De laatste sessie van 2014!

Started by wouter veuger, December 28, 2014, 16:53:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

Vandaag nog een dagje met bart afgesproken om met de #3 achter de voorn aan te gaan,zou waarschijnlijk de laatste kans van het jaar worden gezien de vorst die er voorspelt wordt!

Ondanks dat het vanochtend ook koud genoeg was,waren we toch gemotiveerd om een aantal voorns te scoren!


De eerste 2 uurtjes was het bar en boos,aantal sloten tussen het ijs afgevist,maar nagenoeg geen leven,Hmmm dat beloofde weinig goed dacht ik bij mijzelf.

Gelukkig was inmiddels het zonnetje goed gaan schijnen en uit de wind was het zowaar aangenaam vertoeven!
Inmiddels hadden we al diverse stekken geprobeerd,maar op stek nr zoveel was het dan toch raak!,er lag zelfs een aardige school,want de voorns kwamen achter elkaar binnen nu! Lekker!







Helaas ging het bij bart even wat minder nu,waar het werpen vorige week heel aardig ging,had hij nu met enige regelmaat ruzie met z'n lijn,leader,bomen en alles wat een startend vliegvisser nog meer in de weg kan staan
(Hier kunnen we volgens mij allemaal over mee praten ;D)

Na een vis of 25 viel het wat stil en vervolgden we onze weg,eerst Weer een aantal stekjes zonder leven,maar op de laatste stek van de dag ging het nog even goed los,heel gegroepeerd op een stek van 2 vierkante meter lag een aardige klont vis waar we er behoorlijk wat van vingen!,ook bart ging nu weer lekker en ik was blij te zien dat hij met een grote grijns op z'n gezicht een aantal mooie voorns binnenhaalde!




Mooie blankvoorns,zeker als je er rekening mee houdt dat we niet op groot water in een haven viste!

Bij het laatste schooltje van vandaag zaten ook een paar hele aardige ruisvoorns,die goed hun best deden op de #3tjes:






Al met al eindigden bart en ik vandaag toch weer met dik 60 vissen! Helemaal niet verkeerd voor de laatste sessie van het jaar.

Bart het was gezellig en in het het nieuwe jaar doen we het nog een dunnetjes  over wat mij betreft ::agree:: :: ::goodjob::


Sieger

Lekker Wouter... was mij te koud vandaag....   ::goodjob::

(Wel lekker het bos in geweest....)


Sieger

jan114

Mooie vissen voor deze tijd van het jaar.


bartkoper85

Hey Wouter!

Ik moet zeggen dat ik me inderdaad het eerste deel van de dag behoorlijk heb lopen ergeren. Zo makkelijk als mijn 1e keer verliep met het werpen ging het vandaag niet. Elke boom had ik wel te pakken. Gelukkig wel wat beter mogen afsluiten met een paar mooie vissen!
Ik moet gewoonweg veel gaan oefenen!

We gaan het zeker nog een keer dunnetjes overdoen! ::agree::

ps: de vice heeft de eerste haak al tussen ze tanden  8) BEDANKT!!

wouter veuger

Zo is het bart,oefening baart kunst!

Succes en veel plezier achter de vice,ik zie je creaties tegemoet!

merijn1982

Leuk verslag!! Goede vangst met een paar gave ruizers ::goodjob:: en ja het zijn de dingen die je als beginner hebt. Maar dat komt vanzelf goed. Zelf ook de laatste x van dit jaar gevist en ja het was idd goed te doen in de zon en uit de wind. Vangst in de haven was mager.. af en toe een visje met een enkele dikke ertussen. Ach goed vermaakt:-)
Tight lines!!

Scaramouche

Lekker aantal Wouter en Bart! Als ik een keer aan kan haken, graag!  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

FSCHAMP

 ::agree::  ::goodjob:: Wouter en Bart.  Ik had ook gehoopt om nog een sessie te maken in Nederland dit jaar, maar het weer bij ons beslist daar anders over. Wij hebben al twee dagen na elkaar enkele centimeters sneeuw gehad en het is verschrikkelijk koud, vandaar dat ik maar thuis ben gebleven.  Misschien als de vooruitzichten voor morgen wat beter zijn, waag ik mijn kans nog eens.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

bartkoper85