijp ik sneller naar het carbon


ik ben liefhebber van het bruine glas    die witte kan mij niet warm maken 

vind het zelfs lelijk om tezien   zou je zo'n blank (deze zijn zeker zeer goed ) kunnen lakken


Comleet door kabuto afgebouwde hengels worden honing geel gelakt geleverd.
Kabuto lakt ze dan zelf, de blanks zijn echter alleen in wit leverbaar aar dus wel te lakken.
Voor kleur moet je naar een ander merk bv epic of halo
Traditioneel  bruin zijn de "Steffen" blanks leverbaar in 2 3 of 4 delen, geen ervaring mee maar schijnen ook zeer goede blanks te zijn.
Project voor mij voor na de zomer een steffen 8ft6 4 delig #8/9 voor het snoekstreameren!
Wat betreft de witte kleur; smaken verschillen, gelukkig maar! ;)




Alex


Raymond

Blank kun je spuiten in de gewenste kleur, Bert. Heb ik in het verleden wel eens met een karperhengel gedaan...
::wtf::

Alex

Stel je lakvraag aan kabuto
Hoewel ietwat gebrekkig engels ( japanner) weet ik zaker dat hij je een helder antwoord geeft

Raymond

Ik heb het toen zelfs gewoon gedaan met lak van de Hema, en dat was gewoon een geweldig resultaat. Ook na jaren gebruiken. Ik heb na spuiten met kleur de blank wel nog een keer gelakt met blanke lak.

Maar ik vermoed ook dat er specifieke lak voor te krijgen is, maar ja inderdaad, waar krijg je dat...
::wtf::

Raymond

Quote from: Alex on February 01, 2013, 19:04:50
Stel je lakvraag aan kabuto
Hoewel ietwat gebrekkig engels ( japanner) weet ik zaker dat hij je een helder antwoord geeft

Tuurlijk!  ::duim:: Had ik nog niet aan gedacht...
::wtf::

Sieger

Quote from: Alex on February 01, 2013, 18:56:56



Mooi, welke wordt het?

Ook de 7'6" #4 Alex.... het meest universeel ook voor hier en in Duitsland....

Nu maar afwachten of ik op tijd ben.... maar het is daar nu 3 uur 's nachts...  :D


Sieger

Alex

Quote from: Sieger on February 01, 2013, 19:06:50
Ook de 7'6" #4 Alex.... het meest universeel ook voor hier en in Duitsland....

Nu maar afwachten of ik op tijd ben.... maar het is daar nu 3 uur 's nachts...  :D

Goede keuze
Als je tips, maten of iets anders  wilt weten hoor ik het
Proefwerpen kan natuurlijk ook!

Speciale aandacht verdiend de reelhouder, glas is toch wat dikker en ik heb deze dus bij rec uitgeboord besteld