Wintervissen op de voorn (in havens of stadswateren)

Started by Hilco, November 18, 2011, 22:11:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aalbrecht

vliegvissen is een passie

Hilco


Hilco

Net controleur van Elburg gesproken maar met dagkaart mag je niet vanaf de steigers vissen  :-X
dus Elburg gaat het niet worden.

dartmayor

Harderwijk heeft bij het dolfenarium nog wel een leuke haven.

PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Sieger

In de havens die ik ken mag nergens vanaf de steigers gevist worden.... Ook niet in Spakenburg... Als je op Google Earth kijkt zie je dat in Elburg maar een paar steigers zijn en dat er veel kade is...


Sieger

Hilco

de kade langs het Havenkanaal zou ook niet toegankelijk zijn  ( bla bla bla ) zondagsrust (bla bla bla).
;)

Sieger

Oh mijn G.... nou die had ik nog niet bedacht.. Tsja, kopje koffie in Kampen op zondag zit er ook niet in...  ::)


Sieger

Hilco

Dus................welke haven staat wel in de lijst van viswateren?  ik heb toch geen (zondags)rust in mijn kont  :P

weerwolf

of een paar bootjes regelen en vandaaruit vissen/ verkassen
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Arno

In kampen kun je wel vissen op zondag(en ook wel koffie krijgen) maar ook hier heb je volgens mij een dagvergunning nodig en op 2 of 3 plaatsen
kan het als de kerk aan en uit gaat behoorlijk druk zijn dus een hoog hakings percentage.
In Elburg kun je volgens mij aan de rechterkant(kant van de grote parkeerplaats) bijna overal vissen net als in de binnenhaven zelf.

Gr Arno

Hilco

aanvulling op de bla bla bla van Elburg;

het blijkt dat je in de binnenhaven met een dagkaart gewoon kan vissen . kost 4 euro en we kunnen afspreken om aan de waterkant te betalen .(deal met de controleur is te maken)

echter is het dik mogelijk dat de haven afgestampt zit met snoekvissers.............. en er geen plek is .

Dan kunnen we uitwijken naar een stukje prive steiger en grasveldje van nog geen 1oo meter aan het havenkanaal, maar daar zou het ook druk kunnen zijn.

Misschien is het minder druk als we pas om 12.00 uur gaan vissen ............

de controleur zei dat als we met man of 8 komen het nog wel zou gaan ...........


tja , wat te doen?

goswit

Tja wat te doen ? 
Misschien met de dorpelingen om 10 uur naar de kerk gaan  kun je gelijk zien of de SOA in de kerk zit , doet 25 euro in de collecte zak, is tevens voor de vergunning ,   vraagd aan de Dominee of hij de hengels wil zegenen  en spreek de tekts  ---  zoek de vis terwijl hij/zij  laat vinden
---( Jezaia) en gaat voor het zingen de kerk uit . Volgens mij mag je dan de hele dag vissen.
Zondags rust ben ik absoluut voorstander van als kleine ondernemer , 6 dagen werken is meer dan genoeg helaas aanstaande zondag weer open , de gast arbeider uit Spanje is weer in het land .Hoop dat ik niemand beledig heb.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Gert

Quote from: goswit on November 25, 2011, 00:20:59
kun je gelijk zien of de SOA in de kerk zit
Hoop dat ik niemand beledig heb.

Nou, denk dat de BOA hier niet blij mee is ;D

Maar hoe zit het met de havens langs de overige rivieren? Culemborg bijvoorbeeld?
Vismaatje van me woont daar, maar hij is (ook) nog niet zo bekend met de winterhavenvisserij.
Je schijnt er in ieder geval aan een VISpas genoeg te hebben.

Groet,
Gert

Hilco


Rossie69

oke doe dan die van Rottedam maar welk dok nr ?

:P


vliegvisserdorian

wat zijn nog meer goede stekken behalve (jacht) havens? die zijn hier namelijk niet echt in de buurt... :o


vliegvisserdorian

"hier" is nootdorp (buurt van denhaag) maar eigenlijk gewoon een woonwijk...

aalbrecht

heb even kontakt gehad met een lid van ons uit culemborg.stijgers mogen ook niet bevist worden maar verder rond om kun je wel vissen en zo als hilco al aangaf zit hij in de groote verguning .groetjes aalbrecht en gelijk aan de lek
vliegvissen is een passie

Hilco


dartmayor

PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Hilco

dan zoeken we lekker verder  ;)

meer ideeën? of toch Elburg ?

dartmayor

Hilce en Aalbrecht,

Waar wonen jullie.
Ik woon in Zwolle.

Kunnen we op google earth kijken wat er allemaal bij elkaar in de buurt ligt.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Hilco