Binden we nog andere snoekstreamers dan de Ep?

Started by Gerrit72, October 17, 2012, 19:26:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72

De laatste tijd zie ik alleen nog streamers voorbij komen, die opgebouwd zijn uit Ep-achtige fibers. Misschien leuk als forummers hun andere creaties beschrijven en er eventueel een foto van plaatsen. Dat geeft weer inspiratie voor anderen (zoals ik ;)).

Zal zelf de aftrap doen. Een streamer naar het idee van de 'Black Bear Hair' van Peter Cockwill. In dit geval niet van black bear hair, maar nederlands schaap en kerstslinger. De eerste test leverde in een half uur 2 snoekjes op :), lijkt veelbelovend dus. Door het wol is de streamer wat zwaarder, wat ik met harde wind prettiger vind werpen dan een fladderige Ep. Haak is een 4.0.

Ben benieuwd naar jullie 'andere' streamers.               Groeten, Gerrit



The only difference between men and boys is the price of their toys.

dartmayor

Andere naam voor de vlieg: Bad Hair Day Fly.  ;D

Ik bind eigenlijk alleen maar EP streamers.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

catchem

Dubbele zonkerstaart met glitter, lijf van zonker en diabolo ogen. Ik maak ze dan in zwart/groen en zwart/geel waarbij de staart groen of geel is en het lijfje om en om zwart groen/geel. Meestal op één haak, maak ik heb er ook gemaakt in tandem.

hendri

over het algemeen alleen maar ep, maar ben de laatste tijd wel beetje met bucktail in de weer geweest. maar daar zie je nog wel eens wat van. heb nu geen foto's. :D

Gerrit72

#4
Dit was 1 v/d snoekjes die zich eraan vergreep



Bedankt voor de reacties, ik blijf benieuwd naar 'andere' streamers.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Emre

Ik zal ook eens een streamer plaatsen binnenkort, ik gebruik meestal geen EP fibers
kweet niet waarom ,geen reden eigenlijk.

Gert

Ik ben nog altijd aan het voortborduren met Stairway, Re: Leuk bindmateriaal voor (snoek)streamers (?)

Dit is de nieuwste creatie, waarbij de losse slierten stairway niet meer vanaf het haakoog zijn ingebonden, maar pas vanaf de staart, omdat het vaak om de haakpunt sloeg. Hoop dat dat nu verbeterd is.
Deze heeft dan wel een wing van EP-achtig materiaal, maar ik maak ze ook met bucktail.




Zo ziet ie er van onderen uit - de body is gewikkeld van Stairway.



Groet,
Gert

Rossie69

H2o of bucktail deze winter :)

oja en congo en EP.

natuurlijk.


Gerrit72


Dat is een kunstige Gert! Ik ga ook eens voortborduren op dat idee :)

Heb alleen weinig tijd, de vice staat al 2 weken klaar met het materiaal, maar ik heb slechts 2 Black Bears gebonden.

Noodzaak voor veel binden is er overigens ook niet. Rond april bond ik mn eerste streamer en die doet het nog steeds.
Ook mn Ep's van Maurice doen het nog steeds :).
Ik pruts af en toe eens iets afwijkends in elkaar, zodat ik kan variëren.
Ondanks de nodige snoeken, vallen mn streamers nog niet uit elkaar (terwijl ik nog steeds geen fatsoenlijk bind draad heb gekocht :-[).

Foto's van streamers zijn nog steeds welkom!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Jasper

EP en H2O SF blend, that's all

Hier leuke EP-streamert van mijn hand:

Ron


hendri


Gerrit72


Mooie Ep's! Wat is de filosofy achter het binden van de ratel achter de haak Hendri? (meer beweging, dus meer ratel? / meestal zie ik ze ingebonden in de kop ???).

