vliegen voor Oostenrijk

Started by gerrit, July 13, 2012, 23:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gerrit

hallo allen
ga dit jaar  naar  Oostenrijk op fakantie
en ben op zoek naar een 6 tal patronen van vliegen
die ik beslist moet heben om daar vis te vangen
dus wat moet ik beslist binden om in Oostenrijk te vangen
en graag aan geven wat voor maat haak
grrrrrrrrrrrrrrrrrr gerrit

Sieger

Deze heb ik gebruikt.....


Greenwells Glory Spider


Black and Silver


GRHE naturel en zwart....

Op het meer Natte vliegen, maar ik weet zo niet meer welke...


Sieger

gerrit

Sieger@
welke maat haak heb je mee gevist ???

Sieger

Maatje 12 voor de spiders.... 14 voor de nymphen....

Kijk vooral ff wat er op dat moment in het water zwemt... Aan de andere kant, het water stroomt daar zo snel dat het wel op moet vallen...  :)

Vergeet ook de droge vliegen niet. Toen ik er was lukte dat helemaal niet, maar zover ik heb gehoord kan dat daar ongelooflijk mooi zijn met de droge... Beetje geluk hebben met welke hatch er is...

Neem ook vooral niet alleen maar lichte hengels mee.... Ik had soms aan een 5 net genoeg om de vis te landen.... Zitten grote regenbogen die gewoon dwars in de stroming gaan liggen....  :D


Sieger

gerrit

Sieger@
bedankt voor de info
heb aleen een 5# en een #3  denk  niet dat ik ook nog een 6 of een 7 mag gaan
hallen ;D ;D :'( :'(

Sieger

Is ook voldoende Gerrit.... Maar ik denk dat je vooral de 5 zult gebruiken.... Hoop dat je er net zoveel plezier hebt als ik... Ik wil denk ik volgend jaar weer gaan.... Ben benieuwd... ;)


Sieger

gerrit

Sieger@
WIE  Weet ik  ook als ik net zo veel geniet als jij bram  ,bas ,gert ,en derest
kunen we zamen gaan  ;D ;D

Sieger

 ;D Dan nemen we het hele dorp over... ;)..... Maar wie weet...  ::)


Sieger

Gert

Ja, dat is ook mijn vraag aan Gerrit: waar ga je vissen in Oostenrijk?
In de rivieren en meren van hotel Braurup is het nogal verschillend: sommige zit geen of hooguit een verdwaalde regenboog in.
Sommige zijn heel geschikt voor de droge vlieg, maar in de Salzach bijvoorbeeld wordt met hele zware, over de bodem stuiterende nimfen gevist. Droog kan ook wel in de rustige stukken, maar dat maak je niet zo vaak mee.

Hatches heb ik ook nooit meegemaakt, maar deerhair sedges doen het bijna altijd wel goed, vooral omdat die lekker blijven drijven en goed zichtbaar zijn - is dus vooral voor de visser belangrijk ;).

En kleine, grijze CDC vliegjes zijn ook mijn favoriet. Verder: CDC & Elk, Royal Wulff, ruig gebonden groene en zwarte goudkopnimfen. Nimfen op haakmaat 8 of 10, droog op 14 of kleiner. (Sedges ook wel op 10 en 12).

Groet,
Gert

gerrit

speycast@
Gert@
hier ga ik vissen Taurach und der Tauernkarsee
al vast bedankt voor julie info
grrrrrrrrrrrr gerrit



Gert

Ah, okay, dat is dus waar Sieger en later Bram en Bas zijn geweest vorig jaar. Ik ken het daar zelf niet.

