Ze zitten er nog

Started by Mike, September 01, 2020, 02:02:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Ik was al een week of 6 niet meer geweest omdat alles vol lag met wier en er nagenoeg niet meer te vissen viel.
Ik zou vandaag voor een weekje naar Italiƫ gaan om op de Sarca te vissen maar oa ivm noodweer moest ik dat helaas annuleren.

Om toch ff de vangdrang te bevredigen ben ik richting de Merwede gegaan. Ik verwachtte nog veel wier maar dat viel gelukkig reuze mee.
De 1ste stek leverde niks op dus dan maar verder kijken.
Het werd al avond en op de volgende stek begon het meteen goed te lopen.
Uiteindelijk 4 flinke windes, 7 grote blankvoorns, 1 baarsje en een roofbleitje weten te vangen  :)
Ik had bedacht mijn Hanak stripding vandaag met een veter aan m'n riem vast te maken om deze zo als een soort stripmand te gebruiken.
Dat werkte echt boven verwachting goed en als bijkomend voordeel kan je er ook mooi je gevangen vis ff in fotograferen zonder dat je m beschadigd. Heel erg handig.

[attachment id=1 msg=182150]

[attachment id=2 msg=182150]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

#1
Toen t echt donker was geworden zijn we nog snel naar de snoekbaarsstek gegaan om daar nog anderhalf uur te proberen.

Dat leverde de 3de worp met een craft furr clouser al meteen deze mooie glasoog op.
Dat was echt weer ff flink het #5je krom trekken zeg. Deze nam zelfs een paar x een aantal meters lijn door mn strak gedraaide slip heen. Ik hoor t kurk nog kraken  ::)

[attachment id=1 msg=182151]

[attachment id=2 msg=182151]

Vrij kort daarna nog een flinke tik gemist maar die bleef niet hangen. Verder niets meer gevangen helaas maar mijn dag was weer helemaal niet verkeerd.
Hier ga ik nog maar ff flink wat tijd in steken voor t weer koud gaat worden en ze weer af gaan zakken.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Scaramouche

Dat is een zeldzaam mooie snoekbaars Mike  ::goodjob::
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift