Vliegvissen zonder hengel

Started by Opidoku, August 22, 2014, 13:08:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maurice

Wat het stropen betreft zie hier boven.

Wat betreft vliegvissen naar mijn mening bijna het zelfde als wat jij schreef.

Dus niet met een handlijn verzwaard met lood.

PS, aan het Almelo-Nordhorn kanaal zijn weer uitgezette hand
lijnen gevonden met levendaas en stukken vis.
Snoek en paling zijn weer losgelaten was de vangst.
Stropen dus.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

Quote from: Plantje on August 25, 2014, 13:45:31
Enige wat ik de hele tijd in mijn hoofd hoor is
Scaramouche,scaramouche will you do the Fandango
Thunderbolt and lightning, very, very frightening me
Galileo, Galileo
Galileo, Galileo
Galileo figaro Magnifico


::wtf::
heeft totaal niets met het onderwerp te maken

kan ik er ook wel neer zetten,
roundup, roundup, roundup
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

Quote from: Cornico on August 25, 2014, 13:55:16
Jullie hebben helemaal gelijk.
Sorry voor  de off-topic reaktie van mij.
Gelukkig zal de TS binnenkort weer naar school gaan en is er wat minder kans dat hij zich aan allerlei "delicten" schuldig gaat maken. ;)

was en is degelijk een onderwerp van dit topic Marten.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

goswit

Kom hem tegen op diverse forums in Nederland en Belgie , leeftijd is dan 12 dan 14 en 13 jaar .  Gezien zijn schrijf en denkwijze denk ik toch dat hij ouder is . Misschien een trol ?  ???
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Plantje

Heb je gelijk in Maurice. Dat is alleen wat ik telkens in mijn hoofd heb als Scaramouche reageert. Sorry. Ik zal het weghalen.

On topic: Opidoku, laat nog even weten wat je van de reacties vindt. Kun je er wat mee?

Opidoku

Leuk allemaal die reacties! Het is toch niet dat ik algemeen Nederlands kan typen tot ik opeens 30 ben.
En even van dat stropen: Als ik er een tak aan hang, maar gebruik deze niet, is het dan ook nog steeds stropen?

Groet.  :'( :'(

Opidoku

Quote from: Kruijff on August 24, 2014, 15:17:22
Hoi mede forummers,

Mocht ik er naast zitten dan wil ik wel een hengel en reel doneren..... Ooit hengel gekregen op dit forum en een reeltje gekocht voor weinig. Onze zoon vind vliegvissen echter helemaal niet leuk...

Mag altijd, want ik was serieus.

Scaramouche

Quote from: Opidoku on August 25, 2014, 16:04:44
En even van dat stropen: Als ik er een tak aan hang, maar gebruik deze niet, is het dan ook nog steeds stropen?

Da's een hele goeie.

Een beetje te vergelijken met de goede oude bepaling dat een brommerrijder verplicht was om een helm te dragen, maar er niet in de wet stond dat je hem dan op je hoofd moest dragen. Mijn vriendjes vonden het dan leuk om met de helm in de hand steeds langs het politiebureau te rijden.

Totdat er een uitspraak van een rechter kwam die bepaalde dat de geest van de wet belangrijker was dan de letter van de wet. En toen gingen ze allemaal op de bon want het was voor het internettijdperk dus wisten zij veel dat die regeling was veranderd :)

Dus kort gezegd: je kunt het proberen maar het is geen garantie voor vrijwaring. Misschien dat het in Belgie anders is geregeld, maar dat moet je maar op een vlaams forum natrekken.

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Raymond

Ik ben afgehaakt na die opmerking over de Maas, 8-10 meter diep en redelijk stromend??? En daar was ook nog een vliegvisser bezig die het na een half uurtje opgaf???

Ik heb het idee dat er iemand, waar in het land dan ook, zich achter zijn toetsenbord helemaal een deuk lacht. En als dat niet het geval is, mag Opidoku, wie hij/zij ook is, eens goed wakkergeschud worden. Want dit topic gaat inhoudelijk helemaal nergens meer om...
::wtf::

Ciniq

Ach... een goede troll is altijd vermakelijk....   ::goodjob::

goswit

Waarom stel je de vragen niet aan het aquariumforum hoe je moet vissen , hoeft je vader ook niet mee en kan je oom ook rustig vissen. :)
Als je met een hengel langs de waterkant loopt met of zonderhaak en niet de bedoeling hebt om te vissen ben je gewoon in overtreding . Als je aangehouden wordt door politie of boa roept iedereen ,dat wist ik niet ..
Gos
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Opidoku

Oké, wat niet mag, mag ook niet.

Greetz!  ::delete::

Kruijff

Zo, ook weer opgelost. Kan de hengel en reel mooi ergens anders heen :)
Gr Ed

Scaramouche

Ik moet zeggen, als het idd een troll is, dan wel een van de bestgehumeurde en beleefdste die ik heb meegemaakt !
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Raymond

Ik ga me steeds meer verbazen, haha... ;)
::wtf::

Hilco de Visser

misschien is het wel een in het grijze verleden gebanned lid  :P

goswit

Jij zegt het Hilco ik dacht het .   

Was best wel een vrolijk en beschaafde discussie , maar goed hij kan wer rustig gaan vissen in zijn aquarium. 

Mare ik heb ook een vraagje , als ik van een mooie tak een boog maak en maak ook nog 3 pijlen maak er een mooie punt aan en maak op het einde veertjes , boor een gaatje er door heen bind er 50 mt vliegen touw aan om de vis binnen te halen . Als je de pijl afschiet vliegt zij door de lucht ,

is dat dan ook VLIEGVISSEN  .        of zie ik ze dan vliegen ? :o

Zo straks met een paar gasten een waard opzoeken en een stevige borrel nemen. 8) 8) 8) 8) ;D ;D ;)
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Opidoku

Quote from: Kruijff on August 25, 2014, 18:59:02
Zo, ook weer opgelost. Kan de hengel en reel mooi ergens anders heen :)

Die is nog altijd welkom!  ::top::

Hilco de Visser

vliegvissen is heel wat anders,  je doet een dode vis aan je hengel en werpt die 15 meter het grasveld in , dan wacht  je tot je een aanbeet krijgt van een vlieg en dan aanslaan !!

misschien kan dat trouwens ook wel zonder hengel...............




Plantje

Quote from: Opidoku on August 25, 2014, 22:40:15
Quote from: Kruijff on August 25, 2014, 18:59:02
Zo, ook weer opgelost. Kan de hengel en reel mooi ergens anders heen :)
Die is nog altijd welkom!  ::top::
Opidoku, je begint hier allerlei vragen te stellen over het "vliegvissen" zonder reel en hengel. Het gaat van het ene extreme naar het andere. Je kunt toch niet serieus verwachten dat Kruijff je die hengel en reel nog gaat geven?!? Dat was helemaal niet waar je naar op zoek was. Je hebt zelfs van bepaalde voorbeeldjes die door forumleden werden aangegeven gezegd, dat het aardig in de buurt kwam, maar dat het nog altijd met hengel en reel was.
En als je een vliegvishengel en reel zou hebben, zou je er dan geld voor over hebben om lessen te nemen? Zou je vliegen kopen? Leaders?

Spreek die vliegvisser die je bij de Maas hebt gezien eens aan en stel hem eens wat vragen.