op jacht naar (grote) baars

Started by A{b}r{a}xa{s}, June 25, 2011, 09:15:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hendri

Nou dat met die roofblei, dat liep maar net goed af. Ik sta nog bij de auto m'n hengel op te tuigen, komt er een grijze bestel auto aan. De man blijft zitten en doet alsof hij wat gaat schrijven. Ik vertrouwde het niet, en dacht die ga ik eens ff uitlokken. Ik loop dus expres bij die auto langs richting de stuw( waar je dus niet mag vissen) ik loop meteen naar beneden en uit het zicht van die kerel. Vervolgens loop ik dus gewoon van de stuw af en na hoor, ik hoor z'n auto deur al dichtslaan. Niet veel later staat hij achter me, ja meneer controle. Laat m'n vergunning zien en alles is voor mekaar, zegtie: je weer hoeveel afstand je van de stuw moet afblijven hè, ik zeg dus opzetterlijk, na een metertje of 25! En heb jij dan dat bord niet gelezen? Je moet minimaal 75 meter afstand houden. O nou ook goed zeg ik. Ja dat moet je weten! Bla bla bla. Iedergeval, ik had hem dus vlot op de kast.     ( ik stond ook op gepaste afstand van de stuw) maar ff later ik dacht zal ik het er ff op wagen, ben net van plan die kant op te lopen komt die zelfde auto er weer langs. Haha die fl.kker wil me de bij lappen.
Toen maar besloten om ff in dedemsvaart m'n baarsstekkie te proberen. Eerste worp meteen raak, de meeste worpen daarna ook. Alleen echt super waren ze niet. Zo tussen  15 en 20 cm. Dan maar wat groter eptje er aan. Gele rakker van 8 cm. En na hoor, het formaat baarsen werd ook groter. Nu zaten ze tussen de 25 en 30 cm met een uitschieter van 34. Op laatst ook nog een platwaffel die m'n streamer greep. Na een paar mooie salto's en korte runs wil ik hem scheppen en net voor m'n schepnet maakt ie nog een sprong en pats 00/18 langs dat akelige gebit. Weg snoek, zal zon 65 cm geweest zijn.
Oja volgende keer zal ik m'n camera ff opladen. :(  (die deed het dus niet)

peter

H3 je bent ook een kort bloedzuigewrtje HiHi
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Henry

Lekker bezig Hendri. Juist door je houding kon die je wel eens extra in de gaten blijven houden.
Nou ja baarsjes tikken op het formaat 20 cm toch lekker bezig geweest. Het kan ook slechter een nat pak van de regen en niks pakken.

maurice

had het zelfde gedaan Hendri, lekker ff pesten
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

En het was denk ik een kerel van een jaar of 55-60 met een kale kop en een grijs baardje...(?)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Henry

Oh eentje die nog eventjes voor zijn pensioen anderen moet zieken. Bijna hetzelfde als die parkeerwachters. Heb totaal geen problemen met BOA's ook niet met constrictors btw, maar laten ze eens echt op zoek gaan. Hier in de polder lopen vaak een 4 tot 5tal polen met enorme pluggen en flinke zakken, in die zakken worden geen blikken bier bewaard, controlleer deze gasten maar eens.
Bijna er zeker van dat ze geen vispas hebben met bijbehorende boekjes.

Ook zijn dit vaak baantjes die in het leven geroepen zijn om de zogenaamde werkeloosheid op te heffen.

hendri

Quote from: HappyFisherman on July 01, 2011, 16:01:15
En het was denk ik een kerel van een jaar of 55-60 met een kale kop en een grijs baardje...(?)

Ja klopt, je kent hem?
Henry, ja klopt ook dat ik het uitlokte. Maar als ik tijdens optuigen al zie dat ik gecontroleerd ga worden. Ja dan ga ik het wel uitlokken ja. Gewoon ff naar een Plekkie lopen waar je niet vissen mag. Zodoende weet je meteen hoe fanatiek de controleur is en kun je al nagaan dattie nog wel een keer langs komt. Je heb ook controleurs die zijn een stuk makkelijker, en dat merk je dan ook wel.

hendri

Oja Bas, als je met de zinklijn die vissies gaat vissen, knul er dan maar een zooitje bij. Het kan erg hard gaan als je de bodem niet helemaal goed kent. Theeft mij gister in al met al anderhalf uur vissen een serieus aantal ep streamertjes gekost. :(

HappyFisherman

Quote from: hendri on July 01, 2011, 23:29:12
Ja klopt, je kent hem?

Vraag het broertje van ErikW maar eens ;) Dit is een heeele fanatieke!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Die ja, kon ff niet op z'n nickname komen ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hilco

Vandaag geprobeerd wat baarzen te verschalken.

EPstreamer wilde niet zinken dus met behulp van een loodhageltje het streamertje naar beneden gekregen.
echter na een paar keer werpen muurvast en weg streamer.
Verdere nymphen werden niet gewaardeerd.

na 2 uur kloten besloten om de vlieghengel op te bergen .

Met de dropshothengel  en een plugje daarna een paar mooie baarzen gevangen :-X


riekky

Persoonlijk vind ik baarzen de leukste vissoort om te belagen me een vlieghengel.

Vind de baars ook de sterkste zoetwatervis (sterkte in verhouding met de grootte) die je in Nederland kan vangen ook nog in grotere aantallen als je een schooltje weet te vinden.

Riekky

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: hendri on July 01, 2011, 23:36:53
Oja Bas, als je met de zinklijn die vissies gaat vissen, knul er dan maar een zooitje bij. Het kan erg hard gaan als je de bodem niet helemaal goed kent. Theeft mij gister in al met al anderhalf uur vissen een serieus aantal ep streamertjes gekost. :(

in de beek hier lukte dat me al met een drijvende lijn, zo ondiep ik het momenteel op veel plaatsen

Henry

Ga het zo dadelijk ook eens proberen met die dingen uit je doosje Bas Heb je gisteren dat stukje laten zien waar veel Karper zit te knagen en te doen, Heb namelijk het vermoeden dat daar ook grotere baarzen liggen. En weet nog een heel klein snoekje te liggen voor ik dat plekje ga bezoeken dus heel even proberen straks ;)
Snoekje is ongeveer een cm 40 ;).

maurice

Quote from: Hilco on July 02, 2011, 19:48:23
Vandaag geprobeerd wat baarzen te verschalken.

EPstreamer wilde niet zinken

nog nooit geen last van gehad, EP zinkt hier altijd.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69

ze zullen het wel knuppen met drijvend bindgaren ;)


HappyFisherman

Quote from: Rossie69 on July 03, 2011, 11:57:37
ze zullen het wel knuppen met drijvend bindgaren ;)

Nee, de zwaartekracht in Twente is anders dan in Utrecht. Daarom zinken die tenkara parachutes van mij ook elke keer :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

oke minder kalk dus in het water.

maar uh is de guus ongeluk ook een boa geworden dan ? kon die niet meer tegen die kleine ettertjes.


maurice

nee, had er een van €90 te pakken
::bbq:: ::proost:: ::proost::

GuusGeluk

Die man moeten ze ....... in de hoogste boom :-) ! Bij betaling wat misgegaan bij de bank... boete verhoogt naar 115,- ! Papiertje ergens verdwenen en niet meer aan gedacht.. boete is nu 145 euro.... ook al was die inmiddels al betaald... kan die 30 euro nog wel bij betalen....

maurice

 ::muur:: ::stil:: ::stil:: ::stil::
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Quote from: GuusGeluk on July 03, 2011, 17:59:38
Die man moeten ze ....... in de hoogste boom :-) ! Bij betaling wat misgegaan bij de bank... boete verhoogt naar 115,- ! Papiertje ergens verdwenen en niet meer aan gedacht.. boete is nu 145 euro.... ook al was die inmiddels al betaald... kan die 30 euro nog wel bij betalen....

Geboren voor het geluk die guus  :o
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

 ;D toch je nick veranderen Guus


Patrick(WF)

En hoe is het afgelopen in Lelystad Bas? Als ik het even eerder had
gelezen had ik wel effe komen neuzen. Ik zat afgelopen weekend
ook in Lelystad. Waar zijn jullie geweest om te vissen?
Groet Patrick