De Ronde Bleek, 2 weken later...

Started by Gert, November 06, 2011, 12:13:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

2 weken na de forumdag op De Ronde Bleek (23 oktober) moest de zoon van vismaat Jos een Marathonwedstrijd schaatsen in Eindhoven, en dus had Jos al een tijdje geleden voorgesteld om op 5 november een dagje op DRB te gaan vissen, en 's avonds naar de ijsbaan te gaan om zijn zoon aan te moedigen.

De forumdag stond al langer van te voren gepland, maar daar had ik me dus niet voor opgegeven, want 2x zo vlak achter elkaar  een heel eind rijden en misschien wel flink staan  koukleumen op zo'n vlot leek me te veel van het goeie. Maar inmiddels weten we meer: de forumdag was een prachtige dag en daar had ik me dus alsnog een paar dagen van te voren voor opgegeven, want dan was ik er maar alvast geweest, mocht het 2 weken later te slecht weer zijn.
En gisteren was het nog mooier, was echt gewoon zomer! Ik zag zelfs mensen in shirtje met korte mouwen in de bellyboatjes.

Met de opgedane ervaringen (vooral die van anderen) van de forumdag moest het deze keer toch weer eens lukken om een vis aan boord van het vlot te krijgen. En ik had ook nog wat tips gevraagd en gekregen van Wilco, die vorige week op de gidsdag was geweest, hoe je het meest effectief kunt buzzeren – waarvoor dank!
Toen we aankwamen rond 11:00 uur waren er al een stuk of 15 bellyboatjes (en 1 vlot) aanwezig want FlyFishing-Central hield er een forumdag inclusief de Troutmaster 2011 wedstrijd. Zaten voor mij ook een aantal bekenden tussen die ik via "ons" forum heb leren kennen, o.a. Zeenimf, Zeemeermin, Mr Proper en Drefter. Ze waren om 9:00 uur begonnen geloof ik, maar de eerste visser aan wie we vroegen hoe het ging (weet niet of dat ook een FF-C'er was) vertelde dat hij nog niemand vis had zien vangen.
Misschien had hij niet zo goed opgelet, zou kunnen, maar toen wij letterlijk van wal staken zagen we in ieder geval wel vis gevangen worden.
Zelf ben ik begonnen met een rood buzzertje (en daaronder een klein goudkopnimfje om snel op diepte te komen) op de manier zoals Wilco me verteld had. Dat leverde een aanbeet op, en op het moment dat de FF-C'ers aan wal kropen om aan de erwtensoep te gaan, ook een mooie forel.
"Okay, dat is dus buzzeren", dacht ik, nou eens wat anders proberen. Maar om dit verhaal verder heel kort te houden: wat ik daarna ook geprobeerd heb (vooral vele soorten droge vliegen en vliegjes), geen enkele aanbeet meer gehad helaas. Ik heb het niet met een zinklijn geprobeerd, want daar was Jos al veel mee aan het experimenteren geweest en die had nog helemaal niks. Is toch meer een ding voor een bellyboat denk ik.
Maar wat een mooie dag weer!

's Avonds dus naar de ijsbaan, waar we Erik 2x vierde zagen worden tijdens een tussensprint, om uiteindelijk na 100 rondjes achterin het peloton te eindigen. We kunnen dus alle 3 nog wat aan onze prestaties werken de komende tijd. Maar ik denk, en hoop het van harte voor hem, dat vooral Erik daar de komende tijd aan toe komt want het zal toch wel een keertje echt winter gaan worden?

Groet,
Gert

PS
William, wil je die foto ook hier ff bijzetten?

drefter

Ik heb er dus ook weer een paar visjes uit mogen halen daar en weer gewoon op de boobies met een zinklijn dit keer waren het er 5 dus wel weer een visje gevangen en ja het weer was super in de ochtend nog wat wind maar in de middag windstil en in mijn truitje in de boot was lekker de winnaar van de dag heb ik een goed naar zijn vlieg gekeken en misschien een s na maken was een leuk ding en er 14 mee weten te vangen dus misschien het na maken waard.

Gr Martin

mrproper


mrproper


Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

mrproper

Smorgens eerst met buzzers bezig geweest maar dat gaf niet het gewenste resultaat.

Toen over gestapt op de zinklijn met booby.
Net voor het eten haakte ik een 80 + forel wat een heel gevecht was.

Helaas bij het scheppen van de forel schoot ie nog een keer weg naar achteren en raakte schepnet en hengel in elkaar vast en kon ik geen lijn meer bij geven.

Dit resulteerde in een verloren vis.  :'( en een naar buiten gebogen haak.

Smiddags wist ik er nog 6 te vangen allen met booby ( ook nog 3 gelost )

vliegvisgek

niks op droog kunnen verleiden dan jammer maar ja je hebt vis gevangen en mooi weer gehad ;)

mrproper

Poppertjes tegen de schemering doen het heel goed.




De Ronde Bleek
Popper-geweld in de schemering vanavond! 74cm regenboog voor Ricardo!

Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Koen


Zeenimf

Mooi verslag Gert,

Na de ervaring van het NK hoopte ik toch een vis te vangen deze keer ,maar het was zeer moeilijk vele vliegen uit geprobeerd en wist uiteindelijk toch een te vangen op een busser.

Er werd er ook nog een gevangen van 84 cm en woog maar slecht,s 8 ,10 kg ,was echt .een monster.

Toch vind ik het moeilijk water.

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

sebas-vh

Wat een giga beest!! Die zou maar op je #5 knallen.. ;D
Gr Sebas

HappyFisherman

Mooi! Da's de uitdaging van DRB, je weet dat je kans hebt op zo'n bak :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

is een mooie dag geweest dus,das belangerijk.
wie is de winaar geworden dan van troutcup ?


Rossie69

maritn dus :)

super jonge gefeliciteerd

drefter

Ik niet hoor ik was 5 dé met 5 vissen van de 14 man. De Winnaar had er 13 of 14

Gr Martin

Rossie69

 ;D hahaha oke

maar je hebt lekker gevangen ja.