Dikke windes op de Merwede

Started by Mike, October 15, 2018, 00:08:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Het idee was om vandaag een poging te wagen een grote roofblei te vangen. Gisteravond speciaal daarvoor wat kleine alver achtige ep streamertjes inelkaar geknutseld..
Zelf vond ik ze aardig gelukt maar de roofblei had daar kennelijk een andere mening over want na 40 min smijten zonder ook maar enige actie te zien heb ik dat idee maar even los gelaten.

[attachment id=1 msg=176297]

Ik heb mn #1 er maar bij gepakt met kleine inimini nimfjes en dan is t op de goede plekken echt bijna elke worp raak.
Zelfs verschillende doublets en das op je #1-tje best nog sport.
Heel veel roofbleitjes, windetjes, baarsjes, alvertjes, voorntjes gevangen. T meeste zo'n cm of 10 / 20 met af en toe een 30-er ertussen.
Maar na ongeveer 100 stuks ga je toch hopen dat je je hengeltje nog een x echt goed krom kan trekken.

Om een uur of 17:00 leek het wat te veranderen. Hier en daar toch een dikke kolk en wat flinke klappen op t water.

Net toen ik dacht om mn #5 er weer bij te pakken en te proberen op roofblei, voelde ik ineens een flinke dreun op mn nimfje.
Nu stond mn #1tje toch ineens goed krom.
Dat was niet zo vreemd want plots kwam daar toch wel een hele flinke winde omhoog.
Dit gaf wel echt ff serieus sport op zo'n licht hengeltje.
Uiteindelijk heb ik 2 van dergelijk formaat windes geland en ook nog een paar aardige baarzen in de schemer.
Helaas ook nog een paar dikke vissen gelost maar dat krijg je nou eenmaal met zulk licht materiaal en weerhaakloze nimfjes op haakje 16.
Ondanks het uitblijven van de grote roofblei toch mooie vangsten op een waanzinnig mooie oktober dag  8)

[attachment id=2 msg=176297]

[attachment id=3 msg=176297]

[attachment id=4 msg=176297]

[attachment id=5 msg=176297]

[attachment id=6 msg=176297]

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Chaisedieu

Mooie dag gehad met mooie vissen! Cheers, Marten

Gerrit59


HappyFisherman

De verassing is altijd het leukst.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Plantje


MarcelN

Quote from: HappyFisherman on October 15, 2018, 13:43:16
De verassing is altijd het leukst.
Dat begrijp ik nou niet, je gaat zo'n prachtige Winde toch niet op de BBQ gooien, althans ik denk dat je dat bedoeld met die 'verassing' in de fik steken dus.

Gert

Denk je nou echt dat ie dat bedoelt of probeer je hem duidelijk te maken dat hij een typefoutje heeft gemaakt? ::nanana::

Jan

Quote from: Gert on October 15, 2018, 18:39:27
Denk je nou echt dat ie dat bedoelt of probeer je hem duidelijk te maken dat hij een typefoutje heeft gemaakt? ::nanana::
Tuurlijk.
En zo zie dat er (gelukkig maar) heel af en toe van die hufters zijn die een op zich prachtige topic weten te verprutsen door niet eens een stok, maar een splintertje te vinden om hun stokpaardje te kunnen berijden.
Mike en Happy niet reageren maar ook deze hufter in z'n eigen so(e)p laten gaarkoken.

MarcelN


paul de bruijn


Bone F

#10
Heet ie nu weer Jan,  Marcel    ::slaugh:: je snapt 'm wel ik vond 'm leuk! Ben benieuwd wie het nog meer een leuke typefout vonden. Ennuh Jan doe ff normaal!

FSCHAMP

Prachtige vissen Mike. Het moet een machtig gevoel zijn om aan zo'n licht materiaal zo'n mooie vissen te landen.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Koen

Merwede en waal zijn wel leuk de laatste tijd. Leuke baarzen gevangen en hier en daar een mooie winde :) (wel op de UL :P)

[attachment id=1 msg=176337]
[attachment id=2 msg=176337]

Mike

Mooie vissen!
Wat bedoel je met UL ?
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Plantje

Ultra Light spinhengeltje denk ik zo

Koen


Josseh80

Wow.. Mooie vissen.. Tot nu toe vang ik eigenlijk alleen het 10 - 20cm spul daar in grote getale...

Beertje

Mooie vangsten. Vraag: hoe ziet jouw onderlijn montage er uit?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Mike

Thx. Ik gebruik een getaperde leader waar ik t onderste stuk vanaf knip todat ie ongeveer 7 ft is. Hends micro ringetje aan t einde en dan ongeveer een M fluorcarbon 15/00 met 2 kleine nimfjes ongeveer 50 cm van elkaar.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER