Typisch iets voor mij

Started by HertogJan71, August 25, 2016, 00:03:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HertogJan71

Afgelopen zondag was het dan zover......ik zou mijn net aangeschafte # 3 Combi Set Travel gaan testen.
Spullen in de auto en gas op de lollie.
Aangekomen bij het water de set in elkaar gezet. Mooie stukken (6 delig) die netjes op elkaar aansloten. Ook de reel paste keurig in de houder en had een stevige sluiting. Thuis had ik al een tippet geknoopt dus die hoefde alleen nog aan de leader. Daarna kon de pret beginnen. Ondanks de wind lukte het mij om, beginner als ik nog steeds ben de droge vlieg redelijk te presenteren daar waar ik het wilde. Na een kleine 30 minuten wist ik meerdere aanbeten te missen. Ik vermoed, ook na opgedane info op het forum en reacties op een post dat het te kleine visjes zijn die hooguit "spelen" met de vlieg maar de bek nog lang niet zo groot hebben als ze zouden willen.
Dit ging dus niet werken. Vervolgens een een goudkop nimpfje aan de tippet geknoopt en een indicator zo'n 40 cm daarboven.
Net toen ook het werpen daarmee lekker ging begon het hard te regenen. Snel de auto opgezocht om te schuilen en de hengel op het dak van de auto gelegd. Ach de hengel kan ook wel in de auto dacht ik...zo gezegd zo gedaan. KNAK ........door miscommunicatie tussen mij, de hengel en de auto lag deel 4 van 6 in tweeën. Zonder enige kosten had ik nu een 8 delige travel set ipv een 6 delige.
Na de gebruikelijke ^%@!%)*!# ::zucht:: was ik er klaar mee en ben naar huis gegaan.

Inmiddels is deel 4 weer besteld en hoop ik deze week weer te kunnen voegen bij de andere 5 delen.

Op naar een volgend avontuur

groet

Bert Jaap
" Geld moet rollen anders had men het wel vierkant gemaakt "

Scaramouche

Oei, dat is zuur  :(

Maar over 20 jaar kun je er om lachen, weet ik uit ervaring.  ;)

Overigens is een stevige regenbui een perfect moment om te nimfen, zolang het niet gepaard gaat met harde wind. Goeie regenjas altijd bij je hebben en stug doorvissen de volgende keer.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Floor

Ik vrees dat er op dit forum heel wat 'ervaringsdeskundige' zijn op dit onderwerp.
Er bestaan houdertjes met een magneetje die je zo aan bv de deur van je auto kan plakken, hengel erin en hij staat keurig vast.
Ik weet niet waar ze in Nederland te koop of te bestellen zijn maar, misschien weet iemand hier het wel.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Arno

Fly and Spin in Zwolle ook webshop

henkverhaar

Quote from: Floor on August 25, 2016, 09:57:55
Er bestaan houdertjes met een magneetje die je zo aan bv de deur van je auto kan plakken, hengel erin en hij staat keurig vast.
Ik weet niet waar ze in Nederland te koop of te bestellen zijn maar, misschien weet iemand hier het wel.

Ik ook niet. Ik heb er twee die ik in een grijs verleden uit amerika meenam. Daar zijn het typisch van die toonbank-artikelen die je tot een (in dit geval zeer relevante en welkome) impulsaankoop verleiden...

Scaramouche

Peeters heeft ze ook; 'magnetisch hengelrekje' heet het daar.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

HertogJan71

Deel 4 is weer binnen dus de set is weer compleet. Ik denk dat ik de volgende keer maar op de fiets ga ;)
" Geld moet rollen anders had men het wel vierkant gemaakt "

Floor

Steek hem dan niet tussen de spaken....  ;)
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

sjoerd

#8
Quote from: HertogJan71 on August 29, 2016, 16:52:08
Deel 4 is weer binnen dus de set is weer compleet. Ik denk dat ik de volgende keer maar op de fiets ga ;)

Haha,ook op de fiets loeren de gevaren!! Bijv: Even te lang naar het water kijken als je vis wilt spotten, dan de berm inrijden en plat lig je en hopelijk voor de hengel niet krak.

Floor

Quote from: sjoerd on August 30, 2016, 16:09:17
Ook op de fiets loeren de gevaren!! Bijv: Even te lang naar het water kijken als je vis wilt spotten, dan de berm inrijden en plat lig je en hopelijk voor de hengel niet krak.

Het leven van een vliegvisser is vol gevaren!
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

henkverhaar

Quote from: sjoerd on August 30, 2016, 16:09:17
Haha,ook op de fiets loeren de gevaren!! Bijv: Even te lang naar het water kijken als je vis wilt spotten, dan de berm inrijden en plat lig je en hopelijk voor de hengel niet krak.
Daarvoor gebruik je een PVC koker die je aan je bovenbuis vastbindt. Maar als je tussen de stekken door even met een opgetuigde hengel in je hand fiets loop je idd allerlei gevaren (don't ask...)