Snoek in de Berkel..........

Started by Herman, December 21, 2010, 13:28:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Herman

Geplaatst op het oude forum door Sieger op 27 november 2010.

Vandaag was het weliswaar behoorlijk koud, maar ik had met mezelf afgesproken dat ik hoe dan ook zou proberen een snoekje te verschalken...

De Berkel (het stuk vlak onder Zutphen) moest het worden. Afgelopen zomer draaiden ze regelmatig onder mijn voeten weg, dus.... wie weet kon ik daar weer eens 1 pakken...

Herman (kers verse Zutphenaar...) kende dit stekje nog niet en sloot ook gezellig aan...

Het water was behoorlijk bruin, dus een lichte (angora) Bunny eraan geknoopt... Dezelfde waar ik vorige week ook al een snoek(je) mee mocht vangen... Dank je Pierre..!

Eerst het grotere water afgevist, maar allebei niets gevoeld... Dan op naar de zij-weteringen... Hier wist ik zeker dat vis moest zijn..

En dat klopt... Op een stuk van nog geen 50 meter, kregen Herman en ik allebei een aanbeet.... die we allebei mistten.. :cry:  Maar goed er was vis..

Herman wist ondertussen ook nog een mooie "Bultrug" te haken, die geen zin had om de streamer terug te geven... :D



Niet lang daarna.. hap... strip-strike en gelukkig hangen... Voor dit seizoen mijn eerste die een beetje de moeite waard was... Een snoek van 68 cm... Niet heel groot, maar wel een lekkere vette vis die ook mooi terug vocht...





Foto's zijn niet helemaal je dat, maar goed zij/hij staat erop....  :)

Ik heb in elk geval weer een paar heerlijke (koude) uurtjes aan het water gestaan... Op naar een volgende keer..  :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn reactie:
Tja, wat moet ik er nog aan toevoegen.......
de derde keer dat ik in Zutphen (en omgeving) ging vissen sinds juli.
Alleen de eerste keer een snoek weten te verschalken.....
Nu sta ik dus op 1 uit 3, een ultiem diepterecord.....

Was wel ff gezellie om met Sieger op pad te gaan, stukje nieuw water gezien, aanbeet gemist en een volger.
Gelukkig maakte Sieger de dag goed door zijn vis te vangen en mijn streamert te redden!

Volgende keer iets langer dan 2 uurtjes misschien????
Eerst moet t water maar wat minder hard worden  :razz:
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..