Black CDC Moskito

Started by Ron, July 17, 2013, 13:13:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ron

Black CDC Moskito

Hook gamakatsu F11B #14
staart:zwarte hackle fibers
body: zwarte  zeehonden dubbing (seal )
vleugels: hackletips ( grizzly )
thorax: zwart CDC


catchem

Mooie vliegjes Ron, maar voor een mug zijn ze wel erg dik, misschien meer een Hawtorn of een bibio (is volgens mij ook een mugje).

HappyFisherman

Gebruik je de tips van je hackle ook nog een x :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Ron

Quote from: HappyFisherman on July 17, 2013, 15:05:17
Gebruik je de tips van je hackle ook nog een x :)

Nee Bram ik gebruik geen X  ;)

Ron

#4
Quote from: catchem on July 17, 2013, 14:18:52
Mooie vliegjes Ron, maar voor een mug zijn ze wel erg dik, misschien meer een Hawtorn of een bibio (is volgens mij ook een mugje).

catchem dat lijkt zo, dat ze dik zijn komt door de foto . ;)

Patrick(WF)

Netjes hoor. Als je van al je bindwerk svs'jes zou maken
dan had je al een mooi aandeel hier op de site.  ::goodjob::
Groet Patrick

Heintje Davids

Volgens mij heeft Ron met alle moeite die hij neemt om vliegen te fotograferen en te plaatsen al een goed positief aandeel op deze site  ;). Klasse!

Ron

Quote from: Heintje Davids on July 18, 2013, 20:36:46
Volgens mij heeft Ron met alle moeite die hij neemt om vliegen te fotograferen en te plaatsen al een goed positief aandeel op deze site  ;). Klasse!

Heintje Davids bedankt voor deze mooie reactie van je  ::goodjob::

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

HappyFisherman

 ::agree::too. Prima werk Ron!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

Mag ze graag zien

Maar dat weet ie al  ;D

JB

#11
Quote from: Heintje Davids on July 18, 2013, 20:36:46
Volgens mij heeft Ron met alle moeite die hij neemt om vliegen te fotograferen en te plaatsen al een goed positief aandeel op deze site  ;). Klasse!

::agree::

Als een SVS-je toegevoegde waarde zou hebben oké, maar bij zo'n "eenvoudig" patroontje zou ik denken kijk eens goed naar de foto dan weet je toch wel hoe de vlieg is opgebouwd. Het zijn volgens mij allemaal technieken en materialen die hier op de site al een keer besprokken en getoond zijn.

Als ik naar de foto kijk zie ik 3 soorten materiaal waarmee ik de vlieg zou kunnen namaken;

  • staart: cock de leon
  • body: CDC (of fine dubbing)
  • vleugels: hackletips
  • hackle/thorax: CDC
en ik ben niet eens zo'n goede binder.


PS. dit is geen aanval op de binders die het niet zien :), maar waarom iemand SVS-jes laten maken, wanneer deze toch zeer duidelijke foto's plaats, terwijl deze in dezelfde tijd lekker kan vissen, tenzij het een lastig patroon is dan is een  SVS-je altijd welkom.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Ron

Quote from: JB on July 19, 2013, 11:52:54
::agree::

Als een SVS-je toegevoegde waarde zou hebben oké, maar bij zo'n "eenvoudig" patroontje zou ik denken kijk eens goed naar de foto dan weet je toch wel hoe de vlieg is opgebouwd. Het zijn volgens mij allemaal technieken en materialen die hier op de site al een keer besprokken en getoond zijn.

Als ik naar de foto kijk zie ik 3 soorten materiaal waarmee ik de vlieg zou kunnen namaken;

  • staart: cock de leon
  • body: CDC (of fine dubbing)
  • vleugels: hackletips
  • hackle/thorax: CDC
en ik ben niet eens zo'n goede binder.


PS. dit is geen aanval op de binders die het niet zien :), maar waarom iemand SVS-jes laten maken, wanneer deze toch zeer duidelijke foto'splaats, terwijl deze in dezelfde tijd lekker kan vissen, tenzij het een lastig patroon is dan is een  SVS-je altijd welkom.

JB twee dingen had je goed dat is nr 3/4  ;D geintje ,Bedankt

JB

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)