help camping

Started by jan114, May 29, 2012, 19:48:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jan114

goede avond beste lezers na tien jaar in de eifel gekampeert en gevist te hebben willen wij nu verder duitsland in kunnen jullie mij helpen met campings die aan of vlakbij het water staan ik denk dan aan het zwarte woud alvast bedankt voor jullie hulp

bij

Wij zijn eenmaal naar het zwarte woud gegaan. Ik heb daar geen goede herinnering aan. Ik zeg maar zo het was droog tussen de druppels en het meeste valt er naast.
Verder kan ik je niet helpen aan een camping met een meer in de buurt waar je in kunt vliegvissen.

Beertje

#2
Als je naar het zuiden van Duitsland wil,is de"tauber"een mooie riviertje/beek, die zich gedeeltelijk door het dal van de `romantiche strasse`slingerd.)landschappelijk zeer mooi, en de middeleeuwse stadjes zijn prachtig.Vooral de ommuurde stad Rothenburg  is een bezoek waard. Ik heb er niet gevist maar wel een paar keer bij Rothenburg ob de tauber op de camping "tauber romantic" overnacht,op weg naar Italié.
Ik heb toen staande op de brug, wel forellen gezien.

http://www.liebliches-taubertal.de

http://www.angler-glueck.de/showthread.php/6276-In-der-Tauber-angeln-TBB-97
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Useless

#3
Rothenburg, leuke stad waar een hoop Japanse reclame wordt gemaakt ivm de vele japanners die de stad bezoeken. En een enorme Kerstwinkel, heel apart zo midden in de zomer. Is ook een leuke camping daar maar.... Heb daar een paar jaar geleden gevist en een jaar later dacht ik dat weer te gaan doen maar toen werden er geen vergunningen meer uitgegeven aan gasten. Dus even navragen voordat je daarheen wil.

Wat misschien ook een idee is: Bij Philipsstadt zit camping Langenwald. Een mooie camping met terrassen en een zwembad voor de kinderen. Op loopafstand is een put and take-meer. En als je echt leuk wilt vissen kun je naar de nabij gelegen Murg. Fantastisch mooie rivier. Alleen ook daar worden tegenwoordig geen gastvergunningen meer uitgegeven, maar je kunt wel voor wenâgh lid worden van de hengelsportvereniging via internet.

dolf

Hallo, net nieuw hier en nu al een tip.

Ik kan de  Murg niet aanraden en de Tauber ook niet. Murg is nog steeds een leeggeviste rivier die langzaam herstelt van de zwarte plaag.
De Tauber is erg gauw troebel en geen puur vliegviswater.De campings die daar aan liggen vond ik druk en ongezellig.
Ik kan je echter de camping in bad liebenzell aanraden en die ligt aan de nagold, een goed viswater.Sla boekje van Hyppo er maar op na.

maar de echte aanrader is de camping in Hofen, met nieuw sanitair, die aan de Enz grenst. En dat is erg goed water waar tot voor kort weinig nederlandse vliegvissers kwamen......
Wel is overnachting verplicht. Ik kom al vele jaren aan dit lange stuk! Ook nog iets negatiefs over te melden? Ja natuurlijk.Je mag er niet waden. Maar ja je glijdt wel eens uit natuurlijk.. en daarnaast kan je de meeste plekken goed aanwerpen vanaf de kant.

Hopelijk heb je wat aan mijn tip!

groetjes
Dolf

jan114

jullie allemaal bedankt voor de info heb nog een vraag aan dolf hoe heet de camping in hofen.

dolf

hoi,
dat is " carmpingplatz Quellgrund" . Op de foto zie je onderaan een grasveld aan de Enz; daar staan de kortparkeerders, prachtig aan het water.
Vissen uit je tent,
groet en succes,
Dolf

jan114

bedankt voor het de naam van de camping had al gezocht en dacht dat dit hem moest wezen gaan volgend jaar daar naar toe.

dolf

volgend jaar??? Volgens mij zei je : " nu verder duitsland in." Of ben je bang om dit jaar je gezicht daar te laten zien na morgen......
:D
groet
Dolf

jan114

nee ik ben niet zo gauw bang maar heb nog een boeking staan in oberweis aan de prum dus dat eerst even en dan op naar hofen am der enz