Vliegen voor snoekbaars

Started by Nootjez, April 28, 2021, 18:04:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Nootjez

Vlakbij mijn woonplaats wordt er veel gevist op snoekbaars op de schelde met de bekende shads en loodkoppen. Zag er gisteren nog eentje vangen van 86 cm...
Volgens mij zijn de snoekbaarzen die shads ondertussen wel  beu gezien en moeten ze dringend aan de vlieg gevangen worden  8)

Wat is jullie favoriete vlieg voor snoekbaars?
Ik heb voldoende zinklijnen in verschillende zinksnelheden. Volgens mij moet een minder verzwaarde vlieg ( ipv de 10+ grams loodkoppen) op de juiste diepte wel het verschil kunnen maken.

Gert

Gisteren??? WTF! Gesloten tijd!!!

PdH

grtn, Peter.

Gert

Ja, ongetwijfeld, en waarschijnlijk nog vager dan in Nederland   ::agree::

Nootjez

#4
Nu weet ik weer waarom het zo lang geleden was dat ik hier nog iets had gepost   ::)

Het vissen is inderdaad toegelaten, gezien het een bevaarbare waterloop is en de schelde niet is opgenomen in de lijst van ecologisch watervolle wateren (wat de schelde in mijn ogen wel zou moeten zijn). Ik heb het zelf ook niet verzonnen :)

Welke vliegen?

Mike

Idd gesloten tijd, dus ff een maandje met rust laten nog.
Ik vis veel met de vlieg op snoekbaars en snoekbaars isniet heel kieskeurig.
Het probleem is vaak om je vlieg bij de vis te krijgen zonder vast te zitten.

Mijn favoriete vliegen voor snoekbaars zijn

Kleine ep-tjes zoals deze
[attachment id=1 msg=183244]

En clousers zoals deze,
[attachment id=2 msg=183244]

Ik kan in elk geval ook echt niet wachten om ze weer te lijf te gaan  ::)
[attachment id=3 msg=183244]


EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

FSCHAMP

Mike zoals Nootjes al zei in België (Lees vooral Vlaanderen) gelden andere regels dan in Nederland.  Op sommige rivieren is het verboden te vissen op snoek en snoekbaars, maar op andere is het toegelaten in de periode van maart tot eind mei.
Zie pagina 4 voor het vliegvissen en pagina 8 voor de rest.
Zie de link naar wat mag en niet mag: https://www.natuurenbos.be/sites/default/files/inserted-files/reglement_openbare_visserij_2021.pdf
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>