Gouden Streamer 14e jaar 2023/2024

Started by Herman, September 11, 2023, 08:31:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Herman

Inmiddels een traditie op ons forum, de jaarlijkse Gouden-Streamer-competitie.


Ook dit jaar wil ik weer de wedstrijd om de Gouden Streamer opzetten.
Afgelopen jaar was Menno Siemensma de winnaar.
Maar misschien kom jij dit seizoen in aanmerking voor een jaar lang een prachtig doek aan de muur???
Na drie keer winnen mag je het doek houden....
Dit jaar hebben we ook 2 "competities":
1. de competitie voor het prachtige doek voor snoeken gevangen vanaf de kant
2. de competitie voor snoeken gevangen vanaf het water (geen prachtig doek, maar eeuwige roem...)

Net als de vorige editie vissen we slechts om de eer, waarbij de eerste plek beloond wordt met het grote doek voor een jaar (en een kleintje voor altijd).


Regeltjes?

1) stuur een foto met daarop duidelijk de vis en de lengte ervan. (met meetlint geniet de voorkeur....)
2) de snoek moet met DE VLIEGHENGEL gevangen worden.
3) ieder forumlid mag en kan mee doen.
4) elke vorm van streamer of popper is toe gestaan dus ook TUBE
5) de looptijd is tot 1 April 2024.
6) de snoek moet gedurende die periode gevangen zijn.
7) bij de inzending moet kenbaar gemaakt worden of de vis vanaf de kant of vanuit bv de BB is gevangen

Stuur je foto(s) naar mijn privé-emailadres herman2905@gmail.com, dus NIET via PB.


ik zal dan op het eind proberen alle foto`s te plaatsen en zo blijft het natuurlijk de vraag was die van mij het grootst???
laat de 100cm en + maar komen.

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Menno_siemensma

Ik ga voor jaar nr 2 op plek 1 dan maar :) Dit jaar wel intentie wat meer te vissen op wat groter water.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

FSCHAMP

Herman,
dien ik mijn foto nog op te sturen met mijn snoek van 79 cm? Hij staat nl. al op het forum in het topic https://www.vliegvissers.com/SMForum/index.php?msg=185546. Hij is gevangen vanop de oever.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Herman

Hoi Gino,
excuus voor het verlate bericht. Ik zet m op de lijst.
Vooralsnog ben je de eerste en enige inzender voor dit seizoen  :D
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

FSCHAMP

Quote from: Herman on November 13, 2023, 16:52:51Hoi Gino,
excuus voor het verlate bericht. Ik zet m op de lijst.
Vooralsnog ben je de eerste en enige inzender voor dit seizoen  :D

Top
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Herman

En nog steeds gaat Gino aan kop!
Wie volgt met een inzending???
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

FSCHAMP

#7
Vorig weekend weer eens naar Bergambacht geweest en ik wist hier weer 3 snoeken te landen. Twee kleintjes en één grotere.

@Herman: in de loop van volgende dagen zal ik het e-mailtje met de foto met lintmeter opsturen.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Nog maar eens een keertje naar Loetbos geweest en weer eentje, die iets groter was en dus opnieuw waard om in te sturen voor de Gouden Streamer.

Blijkbaar ben ik voorlopig de enige, die zijn foto's van snoeken instuurt. Ik verwacht wel wat competie. Of wachten jullie allemaal tot op het einde om jullie grootste in te sturen?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Menno_siemensma

geen reet gevangen nog, nu ziek, en hoog water helpt niet veel mee.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

FSCHAMP

Menno, ik lig nu ondertussen ook al enkele dagen met een zware hoest in bed ondanks inentingen tegen de Griep en Corona. Oud jaar en Nieuw jaar was dus niet aan mij besteed dit jaar.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Herman

Hopelijk dat er binnenkort nog wat inzendingen volgen. Tot nu toe is Gino inderdaad de enige...
Zelf moet ik ook nodig weer op pad, tot nu toe dit seizoen niet echt de tijd op mooie visdagen gehad helaas.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Herman

Heb begrepen dat de laatste tijd er weer aardig snoek wordt gevangen.
Zelf helaas niet aan vissen toegekomen, maar als ik de berichten lees verbaast het me dat ik eigenlijk geen inzendingen voor de Gouden Streamer ontvang. Of weet iedereen nu dat Gino eentje van 79 cm heeft ingeleverd en zijn er geen grotere gevangen?

Iedereen kan en mag meedoen!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

FSCHAMP

Herman,

ik heb een grotere ingeleverd gehad.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Menno_siemensma

ik stuur de eerste fatsoenlijke komende dagen op maar is nog geen monster helaas.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gert

#15
Ook een manier van vliegvissen.
Helaas geen meetlint. :D
(Foto kwam ik tegen op Facebook).

Herman

Tja, helaas valt die niet in de juiste categorie Gert  :D

Inmiddels de inzending van Menno ook binnen.
Wie volgt??
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gert

Gisteren een prachtige middag gehad in een verder doodstille polder, veel vogels gezien. Stuitte zelfs op een (verlaten?) zwanennest met een stuk of 8 eieren. Maar op 1 kolk na geen snoek gezien.
En zo sta ik dit seizoen nog steeds op 0 helaas. Als dat een beetje de trend is, snap ik wel dat er maar weinig inzendingen zijn.

Menno_siemensma

Het is nog niet bepaald erg goed geweest, ivm veel hoog water, maar als ik zo af en toe andere facebook posts voorbij zie komen moet er zeker wel fatsoenlijke vis er uit te krijgen zijn. In groningen en omgeving zijn ze wel wat dunbezaaid boven de 80cm. Ik ga komende tijd nog wel even mijn best doen om wat groters te vangen voor de 1ste van april.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

FSCHAMP

Ik dacht dat de gesloten tijd in Nederland voor Snoek inging van 1 Maart 2023 of zie ik dit verkeerd. Je mag vanaf 1 maart enkel nog mag vissen met vliegen kleiner dan 2.5 cm en als ik me niet vergis is dit de totale lengte. Vissen jullie dan met zo'n kleine vliegen op snoek?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jo flyfishing

https://www.sportvisserijnederland.nl/vispas/visserijwet-en-regels/binnenwater/gesloten-tijden.html

er is verschil in gesloten tijd voor vissoorten of aassoorten.

Je mag in maart niet op snoek vissen, maar wel met het aas dat snoek vangt. Als je dan toch een snoek vangt, moet je die met de grootste voorzichtigheid terug zetten. (net zoals de andere perioden van het het jaar).
Niet alleen in Belgie zijn er absurde regelgevingen.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Mike

Ik vis al meer dan 35 jaar en ik heb notabene bijna 12 jaar op deze regelgeving gehandhaafd en toch moet ik t ook elk jaar weer opzoeken 🤦�♂️

Dit is een heel duidelijk filmpje

https://youtu.be/Jz7rwQEF2As?si=vD8hY3jVkMX92PS-
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

FSCHAMP

Goed om horen, dus ik kan inderdaad nog een enkele pogingen wagen om een nog grotere te vangen.
@ Jo & Mike: Bedankt voor de verheldering.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gert

Quote from: FSCHAMP on March 01, 2024, 17:13:21Goed om horen, dus ik kan inderdaad nog een enkele pogingen wagen om een nog grotere te vangen.
@ Jo & Mike: Bedankt voor de verheldering.

Ja Gino, maar een gevangen snoek moet ONMIDDELLIJK teruggezet worden, dus geen tijd om te meten  :D

FSCHAMP

Dus normaal kunnen er dan geen inzendingen meer komen in de Gouden Streamer, correct Gert?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>