iemand bekend met reservoir sommedieue?

Started by quaden, June 14, 2016, 10:46:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

quaden

is er iemand hier op het forum die ooit al eens heeft gevist in sommedieue (noord frankijk)
een mooi reservoir waar je op grote forel kan vissen, iemand heeft mij gevraagd om daar eens naar toe te gaan.

als iemand mij wat info kan geven, graag!!!

Mvg

Nootjez

Ik ben er al eens 3 dagen geweest met een clubuitstap!
prachtig reservoir bestaande uit meerdere vijvers die allemaal met elkaar verbonden zijn via beekjes. Staat ook bekend om zn voortreffelijke keuken.

Let wel, het water is zo helder dat het precies uit de kraan komt. Hele dunne tippets en kleine droge vliegen en nimfjes heb je daar nodig. Het vissen met streamers, boobies en blobs is verboden. Ook geen beetverklikkers.
Er zit echter zo veel vis op, dat het bij ons iedereen (zelfs totale beginners) goed gelukt is om vis te vangen.

Scaramouche

De omstandigheden schijnen er zo goed te zijn dat de forel er zelfs met succes paait. Staat bij mij ook op het lijstje, vrouwlief kan dan ook mee om er te zonnen en het is een mooie plek om te overnachten dus win-win.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

FSCHAMP

Ik heb er ook al meerdere keren gevist gehad. Een aanrader, die werkt is een damsel in verschillende kleuren gaande van insect yellow over insect gray tot verschillende kleuren olive.  De vlieg heeft me daar het meeste succes opgeleverd. Mijn grootste was er eentje van 72 cm en het zijn beestig sterke vissen.  Het water is Kristal helder zoals Nootjez aanhaald en het is dus een slopende visserij omdat je perfect je vlieg zit gaan en je de vissen er achter ziet komen. Ik heb er niet te dun gevist. Wat wel belangrijk is, is dat je leader niet zichtbaar is.
Ik heb er dagen gehad van meer dan 40 stuks.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

quaden


FSCHAMP

Dan komt het zeker in orde.  :)  :)
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Nootjez

Eigenlijk heb ik het daar altijd wat hypocriet gevonden :)
Met streamers mag je niet vissen maar met een fors gebonden damsel met maraboe staart mag wel ...
Alleen met de droge vlieg is het daar ook een prachtige visserij met idd grote aantallen.

FSCHAMP

Damsel wordt aanzien als een natuurlijk insekt en je hoeft ze niet met en marabou staart te maken. Als ze het op de droge vlieg doen is het inderdaad een schitterende visserij.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

quaden

#8
ik begrijp de gedachte over een damsel-streamer, al heb ik gelezen dat een damsel nymph +- 1 inch groot is.
Tevens vond ik op internet dat je in sommedieue niet groter dan 3cm mag vissen, want een vlieg boven deze afmeting wordt beschouwd als streamer!

klinkhamers, blue dun, adams fly, mosquito, damsel dry fly, F-fly, wespen, mieren, langpootmuggen, kevers enzovoort enzovoort. ik heb van alles bij me aankomende zondag om droog te kunnen vissen :p