Leuk al die reacties, het wordt nog leerzaam ook ;) En nieuwe inspiratie!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

hendri

pssssst, niet verklappen, met dat zijn geen EP's hoor. ;)

eerder deed ik zo ook onderop de haaksteel, maar ben ze later naar achteren gaan verplaatsen. veel makkelijker om dan je fibers op de haak te binden dan steeds over die ratel heen. ook had ik het idee dat hoe meer je de ratel inpakt des te meer isolatie er overheen gaat, dus minder lawaai. denk ik. dus gewoon in een stukje ezboddy, beetje bugbond er op en  klaar. en dan die 2 van de foto zijn weer anders. die ratels staan niet recht achter de haak, maar hebben een scheve lul zeg maar.  ;D


Gerrit72

#15
Psssssssssssst, nog iets niet vertellen hoor ;)

Die Black Bear is de streamer die Bas had ontvangen (je weet wel van het topic Streamer Express :)).
Ik was zeer verwonderd dat Bas gokte (uit al die forummers) dat ik die gestuurd had.
Ik dacht, die weet als groot-forum gebruiker nog dat ik meermaals over schapenzonker en kerstslinger
heb geschreven. Ook de tekst van mij in die post, dat hij zonder streamers zit, lijkt op de tekst op de print,
die bij de enveloppe inzat. Maar niets van dit alles. Vandaar dat ik dacht, we houden de spanning er nog
even in ;D

In deze post staat de streamer er nu 24 uur op, maar Bas heeft hem kennelijk nog niet gezien :)

Dus tip hem niet, we gaan gewoon allemaal wachten tot het kwartje valt   ::wtf::

Feit is wel dat Bas een tijdje terug al zn streamers heeft weggegeven (oa de kleine forel/baars types aan mij),
maar nu wel met de snoektour gaat meedoen en dus zonder zit. Mocht je een streamer kunnen missen, dan ri Bas ;D

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gerrit72


Je mag hem natuurlijk wel een beetje plagen in zijn topic 'streamer express'.

BV: Wij weten het al Bas, Let je nog wel op, op het forum Bas? ;D

Maar jullie kennen natuurlijk nog wel betere ;)

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Willem

Deze streamer vist wel het beste op een stevige hengel natuurlijk, maar hij vangt ook top! Had er gisteren nog een snoekje op. Maar ook eentje van 113cm heb ik ermee gevangen:



http://www.youtube.com/watch?v=8vYKKgqofho

Gerrit72


Die is errug mooi Willem! Wat voor # gebruik je?

Zo heavy lijkt de streamer ook weer niet :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Willem

Ik vis em zelf met een #7 omdat ik niks anders heb. Maar dat bont neemt zo idioot veel water op, als ie eenmaal nat is dan moet je echt een #8 of hoger hebben om te werpen. Ik werp hem daarom maar vooral op het gewicht van de streamer omdat het niet anders kan, maar goed. Vangen doet ie!


;D

Eerste worp van die avond, met de steamer van het filmpje hierboven. 3 rukjes waren genoeg haha. Kon meteen weer naar huis, dat ding nooit meer gekamd en nu hangt ie hier als pronkstuk  ;D

Gerrit72



::goodjob:: Wat een bak Willem! Geweldig!::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gerrit72




Ben ook weer wat wezen knutselen. Het formaat van deze streamers past goed bij mijn streamer hengels (6 & 7 #).
Werpt nog lekker en danst mooi door het water. Door de kleur op afstand goed zichtbaar, wat ik prettig vind.
Ik kan daardoor gericht de bewegingen beinvloeden en de kans op een zichtbare aanval van vriend snoek is groot ;D

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gerrit72


Die gaat zeker snoek opleveren, ziet er mooi uit Barbless.

Die streamers van mij worden overigens ook nog barbless ;).
Voor het vissen even de Gerber onthaaktang erop en dan knapt
de weerhaak er zo af.

Ben benieuwd naar de andere creaties (lekker temperatuurtje om
bij de kachel je streamervoorraad wat uit te breiden toch...).

Ben vooral wat variatie aan het knopen (streamers gaan ondanks de nodige snoeken best lang mee :)).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gerrit72


Succes op de vliegbindcursus, hoop dat je je spullen voor weinig scoort ::).
De Gerber is ook een puntbektang, maar dan een multiplier.
Voordeel is dat ie met 1 hand uit de foudraal te pakken is en ook met 1 hand in elkaar te zwaaien is.
Handig voor vissers, snoek (in het water) in de nek met links, met rechts de tang pakken en in elkaar zwaaien.
Haakie los en onze vriend kan weer weg zwemmen.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

hendri

ik laat mn weerhaken er tegenwoordig mooi opzitten! die te vroege releases vind ik maar nix. ;D ;D