Vergunning polders Gouda

Started by Timvanp, March 01, 2015, 21:17:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timvanp

Goedenavond,

paar dagen geleden kwam ik op Facebook een bericht tegen omtrent vissen in de polders nabij Gouda.
Helaas kan ik het bericht niet meer terugvinden. Uit mijn hoofd kostte het 30 Euro per jaar en vis je in een 'natuurgebied'?
Ik heb Google Maps geraadpleegd, maar daar zie je zoveel watertjes rondom Gouda..
Wie heeft misschien tevens die berichtje gezien en kan mij verder helpen?

Fijne avond,

Tim
::new::

Wilco

ik zou zeggen kijk eens op je visplanner

jo flyfishing

hmmm, van de niet aanklikbare watertjes, en die zijn er nogal, kun je niet veel te weten komen op visplanner.nl
Onder gouda, Bergambacht, Stolwijk, Gouderak, zijn de wateren van Groot rotterdam en ghv ingekleurd en aanklikbaar, de rest niet.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Timvanp

Precies, viel mij ook op dat er veel niet aanklikbare watertjes zijn. In ieder geval; het is voor nog een maandje snoek en daarna voor de karper.
Welke polders raden jullie aan, en vallen deze in het lidmaatschap van Groot Rotterdam of die van Gouda?
::new::

Koen

tis al 1 maart geweest he :P voor snoek zul je nog ff moeten wachten.

jo flyfishing

#5
Blijkbaar mag je in maart toch nog op snoek vissen. Alleen mag je deze niet meenemen, voor zover het al mocht.
zie http://www.sportvisserijnederland.nl/sportvissers/actueel/6207/gesloten_tijden:_zo_zit_het.html

dit is een kaartje van de streek rond gouda, van visplanner.nl met een vispas van Groot Rotterdam.
De wateren rond Stolwijk zijn niet van GR zelf, maar je mag er wel op vissen.


Maar op de viswater kaart van de site GR zie je dan rond bergambacht veel meer viswater ingekleurd, dat niet op visplanner.nl staat en daar ook niet aanklikbaar is.
http://www.groot-rotterdam.nl/water-beheer/viswaterkaart

En als je dan aan de waterkant controle krijgt mag je in je boekjes beginnen zoeken of dat watertje er specifiek instaat. Soms ook niet evident.

j.




"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Beertje

#6
Quote from: Wilco on March 01, 2015, 21:19:51
ik zou zeggen kijk eens op je visplanner

Wilco, de visplanner heb ik als vliegvisser vrijwel niets aan. De wateren die daar op zijn vermeld, zijn de grotere wateren waar de mannen met lange stokken zitten te vissen. Een vliegvisser heeft er over het algemeen niets te zoeken.Als ik de kaart raadpleeg in mijn eigen omgeving, dan zou mij er weinig viswater terbeschikking staan. Maar ik weet wel beter, er is voor de vliegvissers best wat te beleven hier.  diverse slootjes en beekjes staan tot mijn beschikking.
Maaaaar, ik mag er officieel, als ik de vispas raadpleeg niet vissen.Ze staan er eenvoudig niet in vermeld.Dit komt omdat dit water voor de grote meute vissers totaal niet interessant is, maar voor vliegvissers wel.Hieruit blijkt dat wij vliegvissers bij de federatie's totaal niet in beeld zijn. Het is min of meer een houding van: "die vliegvissers vinden hun weg wel" Dat doen we ook wel, maar wat als een overijverige boa voor je neus staat????
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Marco B

Wanneer je lid wordt van De 's-Gravenhaagse (GHV) of Groot Rotterdam dan valt je vergunning onder de stichting Sportvisserijcombinatie Zuid Holland. Hieronder vallen, naast GR en de GHV, ook de SVB Delfland, de Mooi Weer Vissers Stolwijk en de Viswaterpachting Gouda. Kortom, vrijwel al het gepachte water in en rondom Gouda en nog veel meer. Meer dan je in een mensenleven kunt afvissen.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Timvanp

Volgens mij mag je deze maand gewoon nog op de rovers vissen. Bedankt voor de reacties, ik zal kijken voor een vergunning van Groot Rotterdam. Ik heb zelf een jaar geleden een douw gekregen van 140 Euro voor het vissen op, schijnbaar, privéwater. Ik had voordat ik van huis de app geraadpleegd. Het watertje was blauw gekleurd; toch kreeg ik een boete. Ik heb de boete aangevochten maar heb uiteindelijk toch moeten betalen. De visplanner is handig, maar inderdaad niet allesomvattend!
::new::

Marco B

Als je daarnaast ook nog lid wordt van de Algemeene Zuid Hollandsche Hengelaars Bond (ook €30) kun je werkelijk overal terecht in Zuid Holland. Vrijwel al het water dat niet door de eerder genoemde verenigingen is gepacht, is in hun vergunning terug te vinden.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Gert

Marco, Nieuwkoopse Plassen blijft toch een uitzondering denk ik.
Of weet jij meer? ;)

Groet,
Gert

Marco B

Klopt Gert, maar er moet ook wat te wensen overblijven. Je kunt nu eenmaal niet overal lid van worden want het gaat uiteindelijk toch behoorlijk in de papieren lopen. Als ik zie wat ik jaarlijks al kwijt ben aan vergunningen: de 's-Gravenhaagse, AZHB, Wilnis en dan nog de staatsvergunningen voor Duitsland, Denemarken en de zalm/zeeforel vergunning voor Noorwegen. En daar bovenop komen nog de vergunningen voor de rechthebbenden in het buitenland. Al met al best een bak geld.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

bartkoper85

De Vispas ( sportvisserrijNL ) Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker  ::) :o :-X

Gert

Quote from: bartkoper85 on March 02, 2015, 20:21:17
De Vispas ( sportvisserrijNL ) Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker  ::) :o :-X

Nou Bart, het kan inderdaad beter, maar toen ik begon met vissen mocht je alleen maar in je eigen omgeving vissen met je vergunning, en voor het Amsterdamse Bos, gemeente Amstelveen, had ik al weer een andere vergunning nodig dan de vijvers in Amstelveen zelf.
En voor vlot- en bevaarbare wateren had je dan weer genoeg aan een sportvisakte, maar dan mocht je slechts met 1 gewone hengel vissen. Geldig voor het hele land, dat dan weer wel. Maar met de VISpas ipv de sportvisakte is er dus wel een heleboel verenigingswater bij gekomen, door het hele land. Het moet aleen nog wat beter in kaart gebracht worden blijkbaar, letterlijk en figuurlijk.

Groet,
Gert