Inspiratie Slovenie september

Started by Scaramouche, July 09, 2020, 15:37:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scaramouche

Ik ga in september lekker een weekje in Sloveense rivieren staan  :) (Dreta, Savinja, die omgeving)

Het bijbinden gaat nu alvast beginnen. Nu heb ik een paar standaardvliegen waar ik heel veel vertrouwen in heb (Parachute adams, geel- en dunkleurig #16 en #18, F-fly, grote zwartharige kinkhamers, de simpele maar o zo effectieve gray Wulff), maar ik ben ook wel benieuwd naar anderfe patronen die in die periode daar succesvol zijn? Wie heeft tips voor de komende bindavondjes?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

JEVDE

Als ik maar 1 vlieg mee mag nemen naar Slovenië dan is het een zwarte goddard caddis. Geen twijfel over mogelijk. Mocht ik er 2 dan ook een simpele emerger met een lijf van garen en 1 veer CDC als vleugel.  Wat mooi Scaramouche, dat je een tripje naar Slovenie voor de boeg hebt. Ik ben zelf aan het overwegen om in september ook weer even te gaan. Ik ga meestal naar andere rivieren, maar ben wel benieuwd naar jouw keuze. Waarom kies je specifiek voor die regio/rivieren?

henkverhaar

Quote from: Scaramouche on July 09, 2020, 15:37:10maar ik ben ook wel benieuwd naar anderfe patronen die in die periode daar succesvol zijn? Wie heeft tips voor de komende bindavondjes?

Geen ervaring aldaar, maar wat altijd in mijn go-to doos zit, en ook overal vangt is:
CDC&Elk
Petitjean's CDC blob (ik kan geen betere naam verzinnen - split thread met achter dubbing en voor CDC fibers, getwist en gewikkeld
iets simpels met CdL fiberstaart, dun gedubd of biot lijfje en een spaarzame hackle, van onderen weggeknipt, als er kleine vliegjes en mugjes op het water zijn
Killer bug
damsel nimf

Scaramouche

Thanks, ik had niet aan de killer bug gedacht maar die zal ik zeker ook meenemen.

@jevde, ik ga met een groepje onder leiding van Bas de Bruin en Sepp Fuchs. Ik heb meestal te weinig gelegenheid om zelf in een land te gaan pionieren om te ontdekken waar ik moet zijn en dan is het wel fijn als je in 1 keer op een goeie plek staat. Bovendien zijn dat gezellige tripjes en een master caster bij de hand die je op je foutjes kan wijzen is enorm leerzaam. Vooral als je een uurtje naast Sepp kunt staan en kijkt wat er gebeurt als hij zijn trukendoos opendoet is een geweldige leerervaring.

ik heb op die rivieren altijd leuk kunnen vangen, prachtige dagen gehad met de droge vlieg.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

FSCHAMP

Ik weet niet hoe het zit voor de Nederlanders, maar ze dit jaar laten geen toeristen vanuit België toe vanwege Covid 19. Ik zou eerst maar goed checken voor je gaat. Als me niet vergis, wou Twan en zijn broer hier in juni een week vissen, maar ze zijn moeten uitwijken. Ze hebben me toen een alternatief gevraagd in Oostenrijk omdat ze niet in Slovenië mochten verblijven. Ik geef het maar mee.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Scaramouche

Quote from: FSCHAMP on July 12, 2020, 19:43:21
Ik weet niet hoe het zit voor de Nederlanders, maar ze dit jaar laten geen toeristen vanuit België toe vanwege Covid 19. Ik zou eerst maar goed checken voor je gaat. Als me niet vergis, wou Twan en zijn broer hier in juni een week vissen, maar ze zijn moeten uitwijken. Ze hebben me toen een alternatief gevraagd in Oostenrijk omdat ze niet in Slovenië mochten verblijven. Ik geef het maar mee.

Zoals het er nu uit ziet gaat het door. Mocht de situatie veranderen dan horen we dat ongetwijfeld.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/slovenie/reizen/reisadvies
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Scaramouche

Nou, ze zijn in Slovenië zo geschrokken van Rutte's laatste speech dat ze pardoes de grnezen dicht hebben gedaan voor Nederlanders. Code oranje alstublieftdankuwel. Dus maar eens nadenken over een nieuwe bestemming.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10