OVM forumdag 25-04-15

Started by Troutbuster, January 21, 2015, 15:05:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Hé Jan,

als het zo doorgaat kan ik nog binnen de 10 komen.  Ik schuif elke dag een plaats op.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

Quote from: Troutbuster on April 22, 2015, 19:07:04
We gaan tot op 'het bot"  ;D ;D ;D

Gr

Jan
Inderdaad, uiteraard weer even wat korte uurtjes gepakt en ze waren er weer, wel wordt het steeds moeilijker :(
het gras groeit duidelijk erg hard dus ik pak steeds meer troep en moet de tippet steeds meer inkorten :(
De grootste botten kwamen weer vanaf de dammen, echter de meeste tegen de wind in vanuit het ondiepe water de bak in zoals met Sjoerd, maar die wind gaat draaien voor het weekend ;)

Arjan Maat

Hoi Jan,


Helaas ga ik moeten afzeggen voor komend weekend. Er zijn andere prioriteiten tussen gekomen en die hebben een hogere prioriteit helaas.

Sorry! Succes op het OVM gasten  ::goodjob::

TL Arjan

jo flyfishing

Hè jammer, Arjan Keek er naar uit om nog eens samen te vissen.

Quote from: Arjan Maat on April 23, 2015, 13:29:46
Hoi Jan,


Helaas ga ik moeten afzeggen voor komend weekend. Er zijn andere prioriteiten tussen gekomen en die hebben een hogere prioriteit helaas.

Sorry! Succes op het OVM gasten  ::goodjob::

TL Arjan
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Arjan Maat

Komt zeker goed Jo,

We zullen onze agenda eens naast elkaar leggen.

TL Arjan

Scaramouche

Ik zie dat Sepp niet op de lijst staat maar hoor net van hem dat hij er wel bij is. Of hij mee-BBQ't dat weet ik dan weer niet.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

MarcelN

Van Sepp weten wel al tijdje dat hij komt ;)
Jammer Arjan, had er graag een Cross van je overgenomen na een proefje.

Troutbuster

Arjan, jammer makker!!!

Gaat wel lukken zonder jou, maar toch....

Lijst weer aanpassen! ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

#258
Broeders!!

20 man as zaterdag

inschrijf nummers zijn nu definitief dus onthoud het!!!

Alles wat nog aanschuift tussen nu en morgenavond, volgt qua nummering, maar ik denk dat we het nu wel rond hebben! (tenzij er nog meer afvallers komen ! :P)

Tot overmorgen makkers ennehh.... het weer is gelukkig prima!!  (zijn er overigens nog mensen die GEEN Zeeuwse bolus lusten bij het zelf meegenomen bakkie zaterdagochtend???  ;D ;D)

Gr

Jan
"Petri Heil"


FSCHAMP

Weer ééntje minder, spijtig Arjan. Ook ik had graag eens samen met je gevist.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Jan Damman

Quote from: Troutbuster on April 23, 2015, 18:27:15
(zijn er overigens nog mensen die GEEN Zeeuwse bolus lusten bij het zelf meegenomen bakkie zaterdagochtend???  ;D ;D)



Bring ma mee die bolesen, kome van zelf wel op. ;D ;D
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

HappyFisherman

Heren heel veel plezier morgen!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Damman

#262
Dank je Bram  :)

Camper laden met hengels ed en strakjes richting OVM, vanmiddag alvast een lijntje strekken.

Wordt voor mij de eerste keer daar dus ben benieuwd.

Tot morgen of misschien voor een enkeling tot vanmiddag.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Herbe065

Spullen over een uurtje inladen. Richting OVM karren, inchecken Beachcenter voor huisje en dan vissen........!!! @MarcelN heb je PM gestuurd ik kom vanmiddag jouw richting op.

jo flyfishing

Laat er nog een paar voor morgen hé.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Sieger

Heel veel plezier daar mannen..... 🐟


Sieger

Dick

voor iedereen veel plezier en vang ze

Gert

Iedereen veel plezier, goeie vangst en denk om de botjes, vooral bij de BBQ ;D

Groet,
Gert

Steelhead

Mannen tot morgen!
Ik rij met Scaramouche mee, dus onderweg beginnen we al met onze strategie!
Ik hoop eigenlijk geen bot te vangen morgen!!

Bram
my best memories are not that old!

Troutbuster

Mannen broeders,

Morgen om 7:30 bij de parking van de Stormvogel

Eerst koffie (zelf meenemen want Stormvogel is nog dicht dan!) en uiteraard met een Zeeuwse Bolus (20 st ingeslagen vandaag!)

Daarna met plakvingers en al richting de stekken ;D ;D

16:00 uur weer terug bij de stormvogel waarna de BBQ gaat aanvangen.

20 vissers en 19 BBQ'ers!!

Gaat goed komen!!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Scaramouche

Welke leaderlengte is aan te bevelen? (uitgaand van drijvende of slow intermediate lijnen). Eventueel moet ik nog een paar rolletjes nylon inslaan.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Satch

MarcelN mailde mij hierover het volgende:

Ik gebruik in het geval van een WF lijn een 12ft. 2X polyleader met tippetringetje waaraan ik weer 2-2,5m 20/100e Stroft knoop.
Die 20/100e heb ik wel, leaders heb ik niet genoeg.
In het geval van de intermediate lijn gebruik ik nu 2m 20/100e dus zonder leader ervoor, met deze constructie vis ik de hele week al, maar waarschijnlijk gaan we op de WF lijn zaterdag over, de wind is gunstig dan.
Dus met de WF lijn gewoon een getrokken leader van ruim 3m liefst met een punt van >22/100e en daaraan tippetring en dan verlengen met 20/100e.
Sink lijnen zijn niet nodig.


Quote from: Scaramouche on April 24, 2015, 13:49:26
Welke leaderlengte is aan te bevelen? (uitgaand van drijvende of slow intermediate lijnen). Eventueel moet ik nog een paar rolletjes nylon inslaan.

Scaramouche

Even half off topic: ik heb nog twee Ron Thompson Arezzo hengels liggen die op het punt staan in de kliko te belanden. Ik meen een 9' #6-7 en een 11' 5-7.

Is niets met die latten, maar ik heb inmiddels gewoon betere hengels. Als iemand er belang bij heeft, zijn ze te koop voor de onverslaanbare prijs van 0,00 Euro  :). Laat dan maar even weten of ik ze mee moet nemen .
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Joost S.

Ik voel al een gezonde wedstrijdspanning, ;-). Veel zin in.

Ik denk dat ik wel voorzien ben van alle lijntjes en leaders en zo. Alleen vis zelf nooit met van die hele lange leaders.

Ik snap dat het normaal is dat je zelf uit zoekt hoe en wat. Maar voor een dag als morgen, mogen we dan gewoon setups kopieëren zonder dat iemand dat vervelend vindt?

Hoop dat we allemaal wat leuks vangen.

jo flyfishing

Als ze naar de sloop gaan wil ik er wel één van alleen voor de reelhouder.
Wil ik gebruiken om een lijn wisselaar te maken. Ben de knoeiboel met een volledig afgespoelde lijn op de grond beu.


Quote from: Scaramouche on April 24, 2015, 16:42:06
Even half off topic: ik heb nog twee Ron Thompson Arezzo hengels liggen die op het punt staan in de kliko te belanden. Ik meen een 9' #6-7 en een 11' 5-7.

Is niets met die latten, maar ik heb inmiddels gewoon betere hengels. Als iemand er belang bij heeft, zijn ze te koop voor de onverslaanbare prijs van 0,00 Euro  :). Laat dan maar even weten of ik ze mee moet nemen .
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain