Veluwemeer begin mei?

Started by zeeforel, April 24, 2017, 12:54:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zeeforel

Hi allemaal,

Iemand hier die mij iets zou willen vertellen over de (vliegvis-) mogelijkheden op het Veluwemeer begin mei? Ik verblijft in het Landalpark en zou wel het wel een keer willen proberen op Winde oid.

Andere tips voor omgeving (IJssel?) zijn ook van harte welkom.

Alvast bedankt.


Wilco

Het is de afgelopen weken behoorlijk koud geweest en dat merk je aan de vis. Normaal deze tijd zie je het riet heen en weer gaan van de paaiende vis. Nu zie je nog weinig. Als de temp omhoog gaat dan zal dat een explosie geven van paaiende vis. Kort en vooral heftig en dat kan zomaar begin mei zijn.
Om het juiste moment te treffen betekend geregeld ff het water controleren of de vis al in the mood is.
Aankomende zaterdag ga ik het proberen op het Veluwemeer.

zeeforel

Dank je Wilco. Klinkt goed. Zeker ook gezien er wat warmer weer op komt is.

Vis je dan vanaf de kant van Flevoland of aan de overzijde? En waden is overal goed mogelijk?

Thanks!

weerwolf

waden kan je het niet noemen, dansen moet je. Als je even te lang stil staat dan sta je redelijk vast.  Vanaf AtSea kan je beperkt waden. Via de overkant kan je beter waden maar daar kan je de auto haast niet kwijt. Een goede optie is een kano huren en dan naar de overkant dan kan je gemakkelijker de vis opzoeken. het is nu de tijd dat de vis moet komen eerst de brasem en dan de rest

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

zeeforel

Bedankt Weerwolf,

Maar AtSea is toch ander water (Drontermeer)? Maar qua bodemstructuur identiek aan Veluwemeer?

En met de overkant bedoel je dus het "vaste land" (Gelderland)?

Dank.

zeeforel

Vanmiddag uurtje lekkker in zonnetje staan te werpen. Aan kant Biddinghuizen. Paar rietkraagjes afgeworpen aan Harderstrand maar totaal geen leven daar. Wel verschrikkelijk helder water. Brasem nog niet in zicht? Of verkeerde plek?

Wilco

Afgelopen zaterdag was het niet anders.
Vanavond in Dedemsvaart de eerste paai pogingen gezien dus als het deze week mooi weer wordt dan barst de bom in het weekend of in de week erna.

sjoerd

Als het koud is heb je helemaal niks op het grote water te zoeken!!!
De vis trekt pas de ondiepten op als het water er lekker warm is.