Sieger



Sieger

hans1906

Ben van9/6 tot 16/6 bij Zur Post geweest, 4 dagen regen en 2 dagen gevist, mooi water en een prima hotel alleen was het water veel te koud(6 gr) volgens een visser die hier al 20 jaar komt (helmut). Wel wat gevangen maar niet veel.Foamvliegen zijn favoriet evenals elkhaircaddis, maten 10 en 12. Meertje in de bergen is prachtig maar water was ook hier te koud.Ik ga zeker nog een keer terug alleen iets later omdat het water door de aanhoudende regen iets te onstuimig was. Hoop dat je goed vangt en net zo goed te eten krijgt als wij.(fantastich)

Vr gr: Hans 1906

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: Sieger on July 14, 2012, 00:57:37
;D Dan nemen we het hele dorp over... ;)..... Maar wie weet...  ::)

met z'n allen in een bussie :) ;)

HappyFisherman

Ik wil wel een stukkie sturen ;) buitengewoon mooi daar hoor!

Op de beek hebben wij gevist met zware nimphen, want er kwam een pleer smeltwater naar beneden. Op het meer heb ik prima gevangen met sedges. Saiblingen en regenboog op het meer (en Bas een vlagzalm) en op de beek regenboog en een beekforel.

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Quote from: hans1906 on July 15, 2012, 13:48:32
Ben van9/6 tot 16/6 bij Zur Post geweest, 4 dagen regen en 2 dagen gevist, mooi water en een prima hotel alleen was het water veel te koud(6 gr) volgens een visser die hier al 20 jaar komt (helmut).

Vorig jaar ben ik in juli geweest... Ik had eerst in de planning om half juni te gaan, maar werd toen inderdaad gewaarschuwd dat dat aan de vroege kant is.... Rolf Renell houdt daar elk jaar een workshop.... en die is deze week. Speciaal omdat dan het water een beetje op temperatuur is...

@Bas en Bram..... wie weet volgend jaar.... ???


Sieger

HappyFisherman

Quote from: Sieger on July 15, 2012, 22:35:20
@Bas en Bram..... wie weet volgend jaar.... ???

Ik ben voor HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

Lijkt me een leuk idee...zal voorzichtig invullen in de agenda :)

forel

Gerrit
een Goede reis al vast en maak voor al veel foto's van de vissen en de omgeving en veel plezier daar.

gerrit

volgens mij ben jij eerder weg Ron 8) ::)
ik ga de 18 de pas dus ik wens jau ook  een Goede reis al vast en maak voor al veel foto's van de vissen en de omgeving en veel plezier daar 8) ;D

Rossie69

had begrepen,dat het nu daar sneeuwt.

dus vooral sneeuwketingen mee.
dikke jas muts en weet ik het oja neopreen waadpak een must.

veel plezier alvast,en veel vis en foto,s willen we zien ;)

gerrit

van vis of van mijn vrouw 8) 8)
Quote from: Rossie69 on August 09, 2012, 22:02:34
had begrepen,dat het nu daar sneeuwt.

dus vooral sneeuwketingen mee.
dikke jas muts en weet ik het oja neopreen waadpak een must.

veel plezier alvast,en veel vis en foto,s willen we zien ;)

forel

Dus nog een week wachten dat is nou  ::grrr:: ::grrr::.
Ik zal foto's maken, als ik wat vang.

Quote from: gerrit on August 09, 2012, 21:50:58
volgens mij ben jij eerder weg Ron 8) ::)
ik ga de 18 de pas dus ik wens jau ook  een Goede reis al vast en maak voor al veel foto's van de vissen en de omgeving en veel plezier daar 8) ;D

gerrit

het is hier  ::top:: heb al vis geland fotos komen later deze week
ben namelijk snoer vergeten van mijn  camera maar heb al wel
hele mooie fotos  gelukig heb ik nog 10 dagen  8) 8) 8)
om nog wat fotos te maken
grrrrrrrrrrrrrrrrrr gerrit

forel

Gerrit mooi werk dat je al vis heb gevangen   ::top::  wij zijn zijn al weer terug ik heb leuk gevangen
Nog veel plezier daar met ze alle en hopen dat  je nog veel vis gaat vangen