Welke aftma voor ovm ronde bleek?

Started by Jan Damman, May 18, 2011, 15:01:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan Damman

Hallo beste forum leden,
Graag zou ik een wat zwaardere aftma ( bezit nu en 4/5 ) willen aanschaffen voor de ronde bleek, ovm, ed en met welke lengte?
Graag wat advies van de ervaren mede vliegvissrs, merk mag erbij maar hoeft niet.

Weet iemand toevallig welke zaak er Redington GD reel verkoopt in Nederland dan wel te verstaan, in Amerika kan ik ze wel vinden?

Bij voorbaat dank,
Jan.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

dryfly

Ik vis regelmatig op de Ronde Bleek en Ik gebruik een TFO TICRX #7 9voet (stakke hengel). Er wordt op de site van de Ronde Bleek een #8 geadviseerd. Lichter zou ik zeker niet gaan. Als je daar echt een grote aan de lijn krijgt is een #6 denk ik wel te licht. Ook de grote vissen zijn natuurlijk wel te drillen op een #6 maar ik denk dat de dril dan te lang gaat duren wat naar mijn mening niet bevorderlijk voor de vis is.
Ne pas pipi contre le vent

harry

ik vis normaal altijd met een #5 (T&T emerger)en heb hier meestal geen problemen mee alleen bij heel veel wind wil ik soms nog weleens op een #6 over gaan maar zwaarder ga ik nooit

Sieger

Denk dat je met een 5 op de Ronde Bleek niet uit de voeten kunt... Heb er daar 3 echt grote vissen aan gehad en denk dat een 5 zou zijn gesneuveld... Bovendien zoals Jurgen ook al zei: De dril van zo'n vis met licht materiaal duurt veel te lang en dat zou zonde zijn .....

Misschien is een 8 aan de straffe kant, maar ik denk dat je minimaal met een 7 moet vissen... Is in dit geval voor mij niet afhankelijk van de omstandigheden, maar puur wat je daar kunt verwachten...


Sieger

vliegvisgek

ligt er aan met wat voor hengel je hebt strakke 6# hengels en soeppele 7of8 hengels maar een 6of7 lukt zekers wel hoor heb er met een 6 gevist en de tip 22/00 was goed te doen wel beresterke vis bij de ronde bleek volgende keer neem ik mijn 7 ook mee testen met 18/00 blijft mooi daar ;)

Jan Damman

Bedankt voor de info mannen, gaan we wat mee doen!

Gr, Jan.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